Naslovna > Automobili > Seat > Leon > Nikad ljepši i nikad konkurentniji
FOTO GALERIJA (39)

Test – Seat Leon 2.0 TDI Xcellence

Nikad ljepši i nikad konkurentniji

Nakon redizajna Leon izgleda osjetno svježije, ali i modernije, prvenstveno zahvalujući odličnim Full LED svjetlima i novim karoserijskih bojama. U kombinaciji sa bogatom Xcellence opremom i snažnim 2.0 TDI motorom španski kompakt je spreman da stane na crtu sa najboljim predstavncima u klasi

Sa 143.938 isporučenih primjeraka u prošloj godini Leon je na evropskom tržištu stigao do sedmog mjesta u klasi. Iza sebe je samouvjereno ostavio Toyotu Auris, Citroen C4, Hyundai i30, Kiu Ceed, Škodu Rapid, a šestoplasirani Renault Megane mu je izmakao za samo tri hiljade primjeraka. Zadovoljni ovim rezultatom Španci zadovoljno trljaju ruke, jer su za samo četiri godine povećali prodaju svog kompakta za 80 hiljada jedinica godišnje i doveli ga u fokus pažnje najzahtjevnijih evropskih kupaca. Zadovoljan je i matični Volkswagen, jer je Seat nakon dugogodišnje stagnacije napokon počeo da diše punim plućima i da donosi zaradu. Recept za Leonov uspjeh je jednostavan. Treća generacija je u odnosu na prethodnike puno jače povezana sa najpopularnijim kompaktom današnjice Volkswagen Golfom. Podsjećamo da ova dva modela zajedno sa Škodom Octavijom i Audijem A3 dijele istu MQB modularnu platformu, veliki broj pogonskih agregata i mjenjača, te najsavremenija tehnološka i multimedijalna dostiguća, koje je VAG grupacija razvila proteklih godina.

 

U Seatovom slučaju sve to je upakovano u neobičan i naočit „stealth” dizajn, inspirisan konstrukcijom takozvanih „nevidljivih” aviona, koji su svojevremeno fascinirali prvog dizajnera Lamborghinija, a kasnije i Seata, Belgijanca Luca Donckerwolkea. Mada proporcijski neodoljivo podsjeća na njemačkog brata, Leon je upravo zahvaljujući tim neobičnim, izlomljenim karoserijskim linijama postao dovoljno dizajnerski samostalan i originalan da oko sebe veže specifičnu grupu kupaca, kojima automobil osim kao prevozno sredstvo služi i kao užitak za oči. Leonova upadljivost još više dolazi do izražaja ako ga kombinujete sa novom, Boheme ljubičastom „vinskom” nijansom kakvu je imao testni model. Ako tome još pridodate atraktivne 17-inčne Dynamic alu naplatke, te opciona Full LED prednja, zadnja, dnevna i svjetla za maglu, onda dobijate kombinaciju, koja magnetski privlači pažnju okoline.


Koliko su Seatu trenutno „odriješene ruke” unutar VAG grupacije možda najbolje svjedoči enterijer. Hirurški preciznim rezovima on je lišen emocija tipičnim za drugu generaciju Leona i sveden na 100% funkcionalnost. Suštinski tu nema ništa loše, jer većina obabranih materijala, te njihova pedantna završna obrada i čvrsta povezanost asociraju na kvalitet. Većina površina gornjeg dijela instrument panela je obložena mekanom i na dodir ugodnom gumiranom plastikom, mada ni preostali tvrdi plastični dijelovi ne djeluju ništa lošiji, u poređenju sa Volkswagenom i Škodom. Analogni instrumenti su školski jasni, informativni i ugodno osvjetljeni. Putni računar je vojnički konkretan, a opcioni 8-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedijalnog sistema grafički skladan i pregledan bez previše komplikovanih podmenija, koji dodatno oduzimaju vozačevu pažnju. Prednja sjedišta su čvrsta, ali nude ugodan oslonac za leđa, dok njihovi kožom pojačani bokovi dobro drže tijelo kod brzih prolazaka kroz krivine.
Preglednost s vozačeve pozicije je zbog nešto položenijih A stubova još uvijek lošija nego kod kućne konkurencije, ali bolja u odnosu na prethodnika. Bočni retrovizori zbog oštrih ivica ogledala traže privikavanje. LED indikator pokazivač pravca integrisan u njihovom unutrašnjem rubu nije najsretnije pozicioniran i često podsjeća vozača na sistem za kontrolu mrtvog ugla, koji na veoma sličnoj poziciji pali svjetlosnu indikaciju. Multifunkcionalni upravljač je odlično profilisan, koža kojom je obložen prijatna na dodir, a direktnosti koju pruža u dinamičnoj vožnji je takođe za pohvalu. Serijska klasična ručna kočnica je u testnom modelu zamijenjena savremenom električnom, koja ima i funkciju pomoći pri kretanju na uzbrdici.


U drugom redu sjedišta je najkomfornije kada su tu dva putnika. U sredini udobno mogu sjediti tek osobe sitnije građe ili djeca, jer dio prostora za noge krade završetak centralnog tunela i sam tunel, koji je poprilično izdignut iz poda. Treba pohvaliti činjenicu da na centralnom tunelu postoje otvori za dovod vazduha iz ventilacionog sistema, što baš i nije čest detalj u kompaktnoj klasi. Sa 380 litara zapremine prtljažnik je identičan kao kod Golfa, što bi trebalo da znači da je zadovoljava potrebe većine ljubitelja kompaktnih automobila. Kome treba veći tovarni prostor podsjećamo da se Leon nudi i u praktičnijem karavanskom ST izdanju (587/1.470 l).
Seat na bh. tržištu Leon nudi sa četiri paketa opreme: Reference, Style, Xcellence i FR. Već od početnog kupci mogu računati na bogat sigurnosni paket sa ESC, ASR i ABS sistemima. Tu je i šest vazdušnih jastuka, zatim automatska kočnica za sprečavanje lančanog sudara. Za ugodnu vožnju su zaduženi ručni klima uređaj i Media Touch sistem sa 5-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, četiri zvučnika, USB i SD utičnicama. Uz daljinsko centralno zaključavanje, retrovizore u boji karoserije, dodaćemo još i električne podizače prednjih stakala. Treći, Excellence paket sve to po pitanju stila i komfora podiže na viši nivo sa 17-inčnim alu naplacima, LED maglenkama i Full LED zadnjim svjetlima, dvostrukim izduvnim otvorima, automatskom dvozonskom klimom, osam zvučnika, beskontaktnim otključavanjem i startovanjem motora preko tastera, polukožnim sportskim prednjim sjedištima i nizom ostalih zanimljivih dodataka. Za model poput testnog u serijskoj kombinaciji na bh. tržištu treba izdvojiti 39.671 KM, dok sa par opcionih dodataka njegova cijena u našem slučaju raste do 41.769 KM. Mada je za isto motorizovanog i slično opremljenog Golfa u principu potrebno izdvojiti i do nekoliko hiljada KM više, Leon ne treba porediti sa njim, jer to Špancima, a ni Volkswagenu nikada nije ni bio cilj. Njegova konkurencija su svi ostali kompaktni modeli, za koje španski „Golf” u izdanju poput testnog predstavlja krupan zalogaj.


POGON
Za pogon testnog modela bio je namijenjen Volkswagenov 2.0 TDI agregat sa 150 KS i 380 nm. Osim njega Leon se može dobiti i sa manjim 1.6 TDI motorom sa 90 i 115 KS, koji je primarno namijenjen ekonomično orijentisanim vozačima. Mada i veći dvolitarski blok može biti uzorno ekonomičan sa prosječnom potrošnjom od šest do 7,5 litara, on je ipak prilagođeniji za vožnju otvorenom cestom, odnosno auto-putem gdje do izražaja dolaze ubrzanje od 0 do 100 km/h od samo 7,5 sekundi i brzinski maksimum od 228 km/h. Uzornim performansama treba pridodati i odlični šestostepeni ručni mjenjač, kojem se kao alternativa nudi istostepeni DSG automatik. Manuelac je njemački čvrst i veoma precizan, a rukovanje njim je pravo vozačko zadovoljstvo. S obzirom na to da najvećih 380 nm snažni dizelaš nudi već pri 1.750 obrtaja, najviše živosti Leon pruža u drugoj i trećoj brzini, kada jednostavno gužva asfalt i gume pod sobom. Pri snažnim ubrzanjima do izražaja dolazi i odlično podešena XDS elektronska blokada diferencijala koja u saradnji sa ESP sistemom, kontroliše raspodjelu obrtnog momenta između pogonskih točkova i sprečava njegovo nepotrebno rasipanje, odnosno smanjuje priklizavanje. Mada povećava potrošnju kočionih pločica, jer preko njih dozira obrtanje prednjih poluosovina, ovaj sistem u praksi donosi osjetnu dinamičku prednost posebno po krivinama, kada Leon ostvaruje visoke brzinske prosjeke. Ono što iznenađuje u ovakvim situacijama je i odlično podešena zadnja polukruta osovina, koja primarno nema sportskih pretenzija. Baš ta osovina pravi razliku između Leona i njegovog tehnološkog donora Volkswagen Golfa, koji sa 2.0 TDI motorom od 150 KS pozadi kombinuje multilink vješanje. Ovaj sistem u Leonu je dostupan tek sa najjačim 2.0 TDI i TSI motorima. Obični smrtnici ne bi trebalo da primijete veliku razliku, mada ona postoji kada je riječ o krajnim dinamičkim dometima i stepenu udobnosti, koje može da ponudi klasično rješenje.
 

Datum objave: 12/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook