Naslovna > Automobili > Volvo > S60 > Nikad ljepši, nikad sigurniji
FOTO GALERIJA (12)

Vozili smo - Volvo S60

Nikad ljepši, nikad sigurniji

Prva vožnja novog Volva S60 potvrdila nam je tvrdnje Šveđana da je riječ o jednom od najljepših modela koji su napravili, ali i o jednom od najsigurnijih automobila današnjice, čiji sigurnosni sistemi su nam omogućili da pogledamo u budućnost automobilske industrije...

U okviru međunarodne novinarske prezentacije novog Volva S60, koja je održana u Portugalu, imali smo jedinstvenu priliku da se, kao jedina novinarska ekipa iz Bosne i Hercegovine, prvi put nađemo za upravljačem jednog od vrućih noviteta 2010. godine. Prvi pogled na novu švedsku automobilsku uzdanicu govori da su ovoga puta Skandinavci željeli stvoriti prije svega lijep i neodoljivo privlačan automobil, a detaljniji uvid otkriva da su pri tome uspjeli ostati i dosljedni svojoj ideji vodilji, koja se ne mijenja već decenijama - sigurnost na prvom mjestu. Iako se čini „sportskijim“ i dinamičnijim od svih svojih prethodnika, novi S60 istovremeno nepogrešivo predstavlja skandinavski dizajn u njegovom najboljem izdanju. Brojni ljubitelji automobila će vjerovatno odmah reći da je dizajn najvećeg švedskog proizvođača automobila kroz proteklih nekoliko decenija počesto znao biti konzervativan i dosadan, ali takvo nešto se teško može reći i za novi S60. Ako ga pogledate sa distance, bez razmišljanja ćete pomisliti da je pred vama „sportski kupe“.

 

 

 

 

 

Pogled izbliza otkriva ugodno iznenađenje - S60 je ipak limuzina sa četvoro vrata. Njegov vanjski izgled možda i najbolje definišu riječi Petera Horburya, Volvovog direktora za dizajn: „S60 je stvoren da vas pokrene. Svaka linija u njegovom dizajnu ima zadatak da vas pomjeri, kako fizički tako i emotivno“. A nakon što je svojom snažnom pojavom već na prvi pogled izazvao vrlo pozitivne emocije, jedva smo dočekali da isprobamo kako se novi S60 ponaša u vožnji. Na raspolaganju smo imali model D5, koji ispod haube krije već dobro poznati dizelski agregat zapremine 2.4 litra, snage 205 KS, sa pogonom na sva četiri točka i aktivnim 4-C vješanjem, identičnim onom koji smo imali prilike isprobati još prošle godine u modelu XC60. Jednako kao i XC60, S60 se samo jednim pritiskom na dugme prilagođava trenutnim potrebama i zahtjevima vozača, kojem su na raspolaganju tri načina rada podvozja: comfort, sport i advanced.

 

 

 

Treba napomenuti da novi S60 sa već pomenutim XC60 osim načina rada aktivnog vješanja dijeli i dizajn centralne konzole, koja uz manje promjene izgleda gotovo isto kao i u SUV modelu. To svakako ne treba gledati kao eventualni nedostatak, jer je upravo ta centralna konzola, uz vrhunska sjedišta, nešto jedinstveno u srednjoj klasi, te predstavlja možda i najljepši detalj u unutrašnjosti. U unutrašnjost se S60 dosljedno pridržava osnovnih atributa švedskog dizajna: funkcionalno, jednostavno i čisto. Ponuda motora sastoji se od sedam savremenih pogonskih jedinica, koji bez izuzetka koriste turbo punjače i direktno ubrizgavanje goriva. Tu je potpuno novi 1.6-litarski turbo četverocilindrični benzinac pod imenom T3 sa 150 KS i snažniji T4 sa 180 KS, a u opciji su i dvije verzije novog 2.0 turbo motora sa 203 KS, koji u najsnažnijoj iteraciji naziva T5 nudi cijelih 240 “konja”.

 

 

 

Ipak najjači benzinac u paleti motora za S60 je trolitarski redni šestocilindraš sa 304 KS i pogonom na sva četiri točka, koji je dostupan kao dio standardne opreme. Ponudu dizelaša čini peterocilindrični dvolitarski D3 sa 163 KS i već pomenuti 2.4 D5 sa 205 KS. I na kraju par riječi o nečemu što Volvo bez izuzetka uvijek stavlja na prvo mjesto - sigurnosti. Osim City Safety i Collision Warning sistema predstavljenih u XC60, novi S60 ima još jednu inovaciju zamišljenu za maksimalno povećanje aktivne sigurnosti. Pedestrian Detection je sistem koji korištenjem kamere i infracrvenog radara prepoznaje pješake, te pri brzinama do 35 km/h može samostalno zakočiti i zaustaviti automobile, čak i ako vozač uopšte ne reaguje.

 

 


Imali smo priliku da isprobamo ovaj sistem, doduše ne na živim pješacima nego na lutki, koju su Šveđani nazvali Bob. Moramo priznati da je u najmanju ruku čudan osjećaj kada automobil sam zakoči ispred pješaka i pored činjenice da još uvijek ne smanjujete pritisak na papučicu gasa. Volvovi stručnjaci smatraju da ovaj sistem smanjuje rizik od smrtonosnog ishoda nesreća u kojima učestvuju pješaci i do 20 posto. Osim toga predstavljen je i unaprijeđeni tempomat, koji osim automatskog održavanja razmaka od vozila koje se nalazi neposredno ispred, sada može samostalno zaustaviti automobil kada je to neophodno, a tu je i dobro poznati BLIS sistem, koji vozača upozorava na prisustvo drugog vozila u mrtvom uglu. Novi Volvo S60 uskoro stiže i na naše tržište, a početna verzija će se plasirati po cijenama od 26.600 eura na više.
 

Datum objave: 22/08/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook