Naslovna > Automobili > Seat > Ibiza > Nikad ozbiljnija i nikad konkurentnija
FOTO GALERIJA (53)

Seat Ibiza

Nikad ozbiljnija i nikad konkurentnija

Peta generacija Ibize je razvijena na novoj Volkswagenovoj MQB-A0 platformi, moderno je dizajnirana, ima prostraniju kabinu, te posjeduje najsavremenije tehnologije u segmentima pogona, multimedije, udobnosti i sigurnosti...

Nakon 33 godine Seat Ibiza je dočekala svoju petu generaciju. Ona dolazi u idealnom trenutku za španskog proizvođača, koji se u samo nekoliko godina od vječitog gubitnika transformisao u profitabilnu i perspektivnu kompaniju unutar VAG grupacije. Najzaslužniji za nagli preokret je svakako novi Leon, čija prodaja je 2016. dostigla rekordnih 143.938 jedinica i za sobom povukla pozitivne rezultate Atece i Alhambre, dok su dva preostala člana španske porodice mali gradski autić Mii, te kompaktna limuzina Toledo blago stagnirali. Uprkos devetogodišnjem stažu standardno dobra je bila i junakinja ove priče Seat Ibiza, koja je prošle godine našla put do 120.465 kupaca. To je 2% više nego 365 dana ranije, ali i 58.735 jedinica manje nego rekordne 2009. godine. Od novog modela se očekuje da vrati Ibizu na taj nivo, ali i da ode korak dalje i dostigne magičnih 200.000 jedinica godišnje. Uprkos očiglednom napretku to neće biti nimalo lako, jer se u njenoj klasi za naklonost kupaca nadmeće dvadesetak veoma jakih konkurenata.

 


Prvi, a često i jedan od najbitnijih aduta sa kojim se moguće izdvojiti i privući pažnju kupaca je svakako dizajn. U Seatu tvrde da je Ibiza s vana dobila „potpuno novi stil, zadržavši mladenački, sportki duh“. Suštinski novi model predstavlja evoluciju prethodnog, uz očigledno približavanje Leonu, koji je Saetovim dizajnerima nesumnjivo poslužio kao glavna inspiracija. Najviše Leonovih gena ima prednji dio Ibize, sa novim „trouglastim“ svjetlima i trapezoidnim maglenkama. Podsjećamo da je u bogatijim paketima opreme ili opciono Ibiza dostupna sa Full LED svjetlima. Osim što izgledaju mnogo atraktivnije od standardnih, zaslužna su i za vrhunsko osvjetljenje puta. Znatno šira maska hladnjaka i otvor za dovod svježeg vazduha ispod nje čine svojevrsno slovo „X“, za koje dizajneri kažu da „odiše izuzetnom dinamikom i nevjerovatnom vizuelnom stabilnošću“. Bokove krase trodimenzionalni karoserijski pregibi, koji neodoljivo podsjećaju na britke, površinske rezove tankim mačem. Dinamika je naglašena i sa kratkim prevjesima, te točkovima povučenim u uglove karoserije. U ponudi je 11 novih dezena alu naplataka dostupnih u rasponu od 15 do 18-inča. Tu je i sedam atraktivnih karoserijskih boja. Na sportskom FR modelu (paketi opreme: Reference, Style, Xcellence i FR) se nalaze stilizovani dvostruki izduvni otvori u zadnjem braniku, crna lajsnica na petim vratima, spojler na pragovima, te maska hladnjaka i otvor ispod nje sa rešetkastom mrežicom u sredini. S druge strane, Ibiza Xcellence je opremljena karakterističnim hromiranim detaljima, koji naglašavaju njenu eleganciju. Mali, ali oku ugodan detalj su i novi retrovizori sa integrisnim pokazivačima pravca u LED tehnologiji. Kućišta retrovizora će u bogatijim paketima opreme biti u boji karoserije. Zadnji dio se ističe po profilisanim petim vratima, te modernije stilizovanim LED svjetlima.

 


Nakon modernijeg dizajna u Seatu velike nade polažu i u novi enterijer. Tijelo Ibize je sada dugačko 4,06, široko 1,78 i visoko 1,44 metra. U odnosu na prethodnika novi model je duži 2 mm, 87 širi i jedan niži. Najveće dimenzijsko povećanje od 95 mm je ostvario međuosovinski razmak. Sa 2,56 metara dužine on je za četiri milimetra kraći od osovinskog rastojanja Hyundaija i20, ali i 3,5 mm duži nego kod Nissan Micre, odnosno 2 mm u poređenju sa Citroenom C3. Trag točkova na prednjoj osovini je povećan za 60, a na zadnjoj za 48 mm. U Seatu tvrde da su dimenzijske promjene rezultirale prostranijom i značajno udobnijom kabinom. Prostor za noge na zadnjim sjedištima je povećan za 35 mm, dok je prostor za glavu na prednjim porastao za 24, odnosno 17 mm pozadi. I sjedišta su proširena za 42 mm, te su prema Seatu sada jedna od najkomfornijih u klasi. Sa povećanjem osovinskog razmaka je profitirao i prtljažnik koji sada ima 63 litra veću zapreminu. Njegov kapacitet je sa 292 porastao na 355 litra, te se tako izjednačio sa dosadašnjim rekorderom klase Suzukijem Baleno. S druge strane, Ibizin prtljažnik je veći i u odnosu na direktnu konkurenciju. Primjera radi, Škoda Fabia ima prtljažnik kapaciteta 330 litara, Hyundai i20 – 326 l, a nova Nissan Micra – 300 l. Nova Ibiza će se proizvoditi isključivo u petovratnoj karoserijskoj verziji, koja je ujedno i bila najpopularnija kod prethodnika. Seat odustaje od trovratnog kupe modela i malog karavana, ali će kao zamjenu za njih svojim kupcima uskoro ponuditi mali crossover model razvijen na bazi Ibize. Kvalitet plastičnih materijala je prema Seatu unaprijeđen, a završna obrada je približena Leonovom nivou.

 

Španci su ponosni i na činjenicu da Ibiza nudi najsavremeniju multimediju sa na dodir osjetljivim ekranima dijagonale od pet i osam inča i podrškom za Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link sisteme, koji omogućavaju jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima. Za kupce koji žele da uživaju u kvalitetnom zvuku dobra je vijest da je od sada dostupan Beats audio sistem snage 300 W. Za kraj treba navesti da je kabina zaštićena Air Care filterom, koji sprečava prodor alergena do putnika i tako čini vožnju ugodnom i sigurnijom. Uz aktuelne Leon i Atecu, nova modernije oblikovana, komfornija i tehnološki potkovanija Ibiza bi trebalo da bude Seatov najsnažniji adut u budućnosti. U redovima španskog proizvođača su napokon uvjereni da imaju automobil koji je spreman da se ravnopravno nosi sa veoma snažnom konkurencijom. Veoma interesantan će biti i odnos sa koncernovskim rođacima, aktuelnom Škodom Fabiom i novim Volkswagen Polom, pa će Ibiza u budućnosti htjela–ne htjela morati da „ukrsti koplja“.

 


ISTORIJSKI RAZVOJ
Prva generacija Ibize sa dizajnom, koji je potpisao slavni Giorgetto Giugiaro i motorima razvijenim u saradnji sa njemačkim Porscheom, predstavljena je 1984. godine. Bila je to potvrda prekida 35-godišnjeg partnerstva sa Fiatom i početak priprema za novo strateško partnerstvo i postepeni ulazak u Volkswagen grupaciju, u čijem će 100% vlasništvu Seat biti od 1990. godine. Prva generacija proizvodila se do 1993. godine kada izlazi novi model, koji je na tržištu uz jedan redizajn (1999. god) opstao do 2002. godine. Tada je predstavljena treća generacija koju 2008. nasljeđuje novi model čiji je dizajn potpisao Belgijanac Luc Donckerwolke, koji je između ostalog oblikovao prvu Škodu Fabiu, Lamborghini Diablo, Murcielago i Gallardo. Ibiza IV ostaće upamćena po rekordnoj dužini od 405 cm, odnosno kao jedan od najvećih kompaktnih gradskih modela svih vremena.


MOTORI
Za pogon nove Ibize su zaduženi najsavremeniji Volkswagenovi Euro 6 benzinski i dizel motori. Benzinsku gamu čine tri motora sa aluminijumskim blokom. Prva opcija je 1.0 MPI trocilindraš u verzijama sa 65 i 75 KS. Druga je 1.0-litarski TSI turbo benzinac, u dvije verzije sa 95 i 115 KS. Do kraja godine Seat će Ibizu ponuditi i sa novim 1.5 TSI Evo motorom sa 150 KS, koji je premijeru imao u redizajniranom VW Golfu VII. U Seatu su istakli da će 1.0 TSI motor osim u dvije benzinske, ponuditi i u verziji sa pogonom na prirodni plin CNG, koja će raspolagati sa 90 KS. Seat ističe da je on „prvi proizvođač u ovoj klasi koji će ponuditi TSI/CNG kombinaciju“. Ljubitelji dizelaša će moći da biraju između jednog 1.6 TDI motora dostupnog u verzijama od 80, 95 i 110 KS. Zavisno od motora Ibiza će se moći dobiti sa peto i šestostepenim ručnim mjenjačima, odnosno sa sedmostepenim DSG automatikom.


SIGURNOSNI SISTEMI
Većina sistema podrške vozaču, koji su ugrađeni u novu Ibizu su preuzeti iz Leona i Atece. Nova Ibiza ima Front Assist sistem, podršku za saobraćajne gužve, adaptivni tempomat, sistem Kessy s tasterom za pokretanje motora, „Heartbeat“ novu generaciju prednjih i zadnjih parking senzora, te kvalitetniju kameru za pogled prostora iza vozila sa preciznijim prikazom na centralnom 8-inčnom ekranu visoke rezolucije, koji je po prvi put dostupan u Ibizi.


LED tehnologija
U Seatu ističu da upotreba LED svjetala za unutrašnju i vanjsku rasvjetu nije puki estetski hir već tehnološki iskorak. Naime, svjetleće LED diode nude mnogo bolji kvalitet osvjetljenja i istovremeno štede energiju, odnosno nude manju potrošnju goriva. LED svjetla se kod nove Ibize nalaze u glavnim svjetlima, na instrument tabli, pokazivačima pravca i zadnjim svjetlima za maglu.

 


„Nova Ibiza predstavlja veliki korak unaprijed za Seat, a po svim će očekivanjima označiti i prekretnicu u svome segmentu“, smatra Luca de Meo, predsjednik Izvršnog odbora Seata.


„Peta generacija Ibize je prigrlila DNK dizajna marke SEAT i garantuje fantastične performanse u vožnji. Sa novom modularnom platformom MQB-A0 Ibiza je dobila tehnologije iz viših segmenata vozila, a svojom prostranom i varijabilnom unutrašnjošću je podigla udobnost vožnje na sasvim novi nivo u njenoj klasi“, rekao je dr Matthias Rabe, potpredsjednik za istraživanje i razvoj marke SEAT.
 

 

Datum objave: 15/06/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook