Naslovna > Automobili > Nissan > GT-R > Nissan GT-R 2017.
FOTO GALERIJA (24)

Nissan

Nissan GT-R 2017.

Mada je snagom i ubrzanjem s pravom svrstan u „Klub tri sekunde“, Nissan GT-R nam se predstavio kao brz i siguran sportski automobil kojim radnim danom možete ići na posao, a vikendom na trkačku stazu...

Jarko narandžasta boja i masivna, uglasta karoserija, ispod koje se nakupilo čak 1.792 kilograma, izdvojiće Nissan GT-R 2017. u svakom društvu, ma koliko ono bilo ekskluzivno. Nakon što smo vam u prošlom broju prenijeli impresije iz vožnji Ferrarija 488 GTB, McLarena 675 LT i Porschea 911 Turbo S, ovaj put ćemo pažnju posvetiti i preostalim članovima iz „Kluba tri sekunde“ Nissanu GT-R i Audiju R8 Plus.

 

Kao svojevrsnu poslasticu, koju su nam kao vrhunsko iznenađenje „servirali“ domaćini iz partnerskog Quattroruotea donosimo vam i Pagani Huayru sa specijalnim Pacchetto Tempesta sportskim setom za koji treba izdvojiti ni manje ni više nego 160.000 eura… No vratimo se Nissanu GT-R, najpovoljnijem automobilu u „Klubu tri sekunde“ za kojeg na evropskom tržištu treba izdvojiti oko 100.000 eura, odnosno čak 256.696 eura manje u poređenju sa najskupljim „trosekundašem“ McLarenom 675 LT. Zašto je cijena tako bitna stvar za GT-R? Možda zato što nam se na stazi u Vairanu predstavio kao „najsporiji“ član naše petorke. Mada aktuelni model nosi oznaku 2017, Nissan GT-R je i generacijski najstariji automobil u našem poređenju.

 

 

U odnosu na original iz 2007. godine razlikuje se tek u detaljima, ponajviše dizajnerske prirode, mada treba primijetiti da je u deset preteklih godina njegov 3.8-litarski V6 agregat sa prvobitnih 480, pojačan na današnjih 570 KS. Podsjećamo da u supersportskoj Nismo verziji, koja još nije redizajnirana, ima okruglih 600 KS. Za ručno sklapanje svakog V6 motora, koji se ugrađuju u GT-R, zaduženo je samo pet Nissanovih majstora, koji uživaju status vrhunskih stručnjaka, takozvanih „takumija“. Njih petorica svojim imenom i prezimenom, odnosno čašću, garantuju za svaki GT-R motor koji sastave. Malo motora danas ima takvu priču. Na parkingu pored savršeno izvajanih konkurenata, koji su toliko niski da djeluju kao da su „ukopani“ u asfalt, Nissan GT-R izgleda kao drvosječa. Takav utisak dodatno naglašavaju gruba „faca“ i povišena „ramena i bokovi“, ali i nepravilno otesane forme sa svih strana. Velike „ralje“ u sredini prednjeg branika sugerišu da je GT-R jedini model na testu sa motorom ugrađenim naprijed. Radi što boljeg balansa mjenjač je smješten pozadi. Masa je zbog toga raspoređena u omjeru 54:46% u korist prednje osovine. Snaga se na podlogu prenosi preko elektronski kontrolisanog 4x4 pogona, koji  može do 100% obrtnog momenta prenijeti na zadnje točkove. S obzirom na to da je riječ o sportskom automobilu, ovakva postavka je najčešće u upotrebi.

 

Kad god zatreba, elektronika munjevitom reakcijom vrši distribuciju momenta do omjera 50:50 % između osovina. U praksi to znači da GT-R s uvjerljivom sigurnošću uvijek drži zadatu putanju, do te mjere da je u potrazi za zabavom na stazi obavezno blokirati mnogobrojne elektronske asistente, sa kojima će i najneiskusniji brzo steći utisak da su vrhunski vozači. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h trebalo nam je 3,18 sekundi. Mada je to rezultat vrijedan strahopoštovanja, konkurencija je neumoljiva, pa je Nissan GT-R na našem „Klubu tri sekunde“ testu ostvario najskromnije ubrzanje. To bi bilo tragično da se razlike ne mjere u djelićima sekunde. Ovako je s obzirom na gotovo 250 kg veću masu od Ferrarija 488 GTB sasvim očekivan i opravdan rezultat.

 

Tabela:
Cijena: 100.000 eura
Snaga: 570 KS
0-100 km/h: 3,18 s
0-200 km/h: 11,06 s
Maksimum: 319 km/h

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook