Naslovna > Tehnika > Imperija uzvraća udarac
FOTO GALERIJA (29)

Tehnika- Nissan Leaf II

Imperija uzvraća udarac

Danas više nema nijedne „ozbiljnije“ fabrike automobila koja u svom programu nema barem jedan potpuno električni model ili bar neki pokretan hibridnim pogonom.

Ipak, pojedine fabrike su dosta ranije prepoznale potencijal električnih i hibridnih automobila, još u vrijeme kada je većina „ozbiljnih“ proizvođača sa podsmijehom gledala na iste, a u svemu su naravno prednjačili proizvođači iz Japana. I dok je Toyota postala sinonim za pojam hibridnog automobila sa modelom Prius, Nissan je odmah „pogodio u sridu“ i prije sedam godina lansirao potpuno električni model Leaf I. Da je to bio pametan potez govori i podatak o 300.000 prodatih jedinica u 49 zemalja svijeta. Tek pojavom Tesle počelo se „odmotavati klupko“ pa je uslijedila prava poplava električnih modela, ali stečenu prednost Japanaca teško je dostići.

 


Potvrda toga jeste i predstavljenje Leafa druge generacije kojim Nissan želi postati lider u proizvodnji električnih automobila. Novi model je napravio veliki odmak u odnosu na prethodnika, kako izgledom tako i tehnologijom. Domet je povećan na 378 km (mjereno NEDC ciklusom), što bi u prevodu značilo da bi većina vozača trebalo da puni baterije jednom sedmično uz „prosječno“ korištenje automobila. Novi pogonski sklop isporučuje 110 kW (150 KS), a energiju dobija iz potpuno nove Li-Io baterije kapaciteta 40 kWh i uz obrtni momenat od 320 Nm. Posebno se u Nissanu ponose činjenicom da je Leaf II najnaprednije EV vozilo koje uspješno integriše električne inovacije i nove inteligentne tehnologije koje mu omogućavaju da prihvati niže nivoe autonomne vožnje.


Nova tehnologija ogleda se u trostrukoj inovaciji koju čine sistemi ProPilot, ProPilot Park i e-pedal. ProPilot tehnologija je okosnica Nissanove strategije inteligentne mobilnosti. Prva je ProPilot sistem koji se koristi za vožnju jednom trakom na autoputu i vožnju čini opuštenom i jednostavnom uz mogućnost poluautonomne vožnje pri brzinama u rasponu od 30 do 100 km/h, uz vrlo malo stresnih situacija. Drugi je ProPilot Park sistem koji će ukloniti „noćnu moru” većine vozača, odnosno parkiranje. Ovaj sistem automatski okreće kolo upravljača, ubrzava i koči i potpuno autonomno parkira automobil u „zadato“ parking mjesto, a vozač istovremeno opušteno prati proces parkiranja. Treći sistem je e-Pedal koji predstavlja „revoluciju“ kod načina vožnje automobila i omogućava vozaču pokretanje automobila, ubrzanje, usporavanje i zaustavljanje uz korištenje isključivo pedale gasa (akceleratora). Onog momenta kada vozač skine nogu sa papučice, sistem to prepoznaje i odmah aktivira regenerativno kočenje trenjem i postupno potpuno zaustavlja automobil. Kada se zaustavi, automobil će stajati u mjestu čak i u slučaju da se nalazi na strmoj uzbrdici (nizbrdici), sve do momenta dok vozač ponovo ne pritisne papučicu gasa. Međutim, ukoliko je neophodno naglo zaustavljanje, potrebno je koristiti klasičnu kočnicu. Procjena inženjera iz Nissana kaže da e-Pedal „pokriva“ oko 90% vremena vožnje automobila.


Potencijal novog Nissan Leafa ovim nije ni blizu iscrpljen jer uvođenjem Nissan Intelligent Integration sistema baterija nema samo svrhu pokretanja automobila, već se „povezuje“ sa postojećom infrastrukturom. Na taj način se baterija koristi i kao pokretni uređaj za „skladištenje električne energije. Koristeći tehnologiju spajanja automobila sa elelektričnom mrežom (Vehicle-to-Grid, V2G), dvosmjernim punjenjem omogućava se potpuna integracija automobila i električne mreže. Ova tehnologija vlasnicima Nissanovih eleketričnih vozila daje mogućnost da se povežu na električnu mrežu na način da ih čini njenim aktivnim dijelom i tako im omogućava dodatni izvor prihoda.
Osim svih tehnoloških „novotarija“, novi Leaf ima znatno dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, koji duguje konceptu IDS sa tokijskog sajma automobila 2015. godine. Sa prednje strane dominira V-motion rešetka kao poveznica sa drugim modelima Nissana (X-Trail i Qashqai), ali istovremeno ih njena plava boja i razdvaja, kao glavni simbol Nissanovih električnih automobila. Plivajući krov daje notu stila i kretanja automobila dok stoji, a LED prednja svjetla čine poznati Nissanov bumerang identitet. Unutrašnjost je potpuno preuređena kvalitetnijim materijalima i završnom obradom, kako bi se u potpunosti prilagodila prefinjenom električnom pogonu. Sjedišta, instrument tabla i upravljač su opšiveni plavim koncem, a novi 7-inčni TFT ekran u boji je redizajniran radi lakšeg pristupa komandama najvažnijim funkcijama poput Safety Shield, stanja baterije, mjerača punjenja i audio-navigacionog sistema.


Leaf II je dimenzijama nadmašio prethodnika i to 35 mm u dužini, 10 u visini i 20 u širini, dok je težište spušteno pet milimetara. Masa praznog automobila je 1.535 kg, dok je međuosovinsko rastojanje ostalo identično – 2.700 mm. Zbog uštede energije maksimalna brzina ograničena je na 144 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,9 sekundi. Ukoliko se punjenje baterija vrši preko kućne utičnice (3 kW) proces traje 16 sati, ako se punjenje odvija preko utičnice od 6 kW vrijeme punjenja je duplo kraće, tj. osam sati. Međutim, upotrebom brzog punjača (50 kW) vrijeme punjenja baterije do 80% kapaciteta iznosi svega 40 minuta. Novi Leaf će prvim kupcima u Evropi i SAD-u biti isporučen početkom 2018. godine, a poznato je da je cijena modela sa početnom opremom u SAD-u 29.900 dolara, bez uračunatih subvencija države. Da imperija, odnosno Nissan olako ne zasjedne na tron, pobrinuće se ljuti protivnici poput nedavno redizajniranog BMW i3 i Opel Ampere/Chevrolet Bolt.

 

PLUS
* Upotreba vrhunskih tehnologija
* Znatno povećan domet u odnosu na prethodnika
* Mogućnost „dodatne zarade“ vlasnika putem V2G tehnologije
* Trenutno najnapredniji i najdostupniji električni automobil na tržištu

 

MINUS
* Još uvijek visoka nabavna cijena, čak i za razvijeno zapadno-evropsko tržište
* Realni radijus kretanja nedovoljan da bi zadovoljio potrebe dužih putovanja (posebno u zemljama sa nerazvijenom mrežom brzih punjača)
* Za razliku od Leafa I, novi Leaf II ima znatno više konkurenata na tržištu EV.


 

Datum objave: 10/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook