Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > S Klasa > Njemačka kraljica automobilskog luksuza
FOTO GALERIJA (32)

Mercedes S klase

Njemačka kraljica automobilskog luksuza

Redizajnirana S klasa je osvježila svoju garderobu, nabacila nove mišiće i naoružala se visokom tehnologijom, koja bi trebalo da joj omogući da i dalje ostane jedna od najpoželjnijih luksuznih limuzina na svijetu…

Aktuelna S klasa je predstavljena 15. maja 2013. godine na jednoj od najspektakularnijih Mercedesovih prezentacija svih vremena, koja je održana u Airbasovom hangaru u Hannoveru, odakle put nebeskih visina kreće najveći putnički avion na svijetu Airbas 380. Njemačka automobilska veličina tako je simbolično povezana sa ultimativnom nebeskom krstaricom. I dok Airbas 380 svojom gigantskom pojavom u protekle četiri godine dominira nebom, na zemlji u segmentu luksuznih limuzina to isto radi Mercedesova S klasa. Najbolji dokaz za tu tvrdnju je činjenica da na dva najjača svjetska tržišta, evropskom i američkom, S klasa proteklih godina bez problema zadržava prvo mjesto u klasi po broju prodatih modela, odnosno da je 2016. bila najprodavanija luksuzna limuzina na svijetu. Bogata klijentela joj bezrezervno vjeruje i u njoj vidi najbolje ogledalo svog poslovnog i ličnog uspjeha.

 


Da se kupci dubokog džepa ne bi slučajno osjetili zakinutim, Mercedes je za sezonu 2017/18. detaljno osvježio svoju reprezentativnu limuzinu i opremio ju najsavremenijim tehnološkim dostignućima koja su njegovi inženjeri do sada postigli. Vanjski dio je pretrpio tek manje estetske promjene, što je s obzirom na veliki uspjeh koji S klasa postiže bilo i očekivano. Na prvi pogled se uočavaju nova maska hladnjaka i svjetlosne grupe opremljene najsavremenijom Multibeam LED tehnologijom, koja je osim vrhunskog osvjetljivanja puta omogućila i novi „svjetlosni potpis“ sa tri valovite linije naprijed i tri horizontalne pozadi. U dinamičnijem, pomalo sportskom stilu je oblikovan i prednji branik, dok je zadnji dobio veće izduvne otvore. Kod AMG modela je sve to očekivano naglašenije i agresivnije. Vanjski izgled je unaprijeđen i sa sedam potpuno novodezeniranih aluminijumskih točkova, koji su dostupni u rasponu od 17 do 20 inča. U Mercedesu ističu da su „popeglali“ i aerodinamiku, te poboljšali protok vazduha oko i ispod karoserije (do sada 0,24 Cx). Jedan od rezultata tog poboljšanja je dodatno smanjivanje buke na visokim brzinama, zahvaljujući čemu je beskompromisno izolovana kabina postala još ugodnija. Najveća promjena u enterijeru je sigurno novi trokraki upravljač, koji je zamijenio dosadašnji, po mnogima previše klasičan dvokraki. Na novom upravljaču se nalaze mnogobrojne daljinske komande i dodirne kontrole (prvi put ponuđene sa aktuelnom E klasom), koje omogućavaju jednostavnije upravljanje multimedijom i pratećim sistemima.


Do sada vizuelno razdvojena dva 12,3-inčna tablet ekrana Mercedes je spojio, te tako dobio jednu veliku cjelinu i maksimalno naglasio futuristički izgled instrumenata i multimedije u automobilu. Kvalitet ekranskog prikaza je poboljšan tako što je rezolucija sa dosadašnjih 1 440x540 piksela, povećana na 1 920x720. Grafički prikaz instrumenata se nudi u tri različite kolor šeme: Sport, Classic i Progressive. Ambijentalno LED osvjetljenje, kao i kod E klase, od sada se nudi u čak 64 različite boje. Mogućnosti personalizacije enterijera su proširene sa novim, pažljivo biranim i vrhunski obrađenim materijalima u različitim, modernim bojama. Za vrhunsku udobnost i jedinstven ugođaj u vožnji je zadužen novi Energizing Comfort Control sistem sinhronizovane kontrole klimatizacije, ambijentalnog osvjetljenja, grijača sjedišta, masažera, mirisnog osvježivača prostora... u automobilu sa šest režima rada: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort i Training. Prema Mercedesu ovaj sistem omogućava vozaču i putnicima da kreiraju nekoliko različitih ambijenata, odnosno da njihova čula uživaju na način na koji to do sada nije bilo moguće ni u jednoj luksuznoj limuzini. Za proizvodnju vrhunskog zvuka u kabini S klase je zaslužan Burmester „High-End 3D Surround Sound System“ kakvog se ne bi postidjele ni pojedine kino sale. Vozačevom egu podilazi i nova generacija Mercedesovih ključeva, koji su vrhunski „upakovani“ u stilizovana lakirana kućišta visokog sjaja. S klasa se sama otključava, zaključava, a njeni motori se startuju i zaustavljaju pritiskom na taster. Prvi modeli nove S klase kupcima bi trebalo da budu isporučeni tokom ljeta. Prednost ima domaće njemačko tržište na kojem za najpovoljniju Mercedesovu luksuznu limuzinu treba izdvojiti oko 94.000 eura.

Luksuzna njemačka limuzina koja je današnje ime „Sonderklasse – posebna klasa“ dobila tek 1972. godine, u Mercedesovoj gami je zapravo prisutna još od pedesetih godina prošlog vijeka i predstavljanja modela „Type 220“Mercedes je u dosadašnjoj istoriji proizveo i prodao više od 3,8 miliona S klasa. Aktuelna generacija, koja je prošle godine bila najprodavanija luksuzna limuzina na svijetu, od 2013. do danas je proizvedena u više od 300.000 jedinica


MOTORI
Najveća novost u pogonskoj gami je uvođenje novog V8 4,0-litarskog benzinca sa dva turbopunjača, koji zamjenjuje dosadašnji 5,5-litarski. Novi motor je opremljen sistemom za uštedu goriva koji u određenim, nezahtjevnim režima rada može da isključuje četiri od osam cilindara. Dostupan je u dvije verzije: S 560 4Matic od 469 KS, koji mijenja prethodnu S 500 (455 KS) i S 63 AMG 4Matic sa 612 KS, koja je zamjena za dosadašnji S 63 AMG 4Matic model sa 585 KS. Iznad njega je ostao najmoćniji motor u gami S klase  6,0-litarska V12 „mašina“ koja pogoni S 65 AMG 4Matic model i raspolaže sa 630 KS i 1.000 nm obrtnog momenta, što je dovoljno da se od 0 do 100 km/h stigne za 3,5 sekundi. Ljubiteljima dizelaša je ponuđen novi trolitarski šestocilindraš sa dva nivoa snage. U S 350d 4Matic modelu razvija 286 KS, a u S 400d 4Matic čak 340 KS. Jača verzija je ujedno i najjači dizelski agregat kojeg je Mercedes do sada ugradio u S klasu. Za ovaj motor u slabijoj verziji je deklarisana prosječna potrošnja od samo 5,5 litara. Osim navedenih pogonskih kombinacija S klasa će biti dostupna i kao Plug-in hibrid, sa 13,3 kWh baterijama, koji će u potpunom električnom režim omogućavati autonomiju od 50 kilometara.

 

 

TEHNOLOGIJA
Sa novom S klasom Mercedes je otišao korak dalje ka autonomnoj vožnji, ali i vrhunskom nivou sigurnosti u vožnji, koji praktično znači da automobil već sada može da samostalno koči, ubrzava, održava brzinu, rastojanje, poštuje ograničenja, koriguje putanju, „predviđa“ fatalne situacije, satelitski komunicira sa ostalim vozilima, očitava znakove, prepoznaje pješake, opominje vozača kada je vrijeme za odmor, šalje pozive u pomoć i slično… Mercedesov Intelligent Drive sistem je unaprijeđen do tog nivoa da omogućava vozaču da bezbrižno „pusti“ upravljač, pa čak i da zaspi u vožnji nakon čega bi automobil trebalo da se samostalno zaustavi. Potpuna autonomija čini se nije dozvoljena, jer za to još nisu ispunjeni zakonski i infrastrukturni uslovi. Da je automobilska samostalnost realnost potvrđuje i Mercedesov Remote Parking Assist sistem, koji omogućava vozaču da daljinski, pomoću pametnog telefona parkira vozilo dok se nalazi izvan njega. 

 

Konkurencija
Poput Audi A8 i BMW serije 7 i S klasa se može naručiti u dvije različite dužine karoserije. Kraća verzija je dugačka 5,12 metara, a duža 5,25 m. U ponudi je i super luksuzni model Mercedes-Maybach S, koji je dugačak 5,45 metara. Na temelju S  klase 2013. razvijen je i raskošni 6,5-metarski Mercedes-Maybach Pullman model, čiji nastavak proizvodnje još nije potvrđen.

 

„Redizajn i tehnološko unapređenje S klase su predstavljali veoma opsežne zadatke za sve nas koji smo radili na tom projektu. Jedan od najvažnijih rezultata je činjenica da smo sa nizom novih sistema i funkcija uspjeli zadržati pionirski duh S klase i pokazati da je napredak moguć, čak i kada vam se čini da je sve savršeno“, kazao je Ola Källenius, član Upravnog odbora Daimler AG odgovoran za Istraživanja i razvoj Mercedes-Benz automobila na nivou grupe. 

Datum objave: 15/06/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook