Naslovna > Vijesti > Njemački gigant nastavlja podršku SUS motorima

Bosch

Njemački gigant nastavlja podršku SUS motorima

Direktor najvećeg evropskog proizvođača komponenti za automobile Volkmar Denner je nazvao politiku EU usmjerenu ka ukidanju motora sa unutrašnjim sagorjevanjem „kratkovidom“ i najavio nastavak razvoja tehnologije za ove motore u narednih 20-30 godina...

Kako izvještava Financial Times, Bosch nije zadovoljan politikama EU koje predviđaju ukidanje motora sa unutrašnjim sagorjevanjem, a njihov direktor Volkmar Denner je kritikovao evropske mjere nazvavši ih „kratkovidim“. Denner postavlja pitanje zašto se više pažnje ne posvećuje vodoniku i obnovljivim gorivima i ističe: „Klimatska akcija nije usmjerena na kraj motora sa unutrašnjim sagorjevanjem nego na kraj fosilnih goriva. Iako elektromobilnost i zelena energija čine transport karbonski neutralnim, to rade i obnovljiva goriva.“ Navodi i da favorizovanjem električnih vozila i odbijanjem istraživanja ostalih alternativnih opcija EU šteti borbi protiv klimatskih promjena.

 

 


Veliki broj proizvođača se, vođen između ostalog i mjerama vladajućih struktura širom svijeta, već odlučio na ogromna ulaganja u električne automobile, a neki, poput Volva, Jaguara i Honde, najavljuju i potpun prelazak na električnu mobilnost u narednim decenijama. Jedan od proizvođača koji je u prošlosti ulagao sredstva u obnovljiva goriva je Volkswagen, koji je u međuvremenu odlučio da prekine sve projekte vezane za vodonik i potpuno se preorijentiše na novu ID. seriju električnih vozila, ali tehnologiju još uvijek podržava Toyota koja je nedavno predstavila model Mirai, sa pogonom na vodonik. Boschove primjedbe se u najvećoj mjeri odnose na nove Euro 7 emisione norme za koje se predviđa da će predstavljati kraj SUS motora u EU. Mjerenje emisija se u budućnosti više ne bi vršilo samo jednom, već bi se u obzir uzimale emisije tokom ukupnog životnog vijeka automobila, uključujući i performanse pri ekstremnim uslovima.

 


Sa druge strane, Njemci navode da je tražnja za električnim automobilima 2020. godine narasla 143% u odnosu na prethodnu. Sam Bosch je uložio 5 milijardi evra u elektromobilnost, ali je većina poslovanja korporacije još uvijek vezana za motore sa unutrašnjim sagorjevanjem, pa postoji ozbiljna zabrinutost za poslove velikog broja radnika koji bi mogli nestati usljed agresivne politike EU. U njemačkom gigantu ističu da su dizelski i benzinski motori uznapredovali do nivoa razvoja na kojem više nemaju ogromnu ulogu u pogoršanju kvaliteta vazduha, a najavljuje se da će u tehnologiju vezanu za SUS motore nastaviti ulagati i u decenijama koje dolaze.

Datum objave: 24/04/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook