Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > E klasa > Nova definicija limuzine
FOTO GALERIJA (80)

Vozili smo – Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+

Nova definicija limuzine

Novi Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ , kao i svi modeli AMG-a, djelo su inženjera iz Affalterbacha. U Portugalu smo se ponovo uvjerili u njihovu umjetnost pretvaranja serijskih automobila u nešto zaista posebno. U velike potencijale super brze limuzine uvjerili smo se vožnjom po više nego zanimljivim lokalnim cestama ali i stazi Algarve gdje sve ekipe Formule 1 vrše pred sezonska testiranja...

O standardnoj Mercedes-Benz E klasi, manje-više, sve se zna ali o verziji sa oznakom AMG E53 S do sada je malo toga bilo poznato. Mi smo imali privilegiju prisustvovati međunarodnoj prezentaciji u Portugalu, tačnije u gradu Faro u čijoj se blizini nalazi jedna od trenutno najmodernijih staza za auto i moto trke, Algarve.
Već slavni inženjeri iz AMG-a, čije je sjedište u Affalterbachu, osmislili su E klasu sa oznakom AMG 63 S. Odmah recimo da se radi o najjačem izdanje E klase ikada.

 

Ispod sportski oblikovane prednje haube nalazi se 4.0 litreni bi-turbo benzinac koji na sva četiri točka ''ispucava'' 612 KS u rasponu 5.750 – 6.000 obr/min. Upečatljiv je i podatak o maksimalnom obrtnom momentu – 850 Nm i intervalu 2.500 – 4.500 obr/min. To je dovoljno da se u programu ''Race'' iz stanja mirovanja do prvih 100 km/h stigne za 3,4 sekunde što je za jednu limuzinu ukupne mase blizu dvije tone izvrstan rezultat. Maksimalna brzina od 250 km/h elektronski je ograničena ali uz nadoplatu granica se može podići na, također elektronski ograničenih, 300 km/h. Kome treba više?...

 

 

 

Prvi dio testa proveli smo vozeći se po odličnim brdskim cestama. Već tada smo se uvjerili da se E 63 AMG S iz krivine ispaljuje kao iz topa. Na kraju veoma kratkih pravaca lako smo dosezali 170 km/h. Sumnjamo sa bi i neki super sportski motocikli bili brži...Usput smo probali sve raspoložive programe rada kako bismo se prije izlaska na zatvorenu stazu upoznali sa osnovnim razlikama u postavkama. A one su itekako primijetne...
Obzirom na snagu od 612 KS pravi poligon za testiranje maksimalnih potencijala je jedino zatvorena staza. Još ako se radi o stazi sa lincencom za Formulu 1 sreći nema kraja. Baš je takva staza Algarve na kojoj se redovno održavaju pred sezonska testiranja svih F1 ekipa.
Prije vožnje dobili smo nekoliko korisnih savjeta te smo krenuli u prvu seriju krugova. Prvih 5 krugova vozili smo u programu Sport+ a kasnije, poslije određene faze privikavanja, prebacili smo u program ''Race'' što je valjda i laicima jasno o čemu se radi. Iako su upečatljive performanse prisutne i u programu ''Comfort'' moramo reći da u režimu ''Race'' sve dobije neku novu, pomalo mahnitu, dimenziju.

 

 

Tada su reakcije na pedali gasa brutalno brze, volan je znatno direktniji dok je kočenje maksimalno efikasno. Konfiguracija staze je izuzetno zahtjevna. Veliki broj uspona i padova te krivine raznih profila na tijelu vozača prave velike G sile. Za brzu vožnju od krucijalne je važnosti fizička sprema vozača što kod novinara i nije baš čest slučaj. Krivina prije izlaska na startno – ciljnu ravnicu je najbrža na stazi a na njoj AMG E 63 S stoji kao na šinama. Prije tačke kočenja vozi se, približno, 245-250 km/h što sa sjedišta vozača ali i onih pored staze izgleda pakleno brzo. Ono što posebno hvalimo jeste stabilnost prilikom žestokog kočenja. Za dobar grip i veliku izlaznu brzinu zaslužan je pogon 4MATIC koji ovisno o uslovima vožnje može na prednju i zadnju osovinu slati jednaku snagu (50%:50%). U razvoj pogona uložena su velika sredstva što se na kraju krajeva osjeti u svakom trenutku vožnje.

 

 

Vožnja u programu ''Race'' podrazumijeva manuelno mijenjanje brzina. Za razliku od dosadašnjih iskustava sa manuelnim režimom rada automatskih mjenjača (kada se aktivira tipka ''M'') ovaj u AMG E63 S je zaista manuelni. To znači da se kontrolna jedinica mjenjača nikada, ali baš nikada, neće ''petljati'' u vozačev izbor trenutnog stepena prenosa ma kakav bio. Bukvalno se u 9. stepenu prenosa može voziti 70 km/h. Ukoliko se u nekom stepenu prenosa dostignu masksimalni obrtaji (7.300 obr/min) AMG će jednostavno prestati ubrzavati uz zvuk motora sličan onom kao kod  WRC bolida prilikom starta na brzinskom ispitu (bam, bam, bam...). Sa isključenim ESP-om zadnji je dio pomalo nervozan ali su uz blage ''kontre'' volanom izlazne brzine još veće. No, zabavi tu nije kraj jer se aktiviranjem programa ''Drift'' sva raspoloživa snaga šalje na zadnji par točkova na kojem se nalaze gume dimenzija 295/30 ZR 20 (prednje gume su 265/35 ZR 20). Poslije malo vježbe i dosta pažnje driftanje pruža veliko zadovoljstvo. Obzirom da smo stazu Algavre obletili 40 puta (mnogi su odustali poslije 5 krugova pa je prilike za vožnju bilo više nego dovoljno) probali smo i program ''Race Start''. Tada vozač mora lijevom nogom držati kočnicu a desnom pedalu gasa pritisnuti do poda. Podizanjem lijeve noge E 63 AMG kreće kao projektil i zaista je potrebna velika koncentracija da bi se shvatilo šta se zapravo događa. Boje sa strane se razlijevaju a virtualni brzinomjer za treptaj oka pokazuje trocifrene brojke. Pri svemu tome zvuk je, najblaže rečeno, opijajući... 

 


Ono što najviše iznenađuje jeste lakoća upravljanja tokom svakodnevne upotrebe. Bez ikakvog pretjerivanja može se reći da i početnik bez ikakvih problema i stresa u realnim uslovima saobraćaja može kontrolisati brutalnu snagu od 612 KS. Tu je i sva moguća asistencija vozaču čime se nezgode smanjuju na najmanji mogući nivo. Staza je ipak nešto drugo pa program ''Race'' ne preporučujemo koristiti na običnim cestama.
Ovakav spoj poslovne limuzine i pravih sportskih performansi do sada je bilo teško zamisliti. Ali, AMG je pokazao da je takvo nešto moguće. Posebno nas je iznenadila bogato opremljena unutrašnjost. U rangu je sa najprestižnijim limuzinama današnjice pa su duga putovanja, pogotovo u programu ''Comfort'', neočekivano udobna. Kako vozaču tako i ostalim putnicima ne nedostaje apsolutno ništa. Dakako, u oči odmah upada veliki centralni displej (prenesen iz ''S'' klase) koji je podijeljen na dva dijela. Na njemu se prikazuje sve informacije koje neko može zamisliti pa je potrebno izvjesno vrijeme da se vozač upozna sa svim mogućnostima. Anatomski oblikovana sjedišta priča su za sebe. Ne zauzimaju puno prostora a omogućavaju savršen položaj tijela u svim režimima vožnje. Mislimo da stepen finalne obrade kao i kvalitet ugrađenih materijala ne treba posebno isticati.
Nema nikakve sumnje da je Mercedes-AMG E 63 S trenutno najkompletnija limuzina na svijetu ...

 

 

Mercedes-AMG E63 – nešto blaža verzija
Malo umjerenije verzija predviđena je za vozače koji ne traže nekakav poseban prestiž, tim prije jer su razlike u performansama primjetne isključivo na zatvorenoj stazi.
Za nešto skromnije kupce predviđena je verzija bez oznake ''S''. Takav AMG E 63 raspolaže sa 571 KS i obrtnim momentom od 750 Nm koji je na raspolaganju u nešto većem režimu rada nego kod jače verzije. Ubrzanje od 0 do 100 km/h završi se za 3,5 sekundi što je u praksi gotovo neprimjetno sporije od verzije ''S'' (0,1 s). AMG navodi iste podatke za prosječnu potrošnju goriva od 8,8 litara. Iako podatak izgleda nestvaran recimo da elektronika ''gasi'' 4 cilindra kada je to god moguće. A baš su takvi uslovi vožnje najčešći. Sve u svemu stvar je u prestižu pa svaka verzija ima svoje opravdanje...


 

Datum objave: 05/12/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook