Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Actros > Nova mjerila na polju potrošnje i sigurnosti
FOTO GALERIJA (25)

Mercedes-Benz Actros 1845 druge generacije

Nova mjerila na polju potrošnje i sigurnosti

Naša je redakcija u Portugaliji prisustvovala probnim vožnjama 2. generacije Mercedes-Benz Actrosa 1845. Novinarima su na raspolaganje stavljene sve verzije, koje su bile maksimalno opterećene, što je ispitivanje prosječne potrošnje učinilo realnim. Odmah recimo da novi Actros troši manje nego što fabrika obećava...

Mercedes-Benz Actros već ima kultni status pa se od svake nove generacije očekuje još više. Cilj prezentacije u Portugaliji je bilo predstavljanje niza novih patenata vezanih za smanjenje prosječne potrošnje goriva, ali i sistema za podizanje aktivne i pasivne sigurnosti. Iako su performanse pogonskih grupa gotovo neprimjetno promijenjene mora se reći da u vožnji pokazuju osjetne razlike. Najveća se razlika osjeti na isporuci maksimalnog obrtnog momenta i radu automatskog mjenjača sa 12 stepeni prenosa. Prošla je generacija koristila sistem preskakanja nekoliko stepeni prenosa, dok nova ima sistem sa uključivanjem svakog drugog stepena prenosa s tim da se pretposljednji, jedanaesti, nikada ne preskače. Recimo da je maksimalni obrtni moment od 2.000 nm (u overboostu 2.400 nm) dostupna u rasponu 1.000–1.100 obr/min.

 


Poboljšanje pogonskih jedinica može se svrstati u fini „tjuning“ postojeće tehnologije. Nakon analize podataka skupljenih tokom eksploatacije prošle generacije Actrosa inženjeri su postavili drugačije parametre centralne kontrolne jedinice, tako da se sada maksimalno koristi svaki raspoloživi obrtaj radilice motora i to u zoni maksimalnog obrtnog momenta. Poboljašani su izduvni i usisni sistemi kako bi protok plinova bio što lakši. Radi što većeg isključivanja vozačevih pogrešaka Mercedes-Benz je od Actrosa učinio poluautonomno vozilo. Jedini posao vozača je zapravo držanje volana u rukama. Inženjeri s posebnim ponosom ističu sistem PPC zadužen za automatsko održavanje brzine bez obzira na profil ceste, odnosno velike uzbrdice i nizbrdice. U principu, radi se o znatno naprednijem tempomatu koji od zadane brzine odstupa -5/+4 km/h. Odstupanje je mizerno, tim prije ako se zna da je ukupna masa blizu 40 tona. Od velike pomoći PPC-u je i sistem navigacije koji unaprijed otkriva konfiguraciju puta, te na osnovu toga centralna kontrolna jedinica bira stepen prenosa i određuje položaj gasa. Kao vrlo korisna novost naglašava se povezanost Actrosa sa centralnim dispečerskim centrom koji je zadužen za svaku vrstu logistike i pomoći u slučaju kvara ili bilo kakve vanredne situacije. Poslije poziva na besplatan telefonski broj operater će odmah vidjeti o kojem se konkretno vozilu radi, te na osnovu detaljno osmišljenje aplikacije pristupiti kompletnoj istoriji vozila. Na osnovu tražene usluge dispečerski će centar reagovati trenutno pa čak i u slučaju slanja zamjenskog Actrosa. Ova opcija za sada vrijedi na 12 tržišta, s tim da će se u narednih tri mjeseca proširiti na još devet. Za korištenje usluge potrebno je ranije potpisivanje ugovora sa Mercedes-Benzom. Očekivano, tržišta kao što je naše nisu još u planu, pa tako ni ovdašnji distributeri neće imati nikakve koristi od ovoga bez obzira na čijoj se teritoriji njihov Actros trenutno nalazio... 


U pravcu podizanja sigurnosti na još viši nivo serijski se ugrađuju sistemi: za automatsko zaustavljanje u slučaju iznenadne situacije (izlazak pješaka i slično), kontrola bočnih stranica kamiona na prisustvo bicklista, pješaka i motorista i kontrola ugla na ulasku u krivinu. U slučaju da senzori otkriju opasnost elektronika će dati nalog za zaustavljanje. Sve navedeno imali smo priliku probati na specijalno pripremljenom poligonu i to sa živim ljudima, a ne lutkama. Nakon toga zaista smo 100% sigurni da inženjeri Mercedes-Benza zaista znaju šta rade.

 

 

Potrošnja manja od obećane
U vrijeme gdje smo svjedoci lažiranja podataka o prosječnoj potrošnji kao prijatna vijest dolazi Mercedes – Benz Actros 1845 2. generacije. Naime, cijela se prezentacija odvijala pod motom „6,5%“, što je fabrički obećano smanjenje potrošnje. Međutim, šest posada novinara iz raznih evropskih zemalja ostvarilo je prosječnu uštedu od 8,3 %. No, to nije sve, jer je najpažljivija posada ostvarila rezultat od 10,6 %. Naglasimo da su se testiranja odvijala na ruti dugačkoj 4.800 km i to u uslovima realnog saobraćaja. Do ovako pozitivnog rezultata došlo se zahvaljujući skupu raznih mjera. Kao posebno interesantan podatak navodi se sistem podmazivanja diferencijala – zavisno od trenutnog opterećenja varira nivo ulja oko glavnog zupčanika. Manji nivo znači i manji otpor, a samim tim i dokazanu uštedu od 0,5%. Sve u svemu, Actros donosi ogromne uštede na troškovima eksploatacije i emisiji štetnih gasova u atmosferu. Ako se u obzir uzme broj prevaljenih kilometara tokom radnog vijeka jednog kamiona i broj kamiona na svijetu rezultat je tim impresivniji...
 

Datum objave: 15/06/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook