Naslovna > Automobili > Peugeot > 206 > Nova mladost iskusnog
FOTO GALERIJA (14)

Test - Peugeot 206+ 1.4 Urban

Nova mladost iskusnog

Novi 206+ je automobil zanimljivog dizajna, ugodne i udobne unutrašnjosti, štedljivog agregata i potpune opreme, koji je za 11 godina na tržištu prebolio sve dječije bolesti...

Trendovska recesija prouzrokovana svjetskom ekonomskom krizom zaustavila je s jedne strane mnoge projekte u automobilskoj industriji, a s druge je vratila u život neke od otpisanih modela. Najljepši mali automobil posljednjeg desetljeća Peugeot 206 nakon detaljnog podmlađivanja danas izgleda ljepše i svježije nego ikad. Francuzi su sa minimalnim ulaganjima u razvoj dobili jeftini automobil za krizna vremena, koji je kao takav prevashodno namijenjen siromašnijim istočnoevropskim tržištima, kakvo je i naše. Nova 206-ica u imenu nosi i oznaku „plus“, kao svojevrsnu asocijaciju na stepenicu višeg dizajnerskog i tehnološkog nivoa u odnosu na uspješnog prethodnika, koji je sa oko sedam miliona proizvedenih jedinica ujedno i najprodavaniji pojedinačni model u bogatoj Peugeotovoj istoriji.

 

 

 

 

Prelijepi dizajn, koji je bio najjači adut prethodnog modela, prilagođen je savremenim trendovima. Zahvaljujući ugodnim korekcijama, koje se ogledaju u preuzimanju kompletnog „nosa“, prednjih svjetala i zadnjeg branika od 207-ice, te novoj grafici pozicionih svjetala „mali lav“ je osjetno živnuo. Nova kombinacija je i pomalo čudna, najviše jer prednji kraj vozila izgleda modernije od zadnjeg, zbog čega je većina vlasnika 206-ice tokom testa model „plus“ gledala sa neskrivenim iznenađenjem uz komentare - „Naprijed 207, a nazad 206, ništa mi nije jasno“. Za Peugeot je ovo „čuđenje“ dobro, jer pokazuje da su najnovijim dizajnerskim koktelom uspjeli privući pažnju najmanje „sedam miliona“ vlasnika njihovog najpopularnijeg modela, među kojima sigurno ima i potencijalnih kupaca.

 

 

 

Duh 207-ice osjeti se i u unutrašnjosti, jer su od nje preuzeti pojedini elementi poput upravljača, instrument table, otvora za ventilaciju, centralnog grebena. Drugi paket opremom. Urban (Enterprise – za dostavnu verziju, Trendy najbogatiji paket) nudi sve što je potrebno za ugodnu vožnju, a izdvajamo CD/MP3 muzički sistem i manuelni klima-uređaj. Rashladni sistem je učinkovit, ali zbog manuelnog podešavanja na velikim vrućinama traži čest angažman, kako bi se postigla željena temperatura u vozilu, dok je ozvučenje zadovoljava potrebe prosječnog vozača. Automatska klima se ne može doplatiti uz prva dva paketa i rezervisana je za najbogatiju Trendy opremu, u kojoj dolazi serijski. Trokraki upravljač se ne podešava po visini, kao ni vozačevo sjedište, što može predstavljati problem nižim vozačima.

 

 

 

Na naše veliko iznenađenje ovakva koncepcija pokazala se idealnom za više vozače, kojima je „fiksna“ ergonomija vozačkog okruženja 206+ savršeno odgovarala. Preglednost je zadovoljavajuća zahvaljujući pravilnim staklenim površinama, a kod manevrisanja pomažu i pregledni retrovizori. Na nivou prosjeka je i prtljažnik, koji u osnovnom nudi zapreminu od 245, a sa preklopljenom zadnjom klupom i 1.130 litara. Za natprosječnu udobnost, kakvu ne nude ni neki za broj veći kompaktni modeli, osim vješanja, guma i podvozja zaslužna su svakako i vrhunski dizajnirana prednja sjedišta sa optimalnim osloncem za leđa, rameni i karlični pojas. Mekana spužva obavija se oko tijela, dok čvrsta konstrukcija ispod nje podupire kičmu i rasterećuje je. U takvim okolnostima vozač ima sve uslove da se prepusti uživanju u vožnji.

 

 

 

Na testu smo imali model opremljen 1.4-litarskim benzinskim motorom, koji iz 1.361 ccm izvlači 75 KS. Za 1.016 kg težak automobil to je više nego optimalna motorizacija, sasvim dovoljna za ispunjavanje dinamičkih zahtjeva većine prosječnih vozača, što potvrđuje i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13 s i maksimalna brzina od 170 km/h na sat. U odnosu na motor iz 206-ice aktuelnom je dorađena elektronika, što je rezultovalo kultiviranijim radom i ravnomjernim razvojem snage, te manjom prosječnom potrošnjom. Proizvođač uvjerava da su kod benzinskih motora 206+ eliminisani svi nedostaci, poput problematične bobine, koja je bila najveća boljka prethodnika. Prosjek od oko 7,5 litara, koji smo ostvarili na testu  u kombinaciji sa 50-litarskim rezervoarom omogućio nam je autonomiju od 650 km, što je rezultat koji daleko nadilazi gradske zadatke, prema kojima je 206+ prvenstveno orijentisan.

 

 

 

Na otvorenoj cesti francuski mališan je zadovoljavajuće agilan, ali mu kod zahtjevnih preticanja nedostaje još koja konjska snaga. Za pozitivan ugođaj u vožnji zaslužno je i unaprijeđeno ogibljenje sa prednjim pseudo McPhersonom i zadnjom polukrutom osovinom. U vožnji Peugeot 206+ djeluje veoma sigurno i uvjerljivo se drži zadatog pravca, posebno u oštrim krivinama, kada se osjećaju i njegovi WRC geni. Osovinski razmak od 2.443 mm i 15-inčni točkovi u uglovima karoserije pružaju optimalan raspored mase, što u praksi znači da je i na najzahtjevnijm putevima moguće voziti brzo i dinamično, bez bojazni da ćete neoprostivo prekršiti neki od zakona fizike. ABS je serijski, a ESP na listi dodatne opreme za koji uz Urban paketu treba doplatiti 916 KM. 

 

 

 

Peugeot 206+ je automobil zanimljivog dizajna, ugodne i udobne unutrašnjosti, sa pouzdanim i nerastrošnim benzinskim agregatom, zanimljivim paketima opreme..., koji se više od svega nabrojanog može pohvaliti provjerenom koncepcijom detaljno istestiranom u proteklih 11 godina. Testni model sa Urban opremom i 1.345 KM vrijednom doplatom za metalik boju, 15-inčne alu felge i maglenke košta 22.131 KM, dok je početni model u ponudi onaj sa 1.1-litarskim benzincem od 60 KS i cijenom od 19.890 KM do registracije.
 

Datum objave: 19/07/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook