Naslovna > Automobili > Peugeot > 3008 > Nova platforma za PSA modele

Peugeot 3008

Nova platforma za PSA modele

Peugeotova matična kompanija PSA je predstavila novu platformu za električna vozila koja će vjerovatno debitovati na narednoj generaciji modela 3008...

Nova platforma koja nosi oznaku eVMP će se koristiti za proizvodnju električnih modela od 2023. godine, a prvi model baziran na njoj će biti SUV C-segmenta Peugeot 3008. Nova platforma je u stvari temeljno dorađena verzija aktuelne EMP2 za vozila PSA grupacije, koja će prema riječima Peugeota svesti troškove razvoja novog  3008 na minimum. Svoje debitovanje nova platforma će imati na navedenom crossoveru treće generacije koji će biti dostupan sa pogonom na prednju osovinu ili sva četiri točka i izborom baterija u rasponu između 60 i 100 kWh. Autonomija sa jednim punjenjem bi trebala iznositi između 400 i 650 kilometara u zavisnosti od veličine i modela baterije. Konfiguracije motora od 340 KS takođe su dio eVMP paketa, pri čemu električni 3008 sa pogonom na prednju osovinu koristi postojeći PSA motor od 135 KS. Unaprijeđena platforma će takođe omogućiti novom Peugeotu 3008 da zadrži fleksibilnost plug-in hibridnog pogonskog sklopa u liniji ponude, što njegov „bratski“ model Citroen C4 sa manjom CMP platformi ne može da ponudi.

 

 

Platforma bi tekođe trebala nastaviti podržavati konvencionalne pogonske agregate PSA grupacije, kao i 48V tehnologiju „blagog“ hibridnog pogonskog sklopa koja će se razvijati u saradnji sa belgijskom kompanijom Punch Powertrain. Novi Citroen C4 je predstavio paletu 1,2-litarskih trocilindarskih PureTech benzinaca za narednu deceniju, a može se očekivati da se jedan od njih pojavi ispod poklopca motora novog 3008. Bivši Suv je trenutno dostupan u varijantama od 100, 130 i 155 KS. Postojeći 1,5-litarski turbodizelaš PSA grupe se takođe nalazi na novom C4 i raspolaže sa „redukovane“ 102 KS, a za očekivati je da se i on nađe u ponudi novog Peugeota 3008 u nekom obliku. Za sada još uvijek nije sigurno da li će se u ponudi naći i plug-in hibridna varijanta, jer je aktuelna generacija nedavno opremljena 1,6-litarskim agregatom uparenim sa 13,2 kWh baterijom i elektromotorom koji isporučuju ukupno 300 KS. Maksimalna autonomija u potpuno električnom režimu trenutno iznosi 65 kilometara, što bila lako moglo biti unaprijeđeno na modelu nove generacije.

Datum objave: 29/07/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook