Naslovna > Auto moto sport > Nova pravila za sezonu 2019.

Red Bull Air Race

Nova pravila za sezonu 2019.

Sa novim pravilima smanjena je bodovna razlika između najboljih, a bodovima se od sada nagrađuju i najbrži piloti u kvalifikacijama. Limt dozvoljene G sile podignut je, dok su kazne za njeno prekoračenje smanjene…

Kako u praksi funkcionišu nova pravila i novi sistem bodovanja u Red Bull Air Race šampionatu imali smo priliku da vidimo na prvoj trci koja je početkom februara vožena u Abu Dhabiju i na kojoj je trijumfovao japanski pilot Yoshihide Muroya. Podsjećamo da su čelnici Red Bull Air Race šampionata, u želji da ovo takmičenje učine što konkurentnijim, interesantnijim i još težim, naložili timovima nastupe po novom pravilniku. U praksi to znači da će u 2019. godini put do pobjedničkog postolja biti puno teži i trnovitiji kako za prošlogodišnjeg šampiona Martina Šonku, tako i za 13 ostalih pilota. Da bi trijumfovali na kraju sezone dobro će se morati oznojiti i šest pilota koji voze Challenger Cup. Podsjećamo da prema novoj listi bodovanja na trci samo jedan pilot može da ostane bez bodova i to onaj zadnji. Preostalih trinaest pilota između sebe će da podijeli ukupno 150 bodova. Naime, osvajanje prvog mjesta pobjedniku donosi 25, drugog 22, trećeg 20 i četvrtog 18 bodova. Najveća bodovna razlika je između četvrtog i petog na kraju letačkog vikenda i iznosi četiri boda, jer petom takmičaru pripada 14 bodova, a svaki naredni dobija po bod manje. Interesantno je da su direktori takmičenja odlučili nagraditi i odlične nastupe u kvalifikacijama, tako što su tri najbrža vremena bodovali sa 3, 2 i 1 poenom, shodno poretku. Najbrži dobija tri, drugi dva, treći pilot jedan bod. Još jedno važno novo pravilo odnosi se na prekoračenje G-sile, pa bi pojedinci iz Master Klase sada malo lakše trebalo da se nose sa ovim najvećim letačkim izazovom.

 

Podsjećamo da je prošle godine svako prekoračenje sile od 10G u periodu dužem od 0.6 sekundi rezultovalo sa kaznom od dvije sekunde, dok je prekoračenje 12G značilo automatsku diskvalifikaciju. Ove godine piloti će se zbog prekoračenja 11G kažnjavati sa sekundom, dok će dvanaeska značiti diskvalifikaciju. Najtežom kaznom biće kažnjeni i piloti koji budu letjeli niže od 10 metara, koji napuste „sigurnu liniju“ ili ignorišu uputstva direktora trke. Diskvalifikacijom će se kažnjavati i piloti čiji avioni budu lakši od minimalnih 697 kilograma. Sa dvije sekunde kažnjavaće se određene nepravilnosti u zadatoj putanji, te previsoka i prespora vožnja, a sa tri rušenje jednog ili dva pilota. Pilot koji obori tri biće diskvalifikovan. Jedna kaznena sekunda osim za prekoračenje G sile (11 G) predviđena je za prekoračenje brzine na startu, nekorektno izvođenje vertikalnog manevra, za nepravilnosti sa dimnom linijom koju avion ispisuje u letu, te za letenje u krajnim granicama staze.

 

TRANSFERI
Period između dvije sezone iskorišten je i kao svojevrsni „prelazni rok“ za tehničare i psihološke savjetnike, a koje svaki pilot ima u svom timu. Tako se u ekipi Amerikanca Kirby Chamblissa našao dosadašnji Muroyin tehničar, Peter Conway, dok je Juan Velarde za trenera uzeo Ivanoffovog, a prije toga Archovog, Rodrigueza. Pete McLeod vjeruje kako će mu Archov taktičar Werner Wolfrum ove godine pomoći u pronalasku najbolje putanje do vrha, dok će se Petr Kopfstein ove godine morati nositi sa reorganizacijom cijelog tima.

KALENDAR TAKMIČENJA
Mada je sezona 2019. već počela i mada je prva trka uspješno vožena u Abu Dhabiju, kalendar ovogodišnjeg Red Bull Air Race šampionata nije još 100% potvrđen. Nakon Ujedinjenih Arapaskih Emirata sljedeća destinacija najbržih pilota današnjice trebala bi biti u Evropi. Do zaključenja ovog broja nije bilo potvrđeno gdje i kada će se to desiti. Treća trka vozi se 15. i 16. juna u ruskom Kazanu, a četvrta u Budimpešti 13. i 14. jula. Peto takmičenje biće održano 7. i 8. septembra u Japanu (Chiba), a šesto je planirano u Aziji, ali gdje i kada nije poznato. Sedma trka u šampionatu ostaje američki Indianapolis gdje se gostuje 19. i 20. oktobra, dok se sezona ove godine završava u Saudijskoj Arabiji 8. i 9. novembra.

Datum objave: 20/05/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook