Naslovna > Automobili > Škoda > Yeti > Nova šminka i stari kvaliteti
VIDEO GALERIJA (1) FOTO GALERIJA (30)

Test – Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Ambition

Nova šminka i stari kvaliteti

U okviru redizajna Yeti je dobio novo lice i naličje, te nekoliko novih elemenata opreme, ali i zadržao uzornu pokretljivost na svim vrstama podloge...

Pet godina od predstavljanja prvog češkog SUV-a na test nam je došao njegov redizajnirani model. Nakon veoma originalnog i ljepuškastog prvobitnog Yetija, sa jedinstvenim prednjim dijelom, kojeg je krasila kombinacija zaobljenih glavnih svjetala i velikih okruglih maglenki, češki dizajneri i povukli lšti. Novi, jednostavni uglasti farovi u skladu su sa Škodinim aktuelnim dizajnerskim trendovima, ali i približniji vizuelnim standardima mnogobrojnih kineskih kupaca, koji će se sa Yetijem po prvi put susresti baš u redizaizdan.

 

Osim novih prednjih i LED zadnjih svjetala, češki SUV je po uzoru na bratski Volkswagen Tiguan dobio i dvije različite verzije odbojnika, jednu za gradsku (City) i jednu robustniju za „terensku" verziju (Outdoor). Suštinski je riječ tek o drugačijem vizuelnom pristupu bez tehničkih razlika u pogonskoj koncepciji, što nam je na najbolji način potvrdio i testni Yeti sa City vizuelnim paketom. Naime, za njegovo pokretanje je bio zadužen provjereni 2.0 TDI agregat sa 110 KS, 4x4 pogonom i elektronskom off-road podrškom. Podsjećamo da smo sve kvalitete ove kombinacije imali priliku do detalja upoznati u okviru jednogodišnjeg head "Yetija marathon runner", koji je ostavio odličan utisak na sve članove naše redakcije.

 

 

 

 

 

 

 

GABARITI NOVOG YETIJA su i nakon redizajna zadržani u dosadašnjim okvirima, sa dužinom od 422,5 i širinom od 179,3 centimetara, a na istom nivou je ostao krug okretanja od samo 10,3 metra, koji predstavlja jedno od najboljih ostvarenja u klasi. Shodno nepromijenjenim dimenzijama i ponuda prostora u enterijeru je ostala na istom nivou. Ni arhitektura se nije mijenjala, a duh novoga donose tek pojedini elementi opreme preuzeti od aktuelne Octavije i Superba. Tu prvenstveno mislimo na trokraki multifunkcionalni upravljač, ručicu mjenjača i novi Amundsen multimedijalni sistem sa na dodir osjetljivim ekranom. Kao i do sada svi ugrađeni materijali odišu kvalitetom i sugerišu na trajnost, dok je završna obrada na nivou njemačke konkurencije. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instrument tabla sa dva analogna i jednim digitalnim pokazivačem osvijetljena je u ugodnom bijelom tonu, a ostatak enterijera u nenapadnom zelenom. Ručni klima uređaj korektno obavlja svoj posao mada okrugli potenciometar za podešavanje temperature nema skale sa jasno naznačenom temperaturom. Već spomenuti trokraki kožni upravljač na sebi ima integrisane daljinske komande za audio sistem vozila i putni računar, kojima se upravlja jednostavno. Pretinaca za odlaganje sitnica ima po čitavoj kabini, kao uostalom i praktičnih sitnica poput otvora za skije u drugom redu sjedišta, koja su preklopiva u omjeru 40:20:40. Ergonomija vozačkog okruženja zaslužuje visoku ocjenu, kao i povišeni položaj za po visini i dubini podesivim upravljačem. 

 

Višim vozačima će možda zasmetati poširok središnji greben, koji „krade“ dragocjene milimetre u predjelu desnog koljena, ali i poprilično zakošen A stub, koji ograničava vidno polje. Niži vozači sa navedenim ne bi trebali imati problema. Sjedišta su udobna, sa veoma visokim naslonom, ali bez adekvatnog bočnog oslonca, što se osjeti pri off-roadu ili dinamičnijoj vožnji kroz krivine. Pravougaona kabina sa upuštenim stropom pojačava utisak prijatne prostranosti, posebno na prednjim sjedištima. Zbog nešto manje dužine u odnosu na bratski Volkswagen Tiguan, koji je duži za 20,4 cm, u drugom redu Yeti nudi nešto skromniji prostor. S druge strane, kapacitet prtljažnika sa 405 litara u osnovnom i sa 1.580 l sa oborenom zadnjom klupom, bolji je od Tiguanovog za 10 litara, te je kao takav dovoljan za potrebe četveročlane porodice. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Treba spomenuti i „Vario Flex“ sistem zadnjih sjedišta, koji je preuzet od monovolumenskog Roomstera. Riječ je o tri nezavisna sjedišta, koja se mogu pomjerati naprijed, nazad i po širini, odnosno potpuno izvaditi, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag. 

 

MADA JE DOBIO nove crte lica, Yeti je u potpunosti zadržao karakter svestranog vozila, koje se odlično ponaša u vožnji asfaltom, ali i u off-roadu. Da nije relativno malog klirensa od 18 cm, izvan asfalta bi mogao da se nosi i sa čistokrvnim terencima. Ovako je jedan od najpokretljivijih SUV modela u klasi, koji se s jednakim užitkom, ali i sigurnošću vozi po suhoj, mokroj, klizavoj i blatnjavoj podlozi. Njegova pokretljivost rezultat je savremenog 4x4 pogona sa četvrtom generacijom međuosovinskog Haldex kvačila.

 

U kombinaciji sa off-road modom, svojevrsnim inteligentnim elektronskim sistemom za koordinaciju rada motora i kočionog sistema vozila, koji asistira u vožnji na neravnom terenu i nizbrdici, Yeti je dobro potkovan za „terensku“ vožnju, u kojoj ga ograničavaju tek već spomenuti klirens (18 cm), te nisko spušteni izduvni sistem. Početni 2.0 TDI common-rail dizelaš sa 110 KS, vuče odvažno od starta, mada mu najviše godi kada se drži u rasponu od 1.500 do 2.500 obrtaja. Tada turbina i motor dišu punim plućima, a u tom području obrtaja je dostupan i maksimalni obrtni momenat od 250 Nm. Na testu ubrzanja testni Yeti je od 0 do 100 km/h stigao za 11,8 sekundi, dok je njegov maksimum na 177 km/h.

 

 

 

 

 

 

 

Prosječnih 8,2 litre za 1.420 kg težak automobil, kutijaste karoserije sa stalnim 4x4 pogonom je u okvirima klase. Kvalitet više je činjenica da se sa laganom nogom na gasu Yeti može zadovoljiti sa samo 6 litara dizela. Druga krajnost su off-road izazovi, kada "njemački" motor postaje žedniji i kada se prosjek penje iznad 10, 11 litara. Mada je opremljen common-rail sistemom ubrizgavanja goriva, 2.0 TDI agregat u pojedinim momentima, prvenstveno u hladnim zimskim jutrima, kada se teže zagrijavaju svi savremeni dizelaši, zna pošteno da protrese karoseriju, dok u kabinu prođe i pokoji decibel više od očekivanog. Uz Yeti se nude i još dvije verzije 2.0 TDI agregata: jača sa 140 i najjača sa 170 KS.

 

Zlatna sredina možda je i najbolje rješenje, jer nudi najbolji balans između potreba i performansi. Iskustva iz vožnje različito motoriziranih modela nam govore da je početni 2.0 TDI dizelaš mjera za sve one kojima treba pristupačan 4x4 automobil, koji nudi sve najbolje osobine jednog kompaktnog SUV-a, uz umjerenu potrošnju. Ko traži još niže prosjeke tu je model sa 1.6 TDI agregatom sa 105 KS, koji isključivo dolazi u kombinaciji sa prednjim pogonom. 

 

Dinamička strana Yetija prevazilazi većinu očekivanja, a povišena SUV koncepcija dolazi do izražaja tek u situaciji kada od automobila tražite maksimum na putevima sa puno krivina. Prebacivanje težišta je osjetno, ali u granicama kontrole, kako vozača, tako i naprednih elektronskih sistema, od kojih svakako vrijedi izdvojiti odlično izbalansirani serijski ESP. Najjeftiniji model redizajniranog Yetija sa 1.2-litarskim TSI motorom od 105 KS košta 30.674 KM, dok za testni model sa par dodataka treba izdvojiti 43.697 KM. Najpovoljniji dizelaš je 1.6 TDI (105 KS) sa cijenom od 36.776 KM, a najskuplji 2.0 TDI sa 170 KS i automatskim DSG mjenjačem, koji košta 54.613 KM. Kupcima su na raspolaganju i tri nivoa opreme Active, Ambition i Elegance. 

Datum objave: 10/04/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook