Naslovna > Automobili > Nissan > Qashqai > Nova šminka, poznati maniri
FOTO GALERIJA (15)

Test - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 4WD

Nova šminka, poznati maniri

Popularni japanski kompaktni SUV puno bolje izgleda u osvježenom izdanju, dok u kombinaciji sa bogatim Tekna paketom opreme, 4x4 pogonom i 2.0-litarskim benzinskim agregatom puca na sam vrh klase kompaktnih SUV modela...

Kada je Nissan 1997. godine lansirao kompaktni crossover neobičnog imena Qashqai, niko nije ni slutio da će upravo ovaj model biti jedan od najpopularnijih u segmentu. To se upravo i dogodilo, jer Nissan je ovaj model začinjen brojnim pozitivnostima kompaktnih i SUV vozila na tržište plasirao po veoma pristupačnim cijenama, zaslužnim za to što je Qashqai već u startu okarakterisan kao jedan od najboljih automobila po principu uloženo/dobijeno. Nakon odličnih tržišnih rezultata, u martu 2010. na scenu stupa redizajnirana verzija, koja je između ostalog dobila još dinamičniji eksterijer i bogatije pakete opreme. Upravo takav je bio i naš testni model pokretan 2.0-litarskim benzinskim agregatom, pogonom na sve točkove, te oplemenjen veoma bogatim Tekna paketom opreme.

 

 

 

 

Najdominantniji detalj novog Qashqaija je njegova potpuno redizajnirana prednja sekcija, sa izmijenjenom svjetlosnom grupom i serijskim xenon tijelima, revizioniranim grilom motora, te modifikovanim i znatno efektnijim odbojnikom sa integrisanim spojlerom. Bokovi nisu pretrpjeli veće promjene, izuzmemo li novi dizajn lakih naplataka, poput u Tekna paketu opreme standardnih 18-colnih na koje su bili namontirani pneumatici dimenzija 215/55. Kao i prednji i zadnji dio dobio je revizionirana svjetla, koja sada dolaze u LED tehnologiji, kao i izmijenjeni branik, zaslužan za Qashqaijev sada znatno robusniji optički nastup. S obzirom na to da je zasnovan na Nissanovoj C platformi, osnovne dimenzije u poređenju sa prethodnikom nisu mijenjane. Novi model u dužinu mjeri 4.330, u širinu 1.780 i visinu 1.615 mm, što uz međuosovinski razmak od 2.630 mm čini dobru osnovu za natprosječno prostran putnički prostor.

 

 

Pri prvom pogledu na enterijer izdvajaju se promjene u obliku revizionirane instrument table, bolja zvučna izolacija, kao i još bogatiji detalji opreme. Tekna paket opreme u stanju je da utoli apetite i najzahtjevnijih vozača, jer samo neki od elemenata iz ove ponude su kožom opšiveni enterijer sa grijanim prednjim sjedištima, Bose audio MP3 sistem sa sedam zvučnika, aluminijumske papučice, dvozonska automatska klimatizacija, kao i fantastični panoramski krov sa UV zaštitom. Svakako nećemo izostaviti ni detalje kao što su putni kompjuter, bluetooth konekcija, te potpuna elektrifikacija stakala i vanjskih retrovizora, što samo potvrđuje da ovako opremljen Qashqai vozaču i putnicima zaista može da pruži puni ugođaj i na dužim putovanjima.

 

 

Ono što svakako najviše zanima avanturistički nastrojene vozače je i mogućnost biranja pogona pomoću obrtnog selektora postavljenog odmah ispred ručice veoma precizne šestostepene transmisije, a samo prebacivanje ne zahtijeva zaustavljanje vozila, već se može obaviti u svakom trenutku. Novi Qashqai briljira i po pitanju ponude prostora, jer osim velike prostranosti na prednjim sjedištima i putnici na zadnjoj klupi neće oskudijevati u komforu. Što se tiče prtljažnika, Nissanov crossover u osnovnoj postavci pruža 400 litara iskoristivog prostora, koji se preklapanjem zadnje klupe mogu proširiti na krajnjih 1.513 litara.

 

 

 

Na testu dinamičnosti novi Nissan Qashqai 2.0 Tekna 4WD demonstrirao je da se i pored svog sposobnog pogona na sve točkove ipak najbolje osjeća na asfaltnim površinama. Niskoprofilni pneumatici promjera 18 cola to još više ističu, pogotovo ako dijelom i njima pripišemo zaslugu za veoma agilno ponašanje Qashqaia. Naravno, ogibljenje sastavljeno od prednjeg vješanja sa poprečnim ramenima i zadnje multilink osovine podešeno je tako da pruži natprosječnu udobnost na uređenim putevima, ali i da lako izađe na kraj sa lakšim terenskim iskušenjima. Off-road rezultati svakako bi bili bolji da je naš testni model imao adekvatnije pneumatike, ali i ovako, zahvaljujući svom sposobnom All-Mode pogonu na sve točkove, ostvarenja su i više nego zadovoljavajuća. Drugačije rečeno, izbor pogona se vrši selektorom koji nudi tri moda, 2H kao prednji, automatski kada sistem prepoznaje proklizavanje prednjih i potpuno samostalno šalje vučnu silu na zadnju osovinu, te takozvani Lock, kada se vučna sila između osovina dijeli u konstantnom omjeru 57:43.

 

     MOTOR         UGLAĐEN I ODMJEREN     
Pod prednjim poklopcem testnog Qashqaija ugrađen je 2.0-litarski četvorocilindrični benzinac, koji pri 6.000 o/min razvija okruglo 140 KS. Najveći obrtni moment od 196 Nm raspoloživ je pri 4.800 o/min, što u prevodu znači da ako želite da izvučete pun potencijal iz ovog agregata, potrebno ga je držati u višim obrtajima, odnosno treba uložiti više truda oko ručice šestostepenog manuelnog mjenjača.

 

Što se tiče performansi, ugrađeni 2.0-litarski benzinac od 140 KS u stanju je pružiti mnogo užitka u vožnji i pored toga što ima zadatak da se izbori sa težinom vozila od nepunih 1,5 tona. To na najbolji način potvrđuju ubrzanje do 100 km/h za 10,4 sekunde i maksimalna brzina od 191 km/h, što su i više nego dobra ostvarenja za vozilo ovog tipa i težine. Svakako, posebnu stavku u pogledu ovog modela predstavlja i sigurnost, jer sve opcije standardno dolaze sa ESP programom stabilnosti, dok su ABS kočnice sa diskovima na svim točkovima oplemenjene i elektronskom raspodjelom kočione sile. Istovremeno, u pozitivnosti testiranog benzinskog Qashqaija 2.0 Tekna 4WD možemo ubrojiti i prosječnu potrošnju koja se zaustavila na prihvatljive 9,4 litre bezolovnog goriva. Kada saberemo sve rezultate, nema sumnje da novi Qashqai predstavlja izbalansiran skup velikog broja pozitivnih karakteristika, ali i detalja sa kojima ćete u ovom vozilu biti drugačiji od ostalih. Sve to naravno i košta, ali ovaj put ne i previše, jer za 49.000 KM, koliko treba izdvojiti za testni model do registracije, Qashqai gotovo da i nema konkurenciju.

Datum objave: 28/07/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook