Naslovna > Automobili > Toyota > C-HR > Nova snaga za nove pobjede
FOTO GALERIJA (18)

Vozili smo - Toyota C-HR

Nova snaga za nove pobjede

Nakon prilično uspješne tri godine došlo je vrijeme da se Toyotinom C-HR-u zategnu bore i udahne nova hibridna snaga. Da li bi restilizovani model mogao uspješno zadovoljiti ambiciozne apetite naša novinarska ekipa provjerila je u okolini Lisabona, gdje je među prvima u svijetu zauzela mjesto za upravljačem osvježenog C-HR-a...

 

Kada jedan model u samo tri godine bude isporučen u više od 400.000 primjeraka, onda je to pokazatelj da je proizvođač na dobrom putu. Takva sudbina zadesila je Toyotu nakon odvažnog poteza - kreiranja izazovnog crossovera „C“ segmenta, C-HR-a. Da stvar bude interesantnija, Coupe-High Rider, što je puni naziv modela, bilježi preko 87% prodaje u hibridnoj pogonskoj kombinaciji, koja je sa restilizacijom obogaćena i novim motorom. Ali zadržimo se prvo malo na stilskim elementima. Sa C-HR-om ne treba mnogo kalkulisati i toga su svjesni u Toyoti pa su već prepoznatljiv oblik samo malo stilski dotjerali. Zatezanje bora, čini se, urađeno je tačno tamo gdje je bilo potrebno kako bi se dobio još atraktivniji model. Stilske promjene propraćene su i tehnološkim rješenjima, čisto da bi se išlo u korak sa vremenom i da bi se pratila „ljuta“ konkurencija, pa je posljednja generacija LED tehnologije, smještena u novi raspored unutar kućišta prednjih svjetala, sada dio standardne opreme. Agresivniji prednji kraj naglašavaju i maglenke pomjerene sa sredine branika ka gore i više prema bokovima, a sportski štih daje donji dio koji je sada obojen u boju karoserije. Posmatrano sa boka dinamičnija kupeovska silueta nije mnogo izmijenjena. Tek na samom kraju krovne linije koja završava sa rubom vrata prtljažnika primjetan je crno-lakirani stilski spojler koji povezuje osvježene stop lampe koje prate LED trend prednjih svjetala. Pažnja je posvećena i onima koji uživaju u personalizaciji vozila pa su se tako u ponudi našle dvije nove boje završnog premaza, koje će se, doduše, moći poručiti u ograničenoj seriji uz dvolitarski hibridni pogon, te metal-siva boja krova u „bi-tone“ kombinaciji.

 

 

Na prvu, u unutrašnjosti nismo zabilježili značajne promjene. Automobil je i dalje zadržao svoju prepoznatljivu formu kakvu je do sada imao. Ono što se može okom primijetiti jeste novi „interface“ kako na malom TFT informacionom ekranu koji se nalazi između analognih instrumenata ispred vozača, tako i na velikom ekranu smještenom na centralnoj konzoli. Upravo taj veliki ekran je u stvari i preživio najveće promjene. S jedne strane, nekadašnje tipke koje su bile kao „touch panel“ zamijenjene su klasičnim „klick“ tipkama, onim koje se mogu osjetiti pod rukom, a s druge strane potpuno je promijenjen izgled onoga što ekran emituje. Na primjer, navigacioni uređaj raspolaže 3D prikazom mape i 3D objektima ucrtanim na kartu, dok se osvježavanje mapa ostvaruje jednostavnim priključivanjem na internetsku mrežu, umjesto dosadašnje softverske nadogradnje u servisnim centrima. Multimedija je dobila i mogućnost povezivanja sa pametnim telefonima putem Apple CarPlay i Android Auto aplikacija, te jednostavniji način povezivanja. Za još veću dozu praktičnosti pobrinuće se i My-T mobilna aplikacija, putem koje se moguće povezati sa automobilom, te kontrolisati cijeli niz sistema od lociranja vozila do slanja destinacije sistemu za navigaciju. Tek nakon stotinjak pređenih kilometara u okolini Lisabona primijetili smo i novi nivo udobnosti u vozilu. Na prezentaciji su nam otkrili kako osvježenje C-HR-a podrazumijeva novu izolaciju kabine, što je rezultiralo smanjivanjem buke koja dopire kako iz motora tako i iz okoline, čemu  naravno, doprinose i novi materijali u kabini. Veća upravljivost povjerena je poboljšanom ogibljenju automobila, te novom elektičnom servo upravljaču. Utisak dinamičnije vožnje u osvježenim modelima definitivno pripisujemo novoj hibridnoj pogonskoj kombinaciji četvrte generacije. Dolazak osvježenog C-HR-a u BiH sigurno nećemo čekati dugo, na to nas je Toyota već naučila, a već su formirane i početne cijene. Najjeftiniji u ponudi će biti 1,2-litarski benzinac koji je dostupan od 43.600 maraka. Sa cijenom od 47.100 maraka prati ga model od kojeg se najviše očekuje, 1.8 hybrid, dok će najsnažnija hibridna verzija i novajlija u ponudi biti dostupan za 58.800 KM.

 

Prodajna očekivanja

Prvi cilj Toyote je u 2020. godini prodati 400.000 novih jedinica C-HR-a. Naravno i dalje se očekuje visok trend prodaje hibridnih modela. Predviđanja su da bi najveći udjel sa čak 62% trebao imati provjereni hibrid sa 1,8-litarskim benzincem. Međutim, ništa manje bitnu ulogu sa 33% udjela imaće i novi, veći hybrid, dok bi sa ostalih 5% zahtjeva tržišta trebao pokriti 1,2-litarski turbo-benzinac.

 

 

 

 

Pogonske kombinacije

Što se tiče motorizacije, sa redizajnom C-HR-a u ponudu je stigao i dvolitarski hibridni pogon koji razvija 184 KS. Riječ je naravno o hibridu četvrte generacije koji je ponuđen i sa novom Toyotom Corollom. Glavna karakteristika novog pogonskog sklopa je veća efikasnost uz više snage, što se ostvarilo kombinacijom Atkinsonovog ciklusa sagorijevanja unutar klasičnog pogonskog agregata i sistema brzog izgaranja smjese pod visokim pritiskom, što rezultuje visokom kompresijom svojstvenom dizelskim motorima. Veoma važnu ulogu u povećanju efikasnosti igra i NiMH (Nickel-Metal Hydrate) baterija većeg kapaciteta, pa se sa ovom kombinacijom ostvaruje učinak od oko 80% urbane vožnje bez emisije štetnih gasova, dok se na autoputu na struju može voziti i do 120 km/h. U ponudi je i dalje ostao dosadašnji 1,8-litarski hibridni pogon. Uprkos blagim izmjenama sa litijum-jonskim baterijama i dalje nudi 122 konjske snage, ali ovoga puta može ostvariti nešto veću autonomiju u električnom režimu i nešto brže dostizanje punog kapaciteta, što značajno smanjuje emisiju CO₂ u atmosferu. Lubitelji klasičnog pogona neće biti uskraćeni, jer će u ponudi i dalje ostati 1,2-litarski turbo-benzinac koji proizvodi 112 KS, u kombinaciji sa manuelnim mjenjačem.

 

 

Tekst: Edin Alić;  

Lokacija: Lisabon, Portugal

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook