Naslovna > Automobili > Ferrari > FF > Nova vrsta
FOTO GALERIJA (25)

Test - Ferrari FF

Nova vrsta

Ovo je originalan model, kako mehanički tako i karoserijski. To je novi Ferrari, koji i pored svoje napredne koncepcije zadržava kvalitete i tradiciju automobila sa znakom propetog konjića...

S vremena na vrijeme poželimo malo ludila. Naravno, mrvicu ludila. Jednostavno, ta zdrava kreativna sloboda dopušta nam da zamislimo jedan Ferrari drugačiji od svih koje smo do sada vidjeli. Dakle jedna nova linija, sa četiri sjedišta i pravim prtljažnikom. Smirite se, ne pomišljamo ni na kakvo svetogrđe, jer u FF modelu, u suštini nije teško pronaći DNK tipičnog Ferrarija. Ako ništa drugo, sve ovo pomaže da se tradicija ne preobrazi u ropstvo.

 

O jednom drugačijem Ferrariju govorimo već duže vrijeme, ali nikako nismo željeli da Italijani naprave ono što je uradila konkurencija, koja je na rasne sportske automobile ugradila četvoro vrata i tako ih pretvorila u nepraktične sportske limuzine. Ferrarijeva želja za originalnošću proizvela je »shooting brake« model. Riječ je se o trovratnom kupeu opremljenom zadnjim krajem koji neodoljivo podseća na karavan. Ukratko, to je jedina mogućnost da se dobije dodatni prostor za putnike i prtljag, a da se ne izbuši prostor za dvoje dodatnih vrata. Novi Ferrari nacrtan je iskusnim Pininfarinim perom, koje je uspjelo da izjednači sve stilove tipične za italijanskog proizvođača u pomalo čudnoj formi FF-a, koji se produžio na skoro pet metara dužine.

 

 

Teško je tražiti više. Pozicija upravljača, pedala i sjedišta je jednostavno savršena. Ono po čemu se FF razlikuje od ostalih modela u gami je činjenica da omogućava lagodno smještanje prilično visokim vozačima. Raspored komandi na upravljaču je isti kao kod 458 Italie, dok je centralna konzola klasičnija sa velikim multimedijalnim uređajem na njoj. Upravljač je direktan i odlično pristaje u rukama. Umeci od karbona koji se doplaćuju hiljadu eura djeluju efektno, ali tokom dana na njima se stvara refleksija, što ponekad zna biti zamorno i odvraća pogled od instrumenata. A instrumenti su prelijepi, neobično oblikovani sa velikim obrtomjerom u sredini. Sve ostale informacija se očitavaju na dva velika ekrana sa lijeve i desne strana instrument table. Satelitska navigacija je ista kao kod Jeep Grand Cherochee, sa istom grafikom, istim menijem i istom lakoćom upotrebe. Uz ovakav superautomobil, očekivali smo i Head-Up displej sa projekcijom podataka na vjetrobranu, ali njega nema ni u dodatnoj opremi. Za utjehu može da posluži činjenica da se manipulacija svjetlima obavlja putem prekidača sa lijeve strane upravljača. Zahvaljujući brojnim komandama na upravljaču F1 efekat je zagarantovan.

 

 

 

Kod automobila kao što je FF osvrt na unutrašnjost može izgledati kao gubljenje vremena. Ali kada Ferrari odluči da napravi komforan enterijer za četiri putnika i da pri tom ponudi prtljažnik kapaciteta 450 litara onda se vrijedi potruditi. Kao prvo enterijer je raskošan, bogato opremljen sa komfornim zadnjim sjedištima. Na njima se udobno mogu smjestiti i 1,90 cm visoki putnici, koji neće udarati glavom u plafon i neće imati problema sa prostorom za noge. Ipak, mogla bi se poželjeti duža sjedeća površina, ali ne treba pretjerivati sa zahtjevima, jer je ipak riječ o automobilu čiji je maksimum na 335 km/h.Kvalitet materijala je očekivano vrhunski i tu treba staviti tačku, jer je vrijeme za dio o dinamičkim mogućnostima ovog automobila. Kao prvo FF ne treba poistovjećivati sa ostalim Ferrarijima, niti treba očekivati da će ponuditi isti osjećaj u vožnji kao 458 Italia. FF je suštinski i namjerno drugačiji Ferrari, to je superautomobil koji možete voziti svaki dan, sa istom lakoćom kao da vozite Fiat Pandu. Ipak ako se poželite provozati po stazi veoma brzo ćete shvatiti da da 660 KS i V12 agregat nisu tu slučajno. Kada obrtomjer dostigne 5.000o/min motor postaje brutalan, brzine počinju da se mijenjaju u treptaju oka, a G sila počinje da vas lomi. Za 3,59 sekundi FF iz mjesta dostiže 100 km/h, a za 10,92 ste već na 200 km/h. Ako imate srca hladan znoj će vas obliti na 335 km/h, jer ste tada dostigli brzinski maksimum ovog automobila.

 

Kada staza postane zavojita na površinu isplivava još jedan posebnost ovog automobila, njegov pogon. Ferrari FF je prvi automobil sa propetim konjićem, koji se oslanja na pogon na svim točkovima. U praksi to znači nevjerovatnu sigurnost pri prolasku kroz krivine, te puno bolju trakciju u najrazličitijim uslovima za vožnju. Brutalno sagorijevanje goriva sa prosječnom potrošnjom koja rijetko pada ispod 20 litara. Ipak nema razloga za brigu, jer FF ima rezervoar od 91 litru, što garantuje višesatno uživanje u sportskoj vožnji.Karakter FF-a direktno zavisi od položaja »manettino« prekidača na upravljaču, koji podsjećamo nudi pet različitih opcija: ESC Off, Sport, Comfort, WET i Snow. Svaka od ovih opcija ističe po jedan karakter ovog Ferrarija, koji se jednako dobro vozi po asfaltu i po snijegu, što mu omogućava da bude bolji i od najboljih modela u ovom segmentu kao što je Nissan GT-R.

 

 

Magična kutija Ovo je prvi Ferari sa pogonom na četiri točka. Konstruisan je tako da ponudi najbolji mogući raspored mase između osovina. Inženjeri iz Maranella su odbacili konvencionalne šeme u korist inovativnom rješenju. Motor je postavljen naprijed, a za prenos snage je odabran elektronski kontrolisan mjenjač sa dva kvačila. Što se tiče mjenjača on je Ferrarijeva magična kutija. Težak je samo 45 kilograma i smješten iza zadnje osovine, da bi se dobio što bolji raspored mase od 47/53 posto. I pored 4RM prenosa, koji samo po potrebi prebacuje snagu na prednje točkove težina iznosi samo 1,795 kg. Inženjeri iz Maranella navode da je ovaj sistem duplo lakši od sličnih AWD sistema. 4RM sarađuje sa brojnim elektronskim sistemima u vozilu i omogućava idealnu raspodjelu obrtnog momenta u svakom trenutku, u zavisnosti od uslova i terena na kojem se vozilo nalazi. Na suhom veći dio momenta i snage na sebe preuzimaju zadnji točkovi, a u slučaju da automobil dođe na bilo kakvu klizavu podlogu, Ferrarijev sistem velikom brzinom prenosi snagu i moment na prednje točkove, isporučujući najviše snage i momenta točku koji ima najčvršći kontakt s podlogom. 

 

 

Mogućnosti 4x4 pogona su zadivljujuće, ali je više od svega fascinantan način na koji je podešena kontrola proklizavanja koja omogućava vozaču da uživa u svim prednostima zadnjeg pogona, a da pri tom ne strahuje od kvaliteta podloge po kojoj se vozi. Da se razumijemo FF je automobil koji traži znalačku ruku, iskustvo i veliko srce. Drugačije se 660 KS na sniježnoj podlozi jednostavno ne mogu ukrotiti. Svaka čast elektronici, svaka čast 4x4 pogonu, ali i svaka čast Ferrariju, koji je slobodu odlučivanja ostavio vozaču.
Da li želite još iznenađenja? FF je udoban. Sa »manettinom« podešenim na udobnost grbe na asfaltu se apsorbiraju sa neočekivanim lakoćom. Udobnost osjećaju i putnici na zadnjem sjedištu, koji ipak sjede neposredno iznad točkova. Čak i ako ste prekidač »karaktera« automobila okrenuli skroz nadesno, FF neće pretjerivati s decibelima. Barem dok ne uđete u automobil, jer 12-cilindrični benzinac se napolju čuje kao veliki vrisak. Prave tradicije se poštuju. Uvijek.

Datum objave: 20/03/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook