Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Nova zvijezda sa električnim sjajem

Mercedes EQC

Nova zvijezda sa električnim sjajem

Sa prvim električnim SUV modelom Mercedes je pokazao da njegov razvojno-tehnološki odjel ima snage i znanja da se uhvati u koštac sa novim izazovima, koji se postavljaju pred savremenu autoindustriju. Sa EQC električni pogon je postao Mercedesova sadašnjost...

Da se svijet automobila vrtoglavo razvija, znamo već neko duže vrijeme. Ali najnoviji predstavnik iz „ergele“ Mercedes-Benza potvrđuje da je budućnost već stigla, odnosno da će električni automobili polako, ali sigurno početi da preuzimaju tržište od tradicionalnih pogonjenih fosilnim gorivima. Prvi potpuno električni Mercedes-Benzov automobil je SUV EQC. Ako vam na prvi pogled i izgleda poznato potpuno ste u pravu. Razlog tome jeste što je EQC postavljen na platformu standardnog GLC modela. Mercedesovi električni modeli ubuduće će dolaziti Pod oznakom EQ. Sama skraćenica izvedena je iz pojma „Electric Intelligence“ i u budućnosti će označavati podbrend Mercedes-Benza koji će proizvoditi isključivo električne automobile. Da to nije prazna priča potvrđuju i riječi predsjednika kompanije Daimler AG i direktora preduzeća Mercedes-Benz Cars, gospodina Dieter Zetschea, koji je na predstavljanju EQC-a rekao da je u program EQ uloženo više od 10 milijardi eura, a u razvoj i proizvodnju pripadajućih baterija više od milijardu eura. Pri tome, u Mercedes-Benzu se ponose činjenicom da je novi EQC „pravi“ Mercedes jer posjeduje sve one atribute koje se vezuju za njemački luksuzni brend, a to su kvalitet izrade, sigurnost  i udobnost u vožnji.

Naravno, i same performanse novog „teškaša“ takođe su impresivne, pogotovo ako znamo da raspolaže sa impresivnih 300 kW izlazne snage. Ovu snagu dobija iz dva elektromotora, na svakoj osovini po jedan. Koliko je Mercedes-Benzu bitno da naglasi terenske karakteristike novog modela pokazuje i činjenica da nosi „tradicionalnu“ oznaku  EQC 400 4Matic. Radi uštede energije, sami elektromotori različito su podešeni. Elektromotor na prednjoj osovini podešen je na maksimalnu ekonomičnost u rasponima malog i srednjeg opterećenja, dok je elektromotor na zadnjoj osovini podešen za maksimalnu dinamičnost kod većih opterećenja. Elektromotori se napajaju iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 70/110 kWh koje obezbjeđuju energetski kapacitet od 80 kWh, te (teoretski) autonomiju od maksimalnih 450 km (prema NEDC ciklusu). Maksimalna brzina iznosi 180 km/h i vremenski je ograničena (radi uštede energije), a ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 5,1 sekundu. Baterije se proizvode u „kućnoj radinosti“, odnosno vlastito razvijenim pogonima Mercedes-Benza i imaju masu od 650 kg, a sam EQC težak je 2.425 kg i ima korisnu nosivost od 505 kg.

 


Da je EQC predviđen i za teže zadatke, pokazuje i činjenica da može imati i sistem za vuču prikolica mase do 1.800 kilograma, što potencijalnim vlasnicima omogućava i vuču većih tereta ili kampovanje na „neuređenijim“ terenima. Ovakve mogućnosti, pored snage, omogućava i izuzetno veliki obrtni momenat od 765 Nm. Naravno, sama autonomija zavisi kako od načina vožnje, tako i od karakteristika terena. Zato je konstruktorski omogućeno da se baterije napune od 10% do 80% kapaciteta za samo 40 minuta, ukoliko se koristi 110 kW punjač. Za što bolju efikasnost, ali i prilagođavanje stilu određenog vozača, model EQC opremljen je sa pet načina podešavanja stila vožnje i to: Comfort, Eco, Max Range, Sport i Individual. Pomoću ovih unaprijed zadanih programa, svaki vozač je u mogućnosti da sebi prilagodi način vožnje i pronađe najefikasniji stil da iz EQC izvuče maksimalno uživanje. Iako vanjski izgled spada pod već viđeno (ali već se radi na potpuno novoj platformi isključivo za EQ modele), unutrašnjost je sasvim druga priča. Svojim stilom unutrašnjosti EQC nastoji da postavi standarde i nametne se kao začetnik avangardne konstrukcije unutrašnjosti, koju u Mercedes-Benzu nazivaju elektroestetika sa „okovratnik“ instrument tablom, mnoštvom digitalnih pokazivača i ugrađenim multimedijalnim sistemom MBUX. U Mercedes-Benzu su shvatili da se ne smije gubiti „ni časa“ na razvoju električnih automobila, jer BMW odavno ima isti u svom programu, a kad je Audi predstavio svoj E-tron shvatili su da odgovor mora biti „žestok i brz“. Zato su maksimalno ubrzali razvoj svoje „modne linije“ EQ a SUV model nije izabran slučajno da bude „prva električna zvijezda“, jer je ovaj segment u konstantnom porastu i polako klasične limuzine gura „u stranu“. Napredna tehnologija, odlične vozne karakteristike i cijena od oko 70.000 eura garantuju uspjeh i dobru prodaju kada se 2019. godine pojavi na (zapadnom) tržištu.


POMRAČENJE
Iako danas Mercedes nezadrživo grabi u „budućnost“, bilo je i ne tako svijetlih trenutaka u prošlosti. Naime, 1997. godine desio se skandal koji je mogao dobrano „pomračiti“ sjaj Mercedesove zvijezde. Marta te godine predstavljen je prvi Mercedesov automobil sa prednjim pogonom, revolucionarna A-Klasa, najavljena kao „čudo“ prostranosti i funkcionalnosti na svega 358 cm dužine. Bajka o novoj A-Klasi trajala je do onog momenta kada ju je „zločasti“ švedski novinar Robert Collin spektakularno prevrnuo na „Testu izbjegavanja losa“. Iste sekunde izbio je neviđen skandal, prijeteći da uništi ugled kompletnog koncerna Daimler-Benz (danas samo Daimler). Data je kompletna „uzbuna“, inženjeri su radili 24 sata sedmično i u rekordnom roku „sredili“ automobil. Preuređeno je kompletno podvozje, klirens je smanjen za devet, a trag zadnjih točkova je proširen za 18 mm. Dodatno su ukrućene opruge i amortizeri, ojačani glavni oslonci i selen blokovi. Osim toga, ugrađeni su 15-inčni točkovi sa gumama 195/50 i najvažnije od svega, serijski je ugrađen ESP. Svim ovim doradama automobil je „prošao“ gore navedeni test a Mercedesova zvijezda ponovo „zasijala“ na automobilskom nebu.

Datum objave: 12/02/2019
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook