Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > A Klasa > Nove Mercedesove “bebe”
FOTO GALERIJA (26)

Vozili smo - Novi Mercedes A i B klase

Nove Mercedesove “bebe”

Mercedesovi modeli za “široke narodne mase” prošli su opsežan tretman “kozmetičkih” i tehničkih poboljšanja, nakon kojeg izgledaju puno ljepše, luksuznije i ekološki prihvatljivije

U Mercedesu ništa ne prepuštaju slučaju, te su uprkos dobrim prodajnim rezultatima odlučili podmladiti svoje najmanje modele A i B klase. U njihovom novom izdanju, koje donosi manja kozmetička, ali i detaljna tehnička poboljšanja, isprobali smo ih na velikoj zajedničkoj prezentaciji u Berlinu. Prvi dan bio je posvećen Mercedesu B klase. Od premijere 2005. godine B klasa se postavila kao rodonačelnik nove klase, porodično vozilo koje objedinjuje veličinu kompaktnog vozila, dinamičan dizajn klasične limuzine, prostranost karavana, iskoristivost malog MPV vozila i prepoznatljiv Mercedesov stil i kvalitet. Nakon tri uspješne godine i više od 350.000 prodatih jedinica, Mercedes Benzov Sport Tourer model, koji je ujedno i jedan o najuspješnijih u aktuelnoj modelskoj ponudi, prošao je fazu “zatezanje bora”. Program obnove, osim blagih kozmetičkih zahvata, uglavnom je fokusiran na ekološku prihvatljivost i efikasnost motora, te povećan nivo komfora.

 

 

 

 


Iako je osnovni oblik ostao netaknut, B klasa je dobila niz diskretnih, ali efektivnih detalja, sa kojima izgleda puno svježije. Nova maska hladnjaka sada ima tri umjesto četiri kromirane letvice te veliki Mercedesov logo na sredini, a izmijenjen je i odbojnik. Bočna linija je elegantnija, zahvaljujući pregibu, koji se proteže cijelom dužinom vozila, te kućištima retrovizora, kvakama i pragovima u boji vozila, dok je stražnji dio dobio nešto drugačija svjetlosna tijela i kromiranu ručicu za otvaranje prtljažnika. Prostrana unutrašnjost „na oko” je ostala nedirnuta, međutim očigledna je upotreba kvalitetnijih materijala i novih ukrasnih elemenata poput aluminija na centralnoj konzoli, kućištu mjenjača i vratima. Vrijedi spomenuti kapacitetniji pretinac između prednjih sjedišta, te novi dizajn držača za čaše. Velika je pažnja posvećena i udobnosti, tako da nova B klasa nudi tri opcije audio-sistema, koje posjeduju radio, CD player, kolor displej, bluetooth interfejs za mobilne telefone, te mogućnost konekcije eksternih uređaja. U svom poznatom stilu, Mercedes nudi i brojne opcije, kao što su hromirani ili sportski detalji, specijalno dizajnirana sjedišta i slično.

 

 

 

 

Ponuda pogonskih agregata za B klasu ostala je identična i uključuje dva dizelaša i četiri benzinca, poboljšane ekonomičnosti. Zahvaljujući brojnim poboljšanjima, svi četverocilindarski agregati sada troše 7 % manje goriva, te u atmosferu ispuštaju osjetno manje štetnog ugljen-dioksida. Najtraženiji modeli B150 i B170 dobili su inovativnu start/stop funkciju gašenja motora prilikom dužeg stajanja, čime se u konačnici štedi dodatnih 9 % goriva... Od tehničkih poslastica novost su automatsko paljenje svjetala prilikom ulaska u tunel ili podzemnu garažu, unutrašnja svjetla, koja se pale u slučaju nesreće, aktivna kočiona svjetla, koja ritmičnim bljeskanjem upozoravaju vozače na naglo kočenje, aktivna pomoć pri bočnom parkiranju, koja uz pomoć ultrasoničnih senzora mjeri rasploživi prostor i upozorava vozača. Potvrdom komande, dovoljno je samo držati gas, a sistem samostalno manevriše upravljačem. Mercedes je sa novom generacijom popularne B klase napravio odličan posao, jer je to sada mnogo zreliji automobil sa velikom uvažavanjem prema ekologiji, stoga nastavak dobrih prodajnih rezultata ne bi trebao izostati.

 

Mercedes B 170 NGT – ekološka alternativa
Specijalni dio prezentacije bio je predviđen za upoznavanje sa modelom B170 NGT BlueEFFICIENCY, koji za pogon koristi kombinaciju benzina i prirodnog gasa, te zadržava sve prednosti standardnog modela. Vozač bira vrstu pogonskog goriva prekidačem na upravljaču. Zahvaljujući rezervoaru za smještaj 16 kg zemnog gasa, dovoljnog za autonomiju od 300 km uz potrošnju od 4,9 litre, B 170 NGT je sposoban da sa oba energenta pređe preko 1.000 km. Jedino što je nastradalo jeste prtljažni prostor, koji je smanjen za 128 litara, te sada zaprema još uvijek prihvatljive 422 litre. Ipak, kupci će biti nagrađeni 17% manjom emisijom ugljen-dioksida, te 50% jeftinijom vožnjom na plin.

 

Drugi dan prezentacije upoznali smo se sa novom generacijom Mercedesa A klase. Sa više od 500.000 prodatih jedinica u posljednje tri i po godine, A klasa je neprikosnoveni bestseller u Mercedesovoj ponudi automobila. Ipak, kako bi zadržala vrhunske prodajne rezultate, dobila je atraktivniji i moderniji izgled, brojna tehnička poboljšanja, te postala ekološki prihvatljivija. Generalno gledano, sprovedeni tretman je gotovo identičan kao i kod B klase. Dizajnerski je nova A klasa atraktivniji i ozbiljniji automobil sa potpuno novim prednjim svjetlosnim tijelima, redizajniranim branikom sa velikim usisnisima zraka, te novom prepoznatljivom maskom hladnjaka. Poput Mercedesa C klase i kod novog baby benza izgled maske nagovještava paket opreme. Tako je kod osnovne verzije maska hladnjaka u tipičnoj tamno-sivoj kombinaciji, dok se skuplji paketi Elegance i Avantgarde prepoznaju po srebrnoj masci hladnjaka, s tim što potonji posjeduje i brojne dodatke od hroma.

 

 

 

Na bočnoj liniji nove A klase primjećuje se nešto drugačiji dizajn naplataka, pa se tako osnovni model “kotrlja” na 15-inčnim točkovima, a skuplje varijante na inč većim aluminijskim točkovima. Osim toga, novost su i veća kućišta retorovizora u boji karoserije, a isti tretman prošle su i kvake na vratima. Stražnji dio je također dobio novi branik i nešto drugačija svjetla, koji vizuelno proširuju automobil. Unutrašnjost je dodatno oplemenjena skupocjenim materijalima, a povećana je i ponuda sistema za komunikaciju, navigaciju i zabavu tokom vožnje. Ponuda pogonskih agregata je ostala ista. Najtraženiji benzinski modeli A150 i 170 su dobili start-stop funkciju automatskog gašenja i paljenja, koja u konačnici donosi uštedu goriva od 9%. Osim toga, za trovratnu verziju A160 CDI Mercedes je razvio specijalni BlueEFFICIENCY paket, koji smanjuje potrošnju za cijelih 8%, pa tako ovaj automobil u prosjeku troši samo 4,5 litara na 100 kilometara i u atmosferu na svaki kilometar ispušta samo 119 grama ugljen-dioksida.

 

 

 

Osim opsežnih tehničkih inovacija, ovako impresivne brojke postignute su optimizacijom aerodinamike i ovjesa. Bilo kako bilo, Mercedes A klase je zalužemo osvojio certifikat o ekološkoj podobnosti. Kada je u pitanju sigurnost, najmanji Mercedes ne zaostaje za svojom velikom braćom. Tako je A klasa dobila ritmična kočiona svjetla i sistem osvjetljenja u slučaju nesreće, te inteligentni sistem pomoći pri parkiranju. Sveukupno gledano, Mercedes je sa novim generacijama A i B klase zaista napravio ozbiljne automobila, kojima je uz pomoć malih kozmetičkih promjena podario novu mladost, stoga se s pravom očekuje nastavak dobrih prodajnih rezultata.

Datum objave: 29/06/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook