Naslovna > Vijesti > Novi BMW R nineT Scrambler – praktičan i nepretenciozan karakter koji nadilazi ustaljene konvencije.

BMW R nineT Scrambler

Novi BMW R nineT Scrambler – praktičan i nepretenciozan karakter koji nadilazi ustaljene konvencije.

BMW Motorkotači predstavljaju BMW R nineT Scrambler, motocikl koji na poseban način oživljava doba Scramblera. On ima sve što definira ovaj tip motocikala, ispunjen je specifičnim duhom i stvoren za ljubitelje motocikala koji više naginju stvarima koje su purističke, svedene na osnove i potpuno nekonformističke – skupa s tehnologijom i kvalitetom koju može ponuditi samo BMW. R nineT Roadster i R nineT Scrambler tvore temelj novog BMW Motorrad Heritage svijeta iskustava.

Novi BMW R nineT Scrambler – praktičan i nepretenciozan karakter koji nadilazi ustaljene konvencije. Vozili su ih akcijski heroji na velikom platnu, a brojni hobisti i zaljubljenici su na njima sudjelovali u utrkama po planinama i plažama: riječ je, naravno, o Scrambler motorima. S gumama s dubokim zarezima, podignutim ispuhom, malo produženim hodom amortizera i opuštenim sjedećim položajem, Scrambleri su svojim vozačima od pedesetih do sedamdesetih godina prošlog stoljeća nudili ne samo motociklističku zabavu na zavojitim seoskim cestama, već i sjajne off-road performanse, čime je njihov raspon upotrebe bio znatno širi. Kao i sami motocikli, ljudi koji su vozili Scramblere nisu bili sputani ustaljenim konvencijama. A moglo ih se vidjeti gotovo posvuda: na uskim cestama u prirodi, na kamenitim planinskim prijelazima te – gdje je to bilo dopušteno – na pješčanim plažama.
Povijest BMW Motorkotača također je ukorijenjena u konceptu Scramblera. 1951. godine, na Međunarodnom IMFA sajmu bicikala i motocikala u Frankfurtu predstavljen je BMW R 68, s tipičnim podignutim 2-u-1 ispuhom, upravo poput onoga kojeg je na utrkama vozio Georg "Schorsch" Meier, legenda BMW Motorkotača. Premda je standardna verzija modela R 68 imala konvencionalan ispuh postavljan u nižem položaju, verzija s podignutim ispuhom bila je dostupna već tada kao dodatak BMW Motorkotača. I danas, neki od vlasnika ovog izuzetno dragocjenog poratnog klasika BMW Motorkotača traže da im se naknadno ugradi poseban ispuh u stilu Scramblera.

 


Sada BMW Motorkotači predstavljaju BMW R nineT Scrambler, motocikl koji na poseban način oživljava doba Scramblera. On ima sve što definira ovaj tip motocikala, ispunjen je specifičnim duhom i stvoren za ljubitelje motocikala koji više naginju stvarima koje su purističke, svedene na osnove i potpuno nekonformističke – skupa s tehnologijom i kvalitetom koju može ponuditi samo BMW. R nineT Roadster i R nineT Scrambler tvore temelj novog BMW Motorrad Heritage svijeta iskustava.
Snažan bokser motor sa zračnim hlađenjem za neobuzdanu snagu.
Novi Scrambler BMW Motorkotača u sebi ima ugrađen klasičan, ravni dvostruki bokser motor, koji se već više od devet desetljeća ističe po svom bezvremenskom dizajnu, snažnom okretnom momentu i jedinstvenom zvuku. Model R nineT Scrambler dolazi s bokser motorom na zračno/uljno hlađenje kapaciteta 1170 cm³. Može se pohvaliti snagom od 81 kW (110 KS) pri 7 750 o/min te razvija najveći okretni moment od 116 Nm na 6 000 o/min. Uz to, s novim postavkama rada motora i sustavom za dovod goriva koji uključuje ugljični pročistač benzinskih para, u potpunosti zadovoljava sve zahtjeve EU4 klase emisije ispušnih plinova
Dinamičan Scrambler sa svestranim karakterom.
S novim Scramblerom, kao i s drugim R nineT modelima, BMW Motorkotači su odgovorili na želje brojnih zaljubljenika u motocikle da im se omogući da kreativno modificiraju svoje motocikle u skladu s vlastitim ukusom. Spektar mogućih izmjena kreće se od originalnih dodataka BMW Motorkotača do priključaka i dijelova koje proizvode radionice za izradu po narudžbi kako bi se stvorio jedinstven motocikl.
Podignut ispuh u stilu Scramblera za vibrantan zvuk.
Podignut ispuh sa dva okomito postavljena stražnja prigušivača ispunjava zahtjeve klasičnog Scramblera. Postavljen je vrlo blizu središnjem dijelu motocikla, čime se dodatno ističe njegov sveukupno vitak izgled. S vibrantnim zvukom bokser motora, on također poštuje i nove regulacije za ograničenje buke ECE R41-04. Velik katalizator brine se da se ispušni plinovi još učinkovitije pročiste.
Tradicionalna tehnologija ovjesa s 19-inčnim prednjim kotačem i velikim izborom mogućih varijacija.
Slično kao i kod R nineT Roadstera, koncept okvira ključan je faktor kad je riječ o širokoj mogućnosti individualizacije Scramblera. Posebno razvijen okvir od čeličnih cijevi u sebe integrira bokser motor kao jedan od nosivih elemenata, a sastoji se od prednjeg dijela s ugrađenom glavom za upravljanje te stražnjeg dijela s držačem za pomičnu osovinu.Okvir za suvozača može se odvojiti, što omogućuje da R nineT Scrambler koristi dvoje ljudi ili – za osobito atraktivan izgled – samo vozač. U skladu s karakterom aktivne vožnje koja resi ovaj motocikl, geometrija ovjesa R nineT Scramblera uglavnom je usmjerena na dobro rukovanje i neutralne reakcije u zavojima – drugim riječima, na obilje zabave u vožnji zavojitim cestama u prirodi.

 


U tipičnom Scrambler stilu, ovjes prednjeg kotača je u obliku teleskopske vilice s gumenim rukavima i hodom amortizera od 125 milimetara. Za ovjes stražnjeg kotača brine se jednostrana Paralever zakretna vilica, kao i kod drugih bokser modela. Ovjes i amortizacija ovise o jednom središnjem amortizeru. Hod opruge je 140 milimetara.
Novi BMW Scrambler opremljen je lijevanim kotačima od kovina lakih metala. U poznatom duhu Scramblera ima veliki prednji kotač od 19 inča s gumama veličine 120/70-19 sprijeda i 170/60-17 straga.
Zbog impresivne vozne dinamike R nineT Scramblera, potreban je izvanredan kočioni sustav – koji dolazi s ABS-om u standardnoj opremi – te je opremljen s kliještima s četiri ventila, čelikom obloženim kočionim linijama i kočionim diskovima od 320 milimetra sprijeda. U stražnjem dijelu, učinkovito kočenje jamči kočnica s jednim diskom od 265 milimetara te lebdeća kliješta s dva ventila.
Posebna ergonomija za opušteni Scrambler osjećaj.
Opušten i uspravan sjedeći položaj jedna je od ključnih odlika svakog Scrambler motocikla. Stoga je iznova definiran i ergonomski trokut upravljač-sjedalo-oslonci za noge. S ručkama koje su postavljene više nego kod modela R nineT, neznatno smanjenim presvlakama na sjedalu te osloncima za noge koji su pozicionirani malo niže i više prema nazad, novi model vozaču daje opušten osjećaj u vožnji.
Puristički dizajn, pažnja na detalje i klasična shema boja.
Bilo sa standardnim lijevanim kotačima od kovina lakih metala ili sa dodatno dostupnim kotačima sa ukriženim žbicama – novi R nineT Scrambler uvijek odiše autentičnim stilom. Jedan od najvažnijih ciljeva dizajna bio je da se namjerno smanji broj detalja na samom tijelu motocikla kako bi se ostvario puristički izgled. Iz kojeg god kuta ga se pogleda, Scrambler BMW Motorkotača određen je spojem klasičnih i suvremenih elemenata motociklističkog dizajna.  
Kružno prednje svjetlo daje motociklu izraz slobode, nezavisnosti i spokojnosti, dok se mjerač brzine s analognim prikazom vodi jednostavnim stilom koji uvelike odražava klasične principe koji su primjenjivani kod razvoja BMW Scramblera. Elementi koji plijene pažnju su obojani čelični spremnik goriva od 17 litara i ukrasni pokrov izrađen od kvalitetne aluminijske plohe s ugraviranim R nineT natpisom koji se proteže preko provoda za usis zraka s desne strane.
Novi član BMW Motorrad Heritage svijeta iskustva i brojnim drugim detaljima ukazuje na svoju visokokvalitetnu, majstorsku izradu. Oni uključuju kovane dijelove od rafiniranog aluminija s površinom koja je najprije brušena komadima stakla pod pritiskom, a potom anodizirana do sjaja, ili pak hvataljku upravljača, koja je također izrađena od aluminija te ugravirana s BMW Motorrad natpisom. Kvalitetno izrađeno i prošiveno sjedalo za dvije osobe s izgledom patinaste kože boje Saddle Brown također ukazuje na kvalitetu izrade i vrhunske materijale koji su korišteni.
Novi BMW R nineT Scrambler dostupan je u boji laka Monolith metallic matt. Klasičan, puristički karakter motocikla naglašavaju i dijelovi koji su crne boje , primjerice okvir, zakretna vilica, kotači, cijevi na vilicama i kućište motora.
Najvažnije o novom BMW-u R nineT Scrambleru:
• Puristički dizajn.
• Klasična shema boja.
• Prošiveno sjedalo s izgledom patinaste kože.
• Vrhunska izrada s puno pažnje posvećene detaljima.
• Bokser motor s dva cilindra i zračnim/uljnim hlađenjem kapaciteta 1170 cm³. Snaga 81 kW (110 KS) pri 7 750 o/min, najveći okretni moment 116 Nm pri 6 000 o/min.
• Dizajniran za individualizaciju i doradu po želji.
• Modularni koncept okvira s odvojivim dijelom za suputnika što otvara čitav niz varijacija.
• Klasični ovjes kotača zahvaljujući teleskopskoj vilici sprijeda i Paralever osovini straga.
• Veliki 19-inčni kotač sprijeda, tipičan za Scrambler.
• Uspravan sjedeći položaj u stilu klasičnih Scramblera..
• Podignut ispuh blizu tijela motora s dvostrukim prigušivačem.
• Osovinski postavljena kočiona kliješta sa četiri ventila, čelikom obložene kočione linije, kočioni diskovi od 320 milimetara i ABS.
• Pojedinačno krojeni posebni dodaci u poznatoj visokoj kvaliteti, tipičnoj za BMW Motorkotače.

 

Datum objave: 27/07/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook