Naslovna > Tehnika > Novi hibridni pogon i transmisija

Kia Motors

Novi hibridni pogon i transmisija

Kia Motors predstavila je novi 'EcoDynamics+' 48-voltni blagi dizel hibrid za sve verzije Ceeda...

Novi pogon će pored Ceedovog hatchbacka biti raspoloživ i kod karavanskog Ceed Sportswagona, shooting brake ProCeeda i crossovera XCeed. Pogon EcoDynamics+ smanjenjem emisija CO2 i troškova održavanja poboljšava efikasnost 1,6-litarskog dizelskog motora 'Smartstream'. Novi pogon nudi se kod snažnije i slabije varijante motora –115 KS i 136 KS – dok je kod ProCeeda u ponudi samo snažnija varijanta.

 

 

 

Blagi hibrid snižava emisije CO2 za 5~10% i ujedno pruža jednake performanse

 

Blagi hibrid smanjuje emisiju CO2 za 5 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinovano), u zavisnosti od varijante karoserije, mjenjača, snage agregata i opreme vozila. Ono što vrijedi istaknuti je da tehnologija MHEV poboljšava efikasnost motora, dok performanse motora ostaju nepromijenjene.

 

 

 

I EcoDynamics+ verzije sa 7-godišnjom garancijom

 

Kia Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed i XCeed sa „blagim“ dizelskim hibridom EcoDynamics+ dolaze iz Kijine evropske fabrike u Slovačkoj (Žilina) i kao i sve ostale Kie mogu se pohvaliti 7-godišnjom garancijom na cijelo vozilo (do 150.000 kilometara, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).

 

 

Dizelski blagi hibrid EcoDynamics+ sa „motor“ i „generator“ načinima djelovanja

 

Ceedov MHEV pogon djeluje zajedno s Kijinim 'Smartstream' 1,6-litarskim dizelskim motorom, koji je najčistiji dizelski motor u istoriji ovog najstarijeg južnokorejskog proizvođača automobila i maksimizuje štedljivost s pomoćnim električnim obrtnim momentom i regenerativnim kočenjem. EcoDynamics+ nastao je s ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem, koji koristi i rekuperira električnu snagu. Sistem nadoknađuje obrtni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerske baterije, a i produžava 'nedjelovanje' zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator - MHSG). MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimjetno preklapa između načina 'motor' (elektro motor) i 'generator'. U načinu 'motor', tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način 'generator' čime rekuperira energiju sa radilice kako bi napunio bateriju. Kijin 'U3' 1.6 CRDi koristi tehnologiju selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja je aktivna tehnologija nadzora emisija, koja znatno snižava emisiju. Stoga motor emituje manje ugljen dioksida, pogotovo materija i nitrogen oksida (Nox) u odnosu na prijašnje Kijine dizel agregate. Motor je raspoloživ i u slabijoj (115 KS) i u jačoj verziji (136 KS).

 

 

 

'Clutch-by-wire' inteligentni ručni mjenjač

 

Ceed je jedan od prvih modela Kia s novim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT), koji će biti u ponudi samo kod blagih hibrida EcoDynamics+. Sistem 'clutch-by-wire' doprinosi manjoj potrošnji goriva i nižim emisijama CO2, dok ujedino zadržava vozne karakteristike klasičnog ručnog mjenjača. Umjesto mehaničke veze iMT kvačilo kontroliše potpuno elektronski. Neprimjetno se integriše sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go) u »coastingu« - to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Takođe omogućava kratka vremenska razdoblja »ugašenog motora« tokom coastinga pri brzini do 125 km/h, koja se neprimjetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Sistem u realnim voznim uslovima može smanjiti potrošnju goriva i sniziti emisije CO2 za oko 3%. Auto ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovo pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo kako bi promijenio stepen prenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stepen prenosa onda se pali motor u položaju "neutral".

 

 

 

Niže emisije CO2 i jeftinije održavanje vozila

 

Emisije CO2 za verzije Ceed i Ceed Sportswagon iznose 96 g/km, ukoliko je vozilo opremljeno s iMT mjenjačem odn. 99 g/km u slučaju opcijskog 7-stepenog mjenjača s dvostrukim kvačilom (7DCT, kombinovano, NEDC 2.0)*. To predstavlja poboljšanje od 5 odn. 9,2 posto u odnosu na 1,6-litarski dizelski Smartstream motor bez 48-voltnog blagog hibrida. Kod ProCeeda emisije u kombinovanom načinu iznose 103 g/km (s iMT mjenjačem) odn. 104 g/km (s 7DCT), što je poboljšanje od 7,2 odn. 6,3 posto. Xceedove emisije emisije 101 g/km (iMT) odn. 108 g/km (7DCT), što je poboljšanje od 7,3 odn. 6,1 posto.*

 

 

Potrošnja goriva i emisije – EcoDynamics+ 1.6 'Smartstream' dizelski blagi hibrid *

Datum objave: 29/07/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook