Naslovna > Automobili > Kia > Stonic > Novi infotaiment sistem i hibridni pogon

Kia Stonic

Novi infotaiment sistem i hibridni pogon

Kia Motors je predstavila osjetna unaprijeđenja svog crossovera Stonica kojima će ojačati položaj ovog popularnog modela u razredu manjih crossovera (B-SUV)

Unaprijeđeni Stonic sada vozačima nudi nove ‘Smartstream’ motore, s inovacijama koje poboljšavaju efikasnost. Između ostalog nudi i Kijin novi benzinski 48-voltni blagi hibrid ‘EcoDynamics+’, koji dolazi i s Kijinim novim ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ručnim mjenjačem. Unutrašnjost i spoljašnjost Stonica ostaju gotovo nepromijenjeni, ali će vlasnici dobiti mnogo više mogućnosti personalizacije vozila nego prije, jer su sada na raspolaganju nove boje karoserije i krova, a dodati su i novi paketi boja i novi dizajn naplataka.

 

 

 

U unutrašnjosti će vozač i saputnici najprije primijetiti veći 8,0-inčni ekran na dodir (do sada je bio 7-inčni) s infotainment i navigacionim sistemom, koji donosi nove funkcije 2. faze Kijine telematike UVO Connect. Sigurnost i asistencije vozaču unaprijeđeni su s novim naprednim sistemima asistencije (ADAS). Stonic, koji je na evropskom tržištu prisutan od kraja 2017., do danas je na godišnjem nivou postao 4. najprodavaniji model (ispred njega su Ceed, Sportage i Picanto). Ukupno je u Evropi do danas prodato više od 150.000 Stonica.*

 

 

 

 

Unaprijeđeni Stonic stiže na jesen

 

Stonic, koji kod nas i drugdje u Evropi stiže na jesen, kao i svi ostali modeli Kia standardno pruža Kijinu legendarnu 7-godišnju garanciju koja važi za cijelo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).

 

 

 

Novi ‘EcoDynamics+’ benzinski blagi hibrid s ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ručnim mjenjačem ili sa 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom

 

Unaprijeđeni Stonic će nuditi Kijin benzinski blagi hibrid (MHEV) ‘EcoDynamics+’. U kombinaciji s novim ‘Smartstream’ 1,0-litarskim T-GDi motorom s 48-voltnim MHEV sistemom, EcoDynamics+ pogon omogućava bolju efikasnost i neprimjetno djelovanje elektro motora. Kompaktna 48-voltna litijum-ionska polimerska baterija nadoknađuje benzinsku snagu s električnom i tako produžava ‘nedjelovanje’ s novim starterskim generatorom za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator - MHSG). MHSG je preko remena povezan s radilicom i neprimjetno preklapa između načina ‘motor’ (BHS: elektromotor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’ tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenje motora i snižava emisije. Tokom smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperiše energiju s radilice kako bi napunio bateriju.

 

Novi Smartstream motor nadomješta Stonicovu prijašnju generaciju 1,0-litarskog ‘Kappa’ T-GDI motora. Opremljen je s Kijinom naprednom tehnologijom promjenjivog upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge inovacije. CVVD omogućava motoru da neprimjetno preklapa između različitih ciklusa sagorijevanja u zavisnosti od opterećenja čime smanjuje potrošnju goriva u svim voznim uslovima. Smartstream motor proizvodi jednaku snagu kao prijašnji Kappa motor –100 ili 120 KS, u zavisnosti od mjenjača. Najveći obrtni moment kod varijante sa 120 konjskih snaga sa 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) sada je veći za 16% (200 Nm).

 

Novi EcoDynamics+ motor smanjuje Stonicove emisije CO2 između 8,1 % i 10,7 % (NEDC, kombinirano. Oba 48-voltna pogona biće opremljena sistemom izbora načina vožnje (Drive Mode Select – DMS), koji vozačima omogućava da među opcijama ‘Eco’, ‘Sport’ i ‘Normal’ izaberu svoj način. EcoDynamics+ varijante su raspoložive i s Kijinim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT). Sistem ‘clutch-by-wire’ razvijen je s ciljem pružanja boljeg iskorištenja goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava zabavnu vožnju karakterističnu za konvencionalne ručne mjenjače. Umjesto mehaničke veze iMT kontrolira kvačilo potpuno elektronski. Neprimjetno se integriše sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i u »coastingu« – to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja – gasi motor prije nego Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go). Oba mjenjača (iMT i 7DCT) omogućavaju kratka razdoblja »ugašenog motora« tokom coastinga pri brzini do 125 km/h, koji se ponovo aktivira kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačilo.

 

 

 

Nove ‘Smartstream’ inovacije za još bolju efikasnost svih motora

 

Unaprijeđeni Kia Stonic donosi ključne dorade postojećih benzinskih motora, koji su postali efikasniji, imaju niže emisije CO2, kao i bolja vozna svojstva. Pored EcoDynamics+ varijanti u ponudi će biti i nehibridni benzinski motori – novi 1.0 T-GDi motor sa 100 konjskih snaga i nova varijanta 1,2-litarskog atmosferskog motora s inovativnom tehnologijom dvostrukog ubrizgavanja (Dual Port Fuel Injection) sa 84 KS. Taj motor zamjenjuje multipoint s novim dvostrukim ubrizgavanjem goriva (DPFI), koji optimizuje vrijeme ubrizgavanja za maksimalnu uštedu. 1.0 T-GDi motor sa 120 KS pored standardnog 6-stepenog ručnog mjenjača (umjesto dosadašnjeg 5-stepenog ručnog) opcionalno nudi i mogućnost izbora 7DCT mjenjača. Homologirani tehnički podaci će biti objavljeni prije početka prodaje.

 

 

Tehnologija

 

2. faza telematike UVO Connect i 8,0-inčni ekran na dodir s infotainment sistemom

 

Stonic donosi unaprijeđeni ekran na dodir s navigacionim sistemom koji nudi Kijinu inovativnu 2. fazu telematskog sistema UVO Connect, koja poboljšava povezivost i upravljanje vozila. Stonic je standardno opremljen s 8-inčnim ekranom na dodir, koji emituje audio sadržaje, dok je opcionalno moguće naručiti i satelitsku navigaciju. Pored toga donosi i Bluetooth multipovezivost koja korisnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno – jednog za handsfree telefoniranje i upotrebu medija, a drugog samo za medije. Sistem standardno omogućava upotrebu na platformama Apple CarPlay i Android Auto za čiju upotrebu više nije potreban kabal.

 

Unaprijeđeni Stonic sa sistemom UVO Connect vozačima omogućava pristup različitim podacima -  saobraćajne informacije uživo, vremenska prognoza, zanimljive tačke, cijene goriva i detalji o eventualnim uređenim parkinzima i uz cestu – uključujući cijene, lokaciju i raspoloživost. Prepoznavanje glasa korisnicima omogućava traženje zanimljivih mjesta, traženje adrese, pružanje vremenske prognoze ili slanje sms-ova s glasovnim naredbama. Nova usluga online navigacije koristi podatke iz baze u cloudu u realnom vremenu i istorijske podatke s ciljem predviđanja najbrže rute. UVO App, koji djeluje na platformama Android i Apple, nudi i nove funkcije 2. faze, uključujući i navigaciju 'zadnjeg kilometra'. Ova nova funkcija biće od pomoći korisnicima kad žele nastaviti do konačnog cilja, npr. kad parkiraju vozilo i nastave pješke. To Kijinim strankama nudi idealno navigaciono rješenje u gradovima gdje su parkirališta često udaljena od trgovina, barova i restorana. Stranke u aplikaciji UVO mogu koristiti novu funkciju ‘prenos korisničkog profila’. Ovaj sistem koristiće onim vozačima koji redovno mijenjaju različita vozila Kia opremljena s uslugama UVO Connect – npr. vozačima službenih ili iznajmljenih vozila ili pak porodicama s više korisnika usluge UVO Connect.

 

 

 

Dizajn i personalizacija

 

 

Nove boje karoserije i krova te novi dizajn naplataka za još veću personalizaciju

 

 

Spolja i iznutra je dizajn unaprijeđenog Stonica ostao gotovo nepromijenjen, novi su jedino puni LED farovi s odvažnijim oblikom. S novim stilom kompaktnog crossovera koji već od samog lansiranja nudi moderan izgled Kia daje kupcima nove mogućnosti da Stonica prilagode svojim željama. Kupcima su na raspolaganju novi 16-inčni aluminijski naplaci i dvije nove boje karoserije – Perennial Grey i Sporty Blue. Paleta boja kupcima nudi 9 boja karoserije, između ostalog  i dvobojne kombinacije karoserije i krova. S novim žutim krovom (Most Yellow) sada se broj dvobojnih kombinacija popeo na 20, zavisno od tržišta i opreme vozila. Da je dvobojni krov popularan kod kupaca Stonica govori podatak da je 33% kupaca izabralo ovu opciju.

 

 

 

U kabini je novost novi i veći, 8,0-inčni ekran na dodir, a vozači će znati cijeniti i novi 4,2-inčni digitalni ekran visoke rezolucije među mjeračima. Nove opcije za personalizaciju kabine su plavi i žuti paket, što znači da kupci mogu birati među 4 paketa, zavisno od tržišta i opreme.

 

 

 

Sigurnost

 

Novi sistemi asistencije (ADAS) i sigurnosna pomagala

 

U zavisnosti od opreme unaprijeđeni Stonic donosi novi sistem asistencije ADAS, koji uključuje sistem za spriječavanje naleta (FCA) s prepoznavanjem pješaka, vozila i biciklista, sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), sistem za upozoravanje na dekoncentriranost vozača (DAW), sistem za upozoravanje na mogućnost sudara u mrtvom uglu (BCW), sistem asistencije za pomoć kod spriječavanja sudara s vozilima u mrtvom uglu (BCA), inteligentni sistem za upozoravanje na ograničenja brzine (ISLW), radarski tempomat (SCC) te sistem za održavanje vozila na voznoj traci s prilagođavanjem udaljenosti od vozila ispred i sa automatskim ubrzavanjem nakon aktiviranja pokazivača smjera (LFA).

 

 

Sistem LFA u saradnji s radarskim tempomatom za održavanje sigurnog razmaka do vozila ispred kontrolira ubrzavanje, kočenje i upravljanje s obzirom na vozilo ispred i vozne prilike. Sistem koji djeluje u vožnji do 180 km/h koristi kameru i senzore za praćenje podnih oznaka i tako održava Stonica na sredini trake. Stonic dobija i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA) koji vozača upozorava i zaustavlja vozilo ako sistem na parkiralištu s lijeve ili desne strane prepozna približavanje drugog vozila, a tu je i novi sistem za upozoravanje na putnike na zadnjim sjedištima (ROA) koji upozorava vozača ako slučajno zaboravi dijete ili kućnog ljubimca na zadnjem sjedištu. Unaprijeđeni model je standardno opremljen sa šest sigurnosnih vazdušnih jastuka i ISOFIX instalacijom za dječije sjedalice.

 

 

*154.659 prodatih vozila u zemljama članicama EU, EFTA i Ujedinjenom kraljevstvu od 2017. godine.

Datum objave: 05/08/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook