Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Novi kvalitet, stari karakter
FOTO GALERIJA (6)

Redizajn - Škoda Octavia

Novi kvalitet, stari karakter

Najpopularnija češka limuzina oplemenjena je ljepšim dizajnom, kvalitetnijim materijalima i nizom elektronskih pomagala iz većeg brata “Superba”. Uz uzoran komfor i rekordan prtljažnik od 560 litara, u ponudi je osam motora, od kojih je najzanimljiviji novi 1.4-litarski TSI agregat sa 122 KS...

Škoda Octavia je nosilac oporavka češke auto-industrije i jedan od najzaslužniji modela za njen ekspresan povratak na put stare slave, koji donosi sve veći profit matičnom VAG koncernu. Iako su sve oči javnosti u Francuskoj bile okrenute ka premijeri šeste generacije mnogo slavnijeg kompakta iz VAG koncerna, planetarno popularnog Volkswagen Golfa bolji poznavaoci automobilskih prilika u istovremenom pojavljivanju osvježene Škode vidjeli su veću senzaciju. Naime, ovakav potez čelnika VAG-a svojevrsno je priznanje evidentnog rasta popularnosti češkog kompakta, koji na velikom broju evropski tržišta, u koje se ubraja i naše, dobrano prednjači nad grupacijskim konkurentom.

 

 

 

 

 

Redizajn osim ugodnog vizuelnog osvježenja prvi put u jednoj kompaktnoj Škodi donosi i tehnologiju koja je do sada bila rezervisana samo za njemačke automobile. Vanjština Škode pretrpjela je najveće izmjene na prednjem kraju, koji je osim plastičnog branika sa stilizovanijom otvorom za vazduh u “BMW stilu” i manjim svjetlima za maglu, dobio i veća glavna svjetla, koja su, za razliku od prethodnika, blago zaobljena. Zahvaljujući ovom potezu, ali i masivnijoj maski hladnjaka sa izraženijim znakom Škode, Octavia sada nudi mnogo upečatljiviji pogled i djeluje puno ozbiljnije. I pozadina je pretrpjela blage izmjene, zahvaljujući novom odbojniku sa integrisanim refleksnim pozicijama, ali i izraženijim svjetlima dvobojne grafike. Na pojavnost redizajniranog modela uticalo je i nekoliko modela lijepih alu-naplataka, čiji dizajn razbija monotoniju jednobojnih limenih površina.

 

 

Najviše novina donosi unutrašnjost, koja zahvaljujući brojnim detaljima preuzetim od većeg i luksuznije Škode Superb, kvalitetnijim materijalima i bogatijoj standardnoj opremi sada djeluje puno uvjerljivije. Osim novodizajniranog četvorokrakog upravljača identičnog Superbovom, te svjetlije grafike instrument table pažnju privlači i središnji stub na kojem će se u zavisnosti od modela moći naći isti elementi kao i u najvećoj češkoj limuzini. Tu se prvenstveno misli na novi audio-navigacioni sistem sa monitorom osjetljim na dodir i konektorom za iPod, te Aux i USB ulazima. Od zanimljivih tehnoloških pomagala, koja će se između ostalog moći dobiti u redizajniranoj Octaviji su i navigacioni sistem sa hard diskom od 30 GB, hands-free Bluetooth sistem, peta generacija parking senzora sa dvozvučnim signalima, četvrta generacija blokade motora i Xaldex kvačila, koje će se ugrađivati u off-road model Scout. 

 

 

Zavidnom komforu doprinose i novodizajnirana sjedišta sa kvalitetnim presvlakama u nekoliko različitih dezena, ali i klima-uređaji posljednje generacije, od kojih će osnovni biti dostupan već u početnom modelu Octavije. Jedan od najvećih kvaliteta aktuelnog modela, njegov raskošan prtljažnik od 560 litara, zadržan je i kod redizajnirane Octavije, čija “zadnja loža” u karavanskom izdanju može da pruguta čak 1..620 litara.  Podršku sigurnosti, koja je na EuroNcap testu 2004. godine ovjerena sa četiri zvjezdice, osim standarnih vazdušnih jastuka pružaće ABS sistem posljednje generacije, ali i WOKS sistem aktivnih naslona za glavu, koji pružaju zaštitu od trzajne povrede vrata. Redizajnirana Škoda Octavia dostupna je sa osam modernih agregata, pet benzinskih i tri dizelska, od kojih najveću novost predstavlja 1.4-litarski TSI agregat sa 122 KS i obrtnim momentom od 200 Nm, rasploživim u širokom rasponu od 1.500 do 4.000 o/min. Raskošni potencijal novog agregata vidljiv je i iz maksimalne brzine od 203 km/h, te ubrzanja od 9,7 s do 100 km/h. Najznačajni podaci vezani za njega su prosječna potrošnja od 6,6 litara, te dostupnost sa novim sedmostepenim DSG mjenjačem. Najpopularnija češka limuzina sa redizajnom dobila je novi kvalitet, ali i zadržala stari karakter, što je dobra pretpostavka za nastavak njenog veoma uspješnog tržišnog nastupa. 

Datum objave: 25/11/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook