Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Novi modeli i realne tržišne ambicije
FOTO GALERIJA (38)

Intervju: Jožko Tomšič, Generalni direktor firmi C Automobil Import d.o.o. / P Automobil Import d.o.o.

Novi modeli i realne tržišne ambicije

Tokom nacionalne prezentacije novih Citroenovih i Peugeotovih vozila u Neumu dobili smo priliku razgovarati sa Generalnim direktorom firmi C Automobil Import d.o.o / P Automobil Import d.o.o., gospodinom Jožko Tomšičem. Tokom ugodnog razgovora saznali smo niz zanimljivih detalja koji otkrivaju smjer u kojem će se pomenute firme kretati. Razgovarao: Alden Hadžagić

A.H.- Za početak bih zamolio da nam se ukratko predstavite
J.T.- Svoju profesionalnu karijeru započeo sam 1992. godine kao učitelj matematike i fizike. Nakon kratkog staža 1994. godine preorijetirao sam se u automobilski biznis i 2004. godine pridružio preduzeću Peugeot Slovenija kao regionalni voditelj za nova vozila. Poslije toga uslijedio je moj put u karijeri od voditelja prodaje do direktora prodaje i u Peugeot Slovenija do direktora marke. U novembru 2014. sam kao General Manager preuzeo vođenje Peugeot i Citroen Slovenija.

 


A.H.- Zanima nas vaša analiza poslovanja u proteklih godinu dana, odnosno poslovanje pod okriljem kompanije Emil Fray.
J.T.- Bitnih promjena u poslovanju nema. I danas smo nacionalno prodajno preduzeće, sačuvali smo vrijednosti, prioritete i viziju. I danas su naši kupci naši koncesionari. Pod okriljem PSA bili smo pod utjecajem internacionalnih korporativnih službi za podršku, a danas smo mnogo više samostalniji što donosi i veću odgovornost.
U pogledu rezultata, kako god okretali brojeve marki Peugeot/Citroen/DS za Sloveniju kao i za Bosnu i Hercegovinu, one ukazuju na povećanje volumena, povećanje tržišnog udjela, povećanu prodaju rezervnih dijelova, povećano prisustvo marki na tržištima. Naravno, za sve nabrojano zaslužni smo svi mi zaposleni u našem preduzeću kao i kod koncesionara, za što im se ovom prilikom još posebno iskreno zahvaljujem. Posao smo mi ljudi!
A.H.-Na kojim je tržištima, sa grupacijom PSA, prisutna kompanija Emil Fray?
J.T.- Grupacija EFG danas djeluje sa PSA markama na području Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Češke i Slovačke.

 


A.H.- Kako ocjenjujete kretanja na tržištu u BiH u prvih 10 mjeseci ove godine?
J.T.- Bilježimo opravak tržišta, porast od 29% je zabilježen u devet mjeseci ove godine u usporedbi sa istim periodom prošle godine što je za sve nas veoma pozitivno. Pri tome ne mislim samo na didtributere, uvoznike, prodavače nego i za kupce, okoliš, državu...
A.H.- Za koji je modele Citroena i Peugeota vladao najveći interes?
J.T.- Kod marke Citroen je najveća potražnja za osobnim vozilima C4 i C-Elysee, dok su među gospodarskim vozilima najtraženiji Jumper i Berlingo.
Kod marke Peugeot je najveća potražnja za osobnim vozilima 208 i 308, dok su Boxer i Expert najtraženiji kao gospodarska vozila.
A.H.- Koja je regija u BiH ostvarila najbolje prodajne rezultate?
J.T.- Najjače tržište u smislu prodaje bilježi se u kantonu Sarajevo - Peugeot 30% i Citroen 33% cjelokupne prodaje u BiH.
A.H.- Da li ste zadovoljni trenutnom pozicijom na tržištu BiH?
J.T.- Kod Citroena postižemo zadani tržišni udio (5,93% u 2015 na 5,60% YTD) na rastućem tržištu, u posljedici čega volumenski prodajemo više – sa 302 na 369 što je za 67 vozila više. Naravno, s novim dolazećim modelima, prvenstveno C3, ciljamo na znatno više.
Kod Peugeota (preuzeli NV i RD 1.1.2016) također postižemo zadane ciljeve i tako bilježimo 4,51% tržišnog udjela sa 297 vozila što je odnosu na prošlu godinu +133 vozila. I kod Peugeota sa novim modelima koji dolaze računamo na još više.
Kao što znate, uvijek postoji prostor za poboljšanje poslovanja, a shodno tome i rezultate.

 


A.H.- Koji su vaši najjači aduti za pridobivanje novih i zadržavanje starih kupaca?
J.T.- Najjači aduti su dolazeći novi modeli. Osim Travellera, Peugeot će odmah nakon nove godine lansirati novi 3008, a zatim slijede novi 301 i novi 5008, a kasnije novi 308. Kod Citroena, odmah poslije novog C4 Picassa i C4 Grand Picassa te SpaceTourera slijedi novi C3, a za njim novi C-Elysee, novi C3 Picasso...
Svi nabrojani su stvarno modeli koji su prilagođeni potencijalu tržišta i kupaca u BiH.
Što se tiče postprodaje, osiguravamo dobru logistiku rezervnih dijelova, brzu dostavu i dostupnost. Osim garancija, brinemo također o kvaliteti i stručnosti obavljenih radova.
A.H.- Kakve prodajne rezultate očekujete od 4 nova modela koja će se na našem tržištu naći do kraja ove ili početka naredne godine?
J.T.- Novi Peugeot 3008 i novi Citroen C3 bit će lansirani odmah nakon Nove godine, što znači da u ovoj godini još neće biti impacta.
Sa novim Citroenima C4 Picasso i C4 Grand Picasso kao i sa Citroenom SpaceTourerom i Peugeot Travellerom računamo na uspjeh jer je ponuda proizvoda i cijena odlična.
A.H.- Iako su modeli C4 i C5 već dugo na tržištu u BiH za njima još uvijek vlada solidan interes. Kada se mogu očekivati nasljednici?
J.T.- Nažalost, te podatke još nemam/o. Istina je da je interes solidan, i to ne samo u BiH nego i drugdje. Kupci su očigledno zadovoljni novim automobilima bez obzira na godinu lansiranja na tržište. Mi se brinemo za dobru ponudu, u kontekstu najviše za vaš novac.

 


A.H.- Poznato je da ste 1.1.2016. postali i generalni uvoznici za marku Peugeot na BiH tržištu. Recite nam kako ste vi zadovoljni sa pozicijom ove marke u BiH i isto tako vaši koncesionari sa novim rukovodstvom.
J.T.- Da vas ispravim nismo generalni uvoznik nego zastupnik za sve naše marke. Mrežu Peugeot preuzeli smo 1.1.2016., tada još kao PSA filijala, i odmah nakon toga 1.2.2016. zbog promjena u vlasništvu preuzeli smo je u današnju organizaciju u vlasništvu zajedničke EFG.
Vjerujem da s obzirom na postignute rezultate zajedno sa koncesionarima možemo biti ponosni na našu prvu godinu poslovanja. Prilagodili smo se jedni s drugima i uspostavili zavidan nivo saradnje. Naravno, svi težimo prema ''još više'', što je dobro, Peugeot zaslužuje ''još više'', svi smo orijentisani na taj cilj.
Što se tiče zadovoljstva koncesionara, to morate njih pitati, ali vjerujem da nema većih odstupanja u odnosu na moje mišljenje.
A.H.- Kako ocjenjujete rezultate u komercijalnom programu?
J.T.- Veoma smo zadovoljni. Obje marke su povećale prodaju. Citroen sa 11,40% na 12,18% tržišnog udjela čime se da trećeg došlo na drugu poziciju. Peugeot je sa 5,52% porastao na 6% tržišnog udjela čime je stabilan na 7. poziciji. Naša ponuda veoma je raznolika već zbog velikog asortimana modela, odnosno verzija,  kao i zbog implementacije opreme za svaku državu, odnosno opreme po mjeri kupca.

 


A.H.- Da li ste zadovoljni radom servisno -prodajne mreže?
J.T.- Zadovoljni smo postizanjem ciljeva Ubuduće namjeravamo zajedno s koncesionarima razviti još snažniji pristup do krajnjih kupaca i neovisnih servisera.
A.H.- Imate li u planu širenje servisno – prodajne mreže u BiH?
J.T.- Mreže u Bosni i Hercegovini se ne bi trebale mijenjati, pokrivenost je veoma zadovoljavajuća. Nemamo ih namjeru ni smanjivati ni širiti.
A.H.- Da li već postoje planovi za narednu godinu?
J.T.- Ne još, paralelno sa završetkom godine radimo na investicijama na tržište 2017. Radimo i na cjenovnom pozicioniranju dolazećih zvijezda, a samim tim i ciljevima.
A.H.- Da li kupci u BiH mogu očekivati nekakve prodajne akcije tokom 2017. godine?
J.T.- Kupcima možemo obećati najviše za njihov novac. Nastavit ćemo sa dobrom praksom proteklih godina, kao što sam ranije napomenuo, radimo na investicijama – marketing, popusti... i na pozicioniranju novih dolazećih modela. Uvjeren sam da ćemo biti uspješni.
A.H.- Na nedavno završenom Pariz Motor Showu primjetan je snažan prodor automobila na alternativne pogone. Da li će i u tom segmentu grupacija PSA dati snažan odgovor konkurenciji?
J.T.- Ambicija grupacije PSA je postići da 60% naših prodanih vozila postiže emisiju CO2 ispod 100 g CO2/km do 2020. godine i da postanemo vodeći proizvođač u razvoju rješenja za održivu mobilnost. 2019. godine počet ćemo s prodajom pogonskih sklopova s električnim napajanjem, odnosno hibridna vozila sa ''plug-in'' sistemom i potpuno električna vozila.
Do 2021. godine ćemo zajednički tržištu ponuditi sedam hibridnih ''plug-in'' vozila sa dizelskim i benzinskim motorima. A do iste godine na tržište ćemo lansirati četiri nova potpuno električna vozila, od toga prvo 2019. godine.
A.H.- Iako BiH nije baš poznata po očuvanju životnog okoliša da li ćete i na našem tržištu biti prisutni sa ekološki podobnim vozilima?

 


J.T.- Hoćemo, paralelno sa Slovenijom
A.H.- Kako ocjenjujete prodajne rezultate vašeg luksuznog branda DS-a na našem tržištu?
J.T.- Marka još nije toliko prepoznatljiva kao što bismo mi to željeli. Činjenica je da ni sami nismo investirali ono što bi željeli u razvoj te marke na tržištu Bosne i Hercegovine. Nadam se da će do investicija uskoro doći, a računamo najkasnije do kraja iduće godine. Tada će biti bitno drugačije. Nema povlačenja! Dolaze novi modeli...
A.H.- Zanima nas vaša ocjena rada medija u BiH?  
J.T.- Marka Citroen sarađuje sa BiH medijima već niz godina, a marka Peugeot, kao P Automobil Import d.o.o. od početka ove godine. Rad medija ocjenjujemo kao veoma profesionalan i na visokom nivou.
A.H.- Vaša PR služba za Peugeot, Citroen i DS vrlo je aktivna sa BiH novinarima i na tom je polju ispred konkurenata. Može se li se takav tempo očekivati i u budućnosti?
J.T.- Na konferencijama za novinare koje organizujemo u BiH bilježimo dobar odziv. Nakom svake konferencije za novinare promptno slijede objave u medijima. Članci su profesionalno pripremljeni sa puno foto i video materijala.
Vozila koja vam ponudimo na testiranje su također u potpunosti zauzeta. I nakon svake probne vožnje slijede uglavnom stručno pripremljeni članci koji sadrže argumentima potkovane zaključke testiranja.
Sa našim markama imamo na tržištu Bosne i Hercegovine ozbiljne namjere. Iz navedenog možete očekivati samo još više, uvijek se nađe prostora za poboljšanje.
A.H.- Molio bih vas da našim čitaocima poručite nešto za kraj. 

 


J.T.- Zahvaljujući članovima rukovodstva preduzeća, svim zaposlenim i našim koncesionarima danas možemo biti ponosni na naše rezultate. Kao PSA-a i kao grupacija Emil Frey, u kratkom vremenu pokazali smo profesionalnost, pouzdanost i kredibilitet. A sve to na svakom koraku prenosimo i na naše krajnje kupce. Zadana strategija i naša vizija ostaju nepromijenjeni kao prioriteti. Već u bliskoj budućnosti sa svim nadolazećim modelima i vlastitom inovativnošću ojačati ćemo naše prisustvo na tržištu i kupcima ponuditi još više.

 


 

Datum objave: 12/11/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook