Naslovna > Auto moto sport > Novi stari šampion

WRC – Rezime sezone 2014.

Novi stari šampion

Sebastien Ogier je po drugi put zaredom osvojio šampionsku titulu, ali je još uvijek daleko od svog starijeg imenjaka Loeba ...

Sve je počelo trijumfom na Monte Carlu, relativno blijedom izdanju u Švedskoj, a potom je uslijedio niz od šest relija, gdje je zabilježio četiri pobjede i dva druga mjesta. Najlošije rezultate zabilježio je u Njemačkoj na Volkswagenovom domaćem terenu, kao i na svom francuskom reliju, gdje je bio tek 13. Sezonu je završio sa još dvije pobjede. Timske kolege Jari Matti Latvala i Andreas Mikkelsen podijelili su  drugo i treće mjesto. Kao i svi prethodni reli majstori iz Francuske i Ogier je započeo svoju karijeru u Rallue Jeunes 2005. za volanom Peugeota 206. Poslije uspjeha na nacionalnom nivou, uslijedio je debi u Junior WRC-u 2008. sa Citroënom. Već u prvom pokušaju osvojio je šampionsku titulu i skrenuo na sebe pažnju svjetskih reli medija, ali još važnije i timova. Kao nagradu, Citroën mu je dao C4 WRC automobil za posljednji reli sezone u Velikoj Britaniji, gdje je već na prvom brzinskom ispitu bio najbrži. Sljedeće godine nastupao je za Junior WRC tim Citroëna i prvi put se pojavio na pobjedničkom postolju u Grčkoj na Acropolis reliju.

 

Sljedeću godinu je nastavio u istom timu u društvu Kimija Räikkönena. Uprkos dobroj vožnji, na prvu pobjedu je morao da sačeka do Portugala. Do kraja sezone je u više navrata pokazao da ima šampionski potencijal, ali Loebovo iskustvo je ipak prevladalo. Ogier se pridružio svom imenjaku u fabričkom timu 2011. i varnice su skoro odmah počele da sijevaju. Već na prvom reliju bio je bolji od Loeba. Kap koja je prelila čašu desila se drugog dana relija Acropolis, kada je Ogier namjerno usporio kako bi primorao Loeba da „čisti“ put posljednjeg dana. Naravno, ovako nešto nije se svidjelo višestrukom šampionu. U Njemačkoj je bilo još gore, jer je poslije prvog dana Citroën izdao timska naređenja da nema promjene pozicija sa Loebom ispred Ogiera. Uslijedila je žestoka borba, koja se završila trijumfom Ogiera poslije probušene gume na Loebovom automobilu. Bilo je jasno da je Citroën premali za obojicu i zato je mlađi Sebastien potpisao ugovor sa Volkswagenom. Sljedeću 2012. je proveo testirajući novi Polo i vozeći Škodu Fabiju S2000 na relijima, a sve ostalo je istorija.

 

Najbolji od ostalih ove godine bio je Miko Hirvonen. Poslije 13 godina u elitnom reli takmičenju, 34-godišnji Finac je odlučio da se povuče. Imao je tu „nesreću“ da je u WRC-u bio u isto vrijeme kada i Loeb, iza kojeg je bio drugi četiri godine uzastopno, ali je ipak bio ključni čovek u osvajanju dvostruke šampionske titule u konkurenciji fabričkih timova sa Fordom 2006. i 2007. Trijumfovao je na 15 trka, a 68 puta se našao na pobjedničkom postolju. Njega će u M-Sportu (Ford Fiesta WRC) naslijediti mlađi zemljak Ott Tanak. Iako se posvetio WTCC-u, gdje je ove godine završio kao treći iza timskih kolega Lopeza i Mullera, Sebastien Loeb ne može bez relija. Kao što je ranije najavljeno, početkom mjeseca sa suprugom Severin kao suvozačem trijumfovao je na reliju Var za volanom Citroëna DS3 WRC. Ali, tu nije kraj. Ubrzo je objavljeno da će Loeb nastupiti i na predstojećem reliju Monte Carlo, ovaj put sa svojim standardnim suvozačem Danijelom Elenom. Loeb je startovao 10 puta na „Montiju“ i 7 puta trijumfovao. Ovaj put, favorit će biti ipak njegov imenjak i aktuelni šampion Ogier.

 

WRC kalendar 2015
1. Monte Carlo 22 – 25. januar
2. Švedska 12 – 15. februar
3. Meksiko 05 – 08. mart
4. Agrentina 23 – 26. april
5. Portugal 21 – 24. maj
6. Italija  11 – 14. jun
7. Poljska  02 – 05. jul
8. Finska  30. jul – 02. avgust
9. Njemačka 20 – 23. avgust
10. Australija 10 -13. septembar
11. Francuska 01 – 04. oktobar
12. Španija  22 – 25. oktobar
13. Velika Britanija 12 – 15. novembar
 

Datum objave: 12/12/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook