Naslovna > Automobili > Chevrolet > Aveo > Noviteti za budućnost
FOTO GALERIJA (22)

Vozili smo - Chevrolet Centennial Launch 2011 Švajcarska

Noviteti za budućnost

U okviru međunarodne prezentacije, organizovane povodom 100 godina postojanja Chevroleta, imali smo priliku isprobati najznačajnije novitete američkog proizvođača automobila, na kojima će se temeljiti njegova budućnost...

Ove godine Chevrolet puni jubilarnih 100 godina postojanja, što je bio sasvim dovoljan razlog da se krene u jednu pravu ofanzivu na svjetsko tržište. Naime 2011. je posebno važna i zbog toga što je Chevrolet lansirao jednu pravu plejadu novih modela, od kojih smo neke imali priliku upoznati i na premijernoj prezentaciji pod imenom Chevrolet Centennial Launch 2011, održanoj u Švajcarskoj.

 

Prvi od ponuđenih modela koje smo isprobali bio je Chevrolet Aveo 1.3 diezel, petovratni kompakt, koji u LS+ paketu opreme između ostalog sadrži klimatizacioni uređaj, ESC program stabilnosti, tempomat i audio CD i start/stop sistem. Na našem tržištu ovaj model staruje po cijeni od 23.820 KM, što je svakako odmjerena cifra uzmemo li u obzir koliko automobila se zapravo dobije za ovu svotu. Predstavljen krajem proljeća ove godine, novi Aveo krasi moderan eksterijer, novorazvijeno podvozje i upravljanje, kao i veoma praktičan i dizajnerski skladan enterijer. U ovom slučaju sve tri varijante Aveovog 1.3-litarskog turbodizelskog motora ispunjavaju Euro 5 standarde o izduvnim gasovima, tako da Eco varijanta sa 95 KS emituje samo 95 grama CO2 po kilometru. Kada se radi o potrošnji goriva, Eco verzija s 95 KS prosječno troši svega 3,6 litara eurodizela na 100 kilometara, dok varijante sa 75 i 95 KS troše 3,7, odnosno 4,1 litru. Ovi agregati specifični su po tome što se gorivo ubrizgava u komore za sagorijevanje do pet puta po ciklusu, za šta je zadužen moderni common-rail sistem sa višestrukim ubrizgavanjem pod pritiskom od 1.400 kod slabije i 1.600 bara kod varijanti sa 95 KS.

 

 

Cruze hatchback

 

Drugi model koji smo isprobali je model Cruze hatchback, odnosno petovratni model u svijetu sve popularnije Chevroletove limuzine. Novi Cruze hatchback budućim kupcima pruža stil i funkcionalnost petovratnog automobila, ali istovremeno i sve kvalitete koje su vezane za do sada višestruko nagrađivani limuzinski model. Svakako najupečatljiviji dio Cruza hatchback je njegova zadnja sekcija, koja skriva prtljažnik zapremine 413 litara, proširiv parcijalnim preklapanjem sjedišta do 883 litre. Ovaj model na našem tržištu se plasira u kombinaciji sa tri paketa opreme - LS, LT i LTZ, agregatima sa kojima se nudi i limuzinska opcija, te po cijenama koje startuju od 22.790 KM, koliko košta 1.6-litarska LS+ verzija. Od ostalih pogonskih opcija nude se 1.8-litarski benzinac sa 141 KS i 2.0-litarski turbodizelaš sa 163 KS, a njima će se početkom naredne godine pridružiti i novi 1.7-litarski turbodizelaš, koji bi posebno u našoj zemlji trebao zabilježiti najveći uspjeh.

 

Električni Volt

 

Na Chevroletovoj manifestaciji upoznali smo se i sa električnim modelom Volt, automobilom koji otvara novo poglavlje u istoriji električnog automobilizma. Najzanimljiviji je svakako njegov jedinstveni pogonski sistem Voltec, koji ga čini prvim električnim vozilom na svijetu s produženim dometom. Voltov električni pogon od 150 KS sastoji se od dva električna motora, tri kvačila i sistema zupčanika, koji povećavaju ukupnu efikasnost smanjenjem kombinovane brzine rotacije električnih motora. Ovaj model poseban je po tome što ga u svakom trenutku pogoni električna energija, a sa punim rezervoarom goriva i punom baterijom u stanju je prevaliti do 500 kilometara. U potpuno električnom modu Volt ima autonomiju do 80 kilometara, a ono što je posebno interesantno je činjenica da ima trenutni obrtni moment u rangu sa legendarnom Chevrolet Corvettom.

 

Camaro za kraj

 

Šlag na tortu Chevroletovog lansiranja novih modela bio je Camaro, kultni sportski automobil koji se u našoj zemlji nudi po cijenama od 45.167 eura, koliko je potrebno izdvojiti za coupe opciju. Esencijalne karakteristike novog Camara jednako su impresivne kao i njegov dizajn. Sa ručnim prenosom dolazi moćni 6.2-litarski LS3 V8 motor sa 432 KS i 569 Nm obrtnog momenta, što u praksi rezultuje sprintom od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde za kupe i 5,4 sekunde za kabriolet verziju, te maksimalnom brzinom od 250 km/h. Svakako valja istaknuti da je Camaro detaljno testiran na čuvenoj njemačkoj trkaćoj stazi Nurburgring, tako da je posebno dizajniran za evropske kupce, sa potpuno novim ogibljenjem i cijelim nizom drugih poboljšanja.

Nakon prvih vožnji ovih noviteta, Chevrolet je demonstrirao da ima i te kako potencijala da u budućnosti ostvari još bolju tržišnu poziciju u Evropi. Da li to važi i za našu zemlju, saznaćemo uskoro, ali sudeći po dosadašnjim rezultatima, nema razloga da sumnjamo. 

Datum objave: 29/12/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook