Naslovna > Retro > Novo doba za stare frajere
FOTO GALERIJA (7)

Oldtimeri

Novo doba za stare frajere

Za vlasnike vozila proizvedenih 1990. godine nastupajuća 2020. godina ima posebno značenje: njihovi limeni ljubimci pune 30 godina i u mnogim zemljama stiču pravo na trajnu registraciju kao oldtajmeri, što predstavlja svojevrsni statusni simbol kod vozača, ali i manje troškove godišnjeg poreza i registracije...

 

Mnogi automobili proizvedeni 1990. godine se još uvijek mogu vidjeti na cestama i ulicama u svakodnevnom saobraćaju, izloženi vremenskim uticajima parkirani na javnim mjestima i dvorištima umjesto u „sterilnim“ garažama sa grijanjem. Razlog tome je elektronika i mehanika sa početka 90-tih godina prošlog vijeka jednostavna za održavanje i još uvijek dosta rasprostranjena servisna mreža za mnoge poznate brendove i relativno dostupni rezervni dijelovi. Iako se predstavnici pomenute ere još uvijek često mogu vidjeti na ulicama, pojedini primjerci iz tog perioda su i tada predstavljali pravu atrakciju gdje god bi se pojavili, a danas su veoma vrijedni kolekcionarski primjerci koji u dobrom stanju koštaju pravo malo bogatstvo.

 

Dosta prije nego što su SUV vozila stekla popularnost na evropskom tržištu Volkswagen je predstavio Golf 2 Country, varijantu svog najpopularnijeg hečbeka sa povišenim klirensom, zaštitinim barovima i pogonom na sva četiri točka. Činjenica da ovaj model nije imao diferencijal i isporučivao jačinu od samo 98 KS samo daje na naglasak na specifičnosti ovog vozila i predstavlja  pravu poslasticu među kolekcionarima. Cijena dobro očuvanog primjerka na njemačkom tržištu se kreće od 7000 do 11.000 eura u zavisnosti od ukupnog stanja primjerka. Specifičan model i tražen primjerak među kolekcionarima je takođe i Volvo 940/60 sa pogonom na zadnju osovinu proizveden 1990. godine i njegova cijena u zavisnosti od stanja u kome se nalazi je od 5000 do 10.000 eura na njemačkom tržištu. Najpoznatije kombi  i  radno vozilo iz perioda 90tih je i „neuništivi“ VW T4, koji se još uvijek koristi na našim prostorima u svakodnevnim poslovima i ima kultni status. Ovaj kombi, sa za to vrijeme revolucionarnom tehnologijom, naprijed postavljenog pogonskog agregata sa pogonom na prednjoj osovini se proizvodio do 2003. godine i cijena dobro očuvanog primjerka na njemačkom tržištu se kreće od 3500 do 5000 eura u zavisnosti od ukupnog stanja.

 

Te 1990. godine na tržitu je svjetlost dana ugledao priličan broj sada već legendarnih sportskih modela. Jedan od najzanimljivijih modela iz te godine je Honda NSX sa tehnologijom koja mu je omgućavala impresivne performanse i jačinu od 274 KS, kao i čuveni dizajn sa sklopivim prednjim svjetlima. Cijena dobro očuvanog primjerka se kreće u rasponu od čak 43.000 pa sve do 57.000 eura! Opelov odgovor na japanske sportske modele je nastao sredinom 1990. godine u obliku svog čuvenog modela Calibra, čija cijena na tržištu polako raste i kreće se od 3800 pa sve do 8800 eura. Te godine Mercedes je lansirao svoje čuvene Evolution i Evolution II sportske varijante modela 190 W 201. Mercedes je proizveo samo 502 primjerka varijante 190E 2.5 – 16 EVO II od 235 KS i kao takav predstavlja pravi raritet i krunski dragulj u kolekciji. Cijene dobro očuvanih primjeraka na tržištu mogu biti astronomske: od 125.000 pa do 200.000 eura po jedinici! Te 1990. godine među sportskim automobilima „najjači frajer u razredu“ je bio Lamborghinijev Diablo sa svojim čuvenim  5.7 litarskim V12 agregatom koji mu je isporučivao 325 KS i omogućavao za to vrijeme fantastičnu brzinu od 325 KM/h, što mu tada donijelo laskavu titulu najbržeg serijskog automobila na svijetu.

Datum objave: 02/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook