Naslovna > Automobili > Volkswagen > CC > Novo ime i poznati kvaliteti
FOTO GALERIJA (25)

Test - Volkswagen CC 2.0 TDI BlueMotion DSG

Novo ime i poznati kvaliteti

Elegantno skrojena limuzina, koja promoviše „comfort coupe“ stil, u novom izdanju odriče se imena Passat, ali zadržava sve dobre osobine zahvaljujući kojima je dobila veliku naklonost ljubitelja Volkswagena širom svijeta...

Kada je u januaru 2008. godine debitovao Passat CC niko nije ni slutio da će ova coupe limuzina gotovo preko noći postići izvanredan uspjeh. Kreiran sa ciljem da bude povoljnija alternativa Mercedesu CLS, Volkswagen Passat CC je sa više od 270.000 plasiranih primjeraka postao odlična platforma koju je njemački proizvođač razradio i u novoj, temeljno restilizovanoj seriji. Nova serija više ne pripada gami Passat, a pod imenom CC sada je pozicionirana kao potpuno zaseban model. Koliko je drugačiji od svog uzora iz prve serije, te šta to može da ponudi budućim vlasnicima, provjerili smo testiranjem 2.0-litarske TDI BlueMotion DSG opcije sa 170 KS.

 

Iako i u novom obliku ne može da sakrije povezanost sa aktuelnim Passatom, novi CC je zahvaljujući svom jedinstvenom dizajnu sasvim opravdano okarakterisan kao novi model u ponudi VW-a. Za razliku od prethodnika, novi CC je kao i novi Passat sada oblikovan upotrebom znatno oštrijih, mnogi će reći, konzervativnijih linija, što je posebno evidentno na prednjoj sekciji, gdje najviše do izražaja dolaze maska hladnjaka, te oštra svjetlosna grupa, u našem slučaju oplemenjena adaptivnom Bi-xenon i LED tijelima. Pogled na 4,802 mm dugačku bočnu siluetu otkriva da je CC sada postao još elegantniji, sa manje sportskog štiha, ali istovremeno više otmenosti. Izraženoj eleganciji znatno doprinose i u našem slučaju opcioni 18-colni laki naplaci sa pneumaticima dimenzija 235/40, kao i lijepo ukomponovane niklovane letvice i obrubi stakala. Zadnji dio odiše jednostavnošću, a najviše pažnje izazivaju elegantna svjetla i nenametljivi dvostruki završeci izduvnog sistema, koji samo djelimično nagovještava da se pod prednjim poklopcem nalazi najjači 2.0-litarski turbodizelaš sa 170 KS.

 

 

 

Riječ je o poznatom četvorocilindrašu sa common-rail ubrizgavanjem i varijabilnim turbopunjačem sa hladnjakom vazduha, poznatom, a posebno u aktuelnoj BlueMotion verziji, po eksplozivnim performansama i veoma niskoj potrošnji goriva. Dodamo li svemu i šestostepenu DSG transmisiju sa dvostrukim kvačilom, jasno je da je VW CC sposoban da prvenstveno vozaču obezbijedi mnogo užitka, bez velikog opterećenja po pitanju računa za gorivo.Prije nego li vam otkrijemo koliko je CC dinamički sposoban automobil, zavirili smo prvo i u njegov raskošno opremljeni enterijer. Pored veoma bogate standardne opreme, čija je lista nepregledno dugačka, naš primjerak bio je začinjen i brojnim opcionim elementima iz kojih izdvajamo Ambiance paket dodatnog osvjetljenja, Park Assist sistem, Easy Open paket sa senzorom kontrolisanim otvaranjem prtljažnika, Keyless Access pristup vozilu, kao i dvozonsku automatsku Climatronic klimatizaciju i audio-sistem RCD 510 sa izmjenjivačem za šest diskova, te 6,5-inčnim TFT displejom osjetljivim na dodir. Prvo što se primjećuje ulaskom u CC su vrhunska kožom obložena elektrifikovana sjedišta, koja nude odličan kompromis između udobnosti i sportskog, bočnog držanja. I ovaj put sve pohvale idu na račun upotrijebljenih materijala, vrhunske završne obrade, ali i prostranosti, pod uslovom da niste viši od 195 centimetara.Ugodna kombinacija tamne i svijetle plastike ukupnu atmosferu podiže za stepenicu više, dok se metalizirani implantati strateški raspoređeni po enterijeru brinu i za fin osjećaj skupocjenosti. U zadnjem dijelu VW CC kreiran je da primi dvije odrasle osobe, koje na raspolaganju imaju podijeljena, profilisana sjedišta. Iza njihovih leđa, VW-ova coupe limuzina krije dovoljno prostran prtljažnik, čija zapremina iznosi 455 litara, sasvim dovoljnih i za prevaljivanje dužih destinacija.

 

 

Sportski dinamičan

 

Na testu dinamičnosti, VW CC 2.0 TDI BlueMotion DSG je sa svojih 170 KS i 350 Nm obrtnog momenta opravdao epitet brze luksuzne limuzine, sposobne da se i pored mase od 1,6 tona uhvati u koštac i sa deklarisanim sportistima. Pored snažnog agregata i dokazano brze DGS transmisije, razlog za to leži i u standardnoj adaptivnoj kontroli ogibljenja, koja nudi konfigurisanje amortizovanja u modovima Confort, Auto i Sport. Na našoj testnoj stazi, opcija Sport znatno ukrućuje ogibljenje, ali i upravljanje, dok je mod Confort uspijevao uspješno neutralisati gotovo sve izazove na našim uglavnom nekvalitetnim putevima. Tokom brže vožnje, osim sposobnog ogibljenja, jasno se kristalizuju i karakteristike elektronskih pomagala, kao što su ESP program stabilnosti sa ASR, EDL i EDTC funkcijama, odnosno XDS elektronska blokada diferencijala, kojoj CC u najvećoj mjeri treba da zahvali na fantastičnoj trakciji u brzim krivinama.

 

Mjerenje performansi samo je potvrdilo ono što smo već znali, a to je da je CC sa ovakvim pogonom izuzetno brzo, a istovremeno i gotovo nestvarno ekonomično vozilo. Sprint iz mjesta do 100 km/h naš CC je savladavao za 8,5 sekundi, a posustajao je tek pri maksimalnoj brzini od 223 km/h. Dodamo li svemu da se svakih 100 kilometara zadovoljavao sa samo 6,1 litru, što djelimično treba da zahvali i start/stop sistemu, jasno je da je VW još jednom kreirao automobil koji će njegovom vlasniku zbog mnogo čega izmamiti osmijeh na lice. Očekivano za ovakav kalibar automobila ponašale su se i ABS kočnice sastavljene od diskova na svim točkovima, koje su i pored prave torture suvereno zaustavljale VW-ovu coupe limuzinu za prosječnih 38,4 metra.Kada saberemo sve osobine VW-a CC, nema sumnje da ovako konfigurisan model može da pruži sav ugođaj kao i znatno skuplji konkurenti. Mnogi mu mogu zamjeriti njemački hladan dizajn, ali s druge strane odavno je poznato da on upravo kao takav teško stari, ili bolje rečeno da je imun na godine. Šlag na tortu dolazi na kraju, a u ovom slučaju riječ je o cijeni. Osnovna verzija VW-a CC sa 2.0-litarskim TDI dizelašem sa 140 KS na našem tržištu košta 52.500 KM, a odlučite li se za opciju kao što je bio naš testni primjerak potrebno je izdvojiti svotu od 72.216 KM, koja je u potpunosti opravdana uzmemo li u obzir šta za nju dobijate.

 

 

Datum objave: 03/09/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook