Naslovna > Automobili > Audi > Q8 > Novo lice u „Q“ porodici
FOTO GALERIJA (10)

Audi Q8

Novo lice u „Q“ porodici

Sa prvim kupe SUV modelom Audi ulazi u potpuno novi segment automobila, te svojim ljubiteljima nudi spoj vrhunskog trendovskog dizajna, savremenog high-tech enterijera i uzornih perfomansi zasnovanih na legendarnom quttro pogonu na sve točkove...

Tri godine nakon elitnog SUV-a Q7 Audi je svoju gamu „off-road“ modela proširio sa potpuno novim članom. Iza oznake Q8 prema navodima njemačkog proizvođača krije se „kombinacija luksuznog četverovratnog kupea i praktičnog SUV automobila“. Novi model uvodi Audi u klasu elitnih kupe SUV automobila čijim rodonačelnikom se smatra BMW X6, koji je na sceni još od 2007. godine. Podsjećamo da je Mercedesov predstavnik u ovoj klasi GLE Coupe predstavljen u decembru 2014. godine. Upravo tada nekako i počinje da se razvija ideja o prvom Audijevom luksuznom kupe SUV-u, koji bi konkurisao njemačkom dvojcu, ali nametnuo neke nove standarde u klasi. Prvi korak u razvoju Q8 je bilo usvajanje dizajnerske matrice po kojoj će se ovaj model razvijati. U Audiju ističu da je ona morala biti drugačija, dinamičnija, hrabrija i sportskija od svih njihovih dotadašnjih modela. Kao jedan od uzora na početku oblikovanja Q8-ice uzet je koncept Audi Sport Quattro iz 2013. godine. Riječ je o veoma atraktivnom kupeu, koji je nastao kao svojevrsni omaž istoimenom slavnom modelu sa kojim je Audi palio i žario svjetskom reli scenom osamdesetih godina prošlog vijeka. Podsjećamo da je ovaj automobil za Audi veoma značajan, jer je svojim velikim sportskim uspjesima promovisao njegov quttro pogon i uveo ga u svijet cestovnih automobila. Gledajući i Audi Sport Quattro koncept i poštujući standarde SUV klase, Audijevi dizajneri su prvo 2017. godine stigli do Q8 Concepta, koji je premijerno predstavljen na sajmu automobila u Detroitu. Četiri mjeseca kasnije s druge strane Atlantika, na sajmu automobila u Ženevi predstavljen je i Audi Q8 Sport Concept, koji je potvrdio da se njemački proizvođač nalazi veoma blizu finalnog proizvoda.

 

A „final“ je nimalo slučajno predstavljen početkom juna u Kini. Mada je Amerika dominantno svjetsko SUV tržište, Audi je čast premijere ipak ukazao Kinezima, koji proteklih godina pokazuju sve veće i veće interesovanje za njegove luksuzne limuzine i SUV modele. Dizajnerski Q8 je u velikoj mjeri zadržao smjernice zacrtane sa konceptima. Razlika u odnosu na klasičnijeg brata Q7 je očigledna na prvi pogled i ogleda se u dinamičnijem karoserijskom konceptu. Prednjim dijelom dominira do sada najmasivnija verzija Audijeve „Singlframe“ maske hladnjaka, sa rešetkastom osnovom u sredini. U agresivnom sportskom stilu je profilisan i prednji branik sa snažnom sredinom i velikim bočnim profilima, koji simbolizuju usisnike vazduha, kakve inače srećemo na sportskim automobilima visokih performansi čijim motorima je neophodno što više svježeg vazduha kako bi se rashladili. Iza maske hladnjaka se naziru savremeni radari i kamere za nadozor puta ispred vozila, a tu je i gomila raznoraznih senzora koji su taktički raspoređeni na čeoni dio automobila. Moderna i savremena standardna LED svjetla koja će opciono biti dostupna i u Matrix LED tehnologiji uža su i dinamičnija u odnosu na ona koja svakodnevno viđamo na Q7-ici, što je broj većem bratu donijelo još agresivnosti u vizuelnom nastupu. S boka se ističu veliki 22-inčni alu naplaci, a osim oštro zategnutih karoserijskih nabora i masivnih pragova pažnju privlači i najveća razlika u odnosu na standardni Q7, oštro zakošeni kupeovski krovni C stub. Zadnji dio je stilizovan po standardima, koje je u Audijevoj gami promovisao elitni A8 sa interesantnim LED svjetlima i LED lajsnom koja se proteže čitavom širinom petih vrata.

Ispod „kože“ Q8 puno više liči na bratski Q7, jer je zasnovan na istoj MLB platformi, koja je „sedmici“ omogućila da u odnosu na prethodnika smrša za čitavih 325 kg. Savremena osnova prema Audiju predstavlja odličnu podlogu za postizanje vrhunske dinamike u vožnji, ali i uzorne udobnosti, kvaliteta bez koje se danas ne može zamisliti nijedan savremeni SUV model, makar bio i sportskog predznaka. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od gotovo tri metra Q8 ima više nego dovoljno prostora da vozaču i putnicima ponudi kraljevski komfor. U odnosu na Q7 „osmica“ je šest milimetara duža, četiri šira, te tri niža. Minimalne razlike upućuju na zaključak kako bi i sama ergonomija i ponuda prostora trebali biti slični, ali u Audiju ovdje napominju da se enterijeri njihova dva elitna SUV-a značajno razlikuju. Mada je i Q7 u potpunosti usklađen sa aktuelnim trendovima, njegov mlađi brat je dobio savremeniji potpuno digitalizovani „high-tech“ enterijer. Ovaj koncept koji je u svijet Audija premijerno uveden sa limuzinskom „osmicom“, a zatim i razrađen u A7 i A6 modelima uvodi digitalizaciju na široka vrata u svijet automobila. Sa njom su iz kabine ekspresno protjerani klasični pokazivači i prekidači, a njihov broj je sveden na neophodni minimum. Ispred vozača su sada digitalni instrumenti (12,3-inčni ekran visoke rezolucije), dok su na centralnom grebenu još dva, 10,1 i 8,6-inčna na dodir osjetljiva ekrana.

Na gornjem su ponuđene funkcije MMI multimedije, dok je donji u najvećoj mjeri rezervisan za klima uređaj i nekoliko sekundarnih funkcija. Komunikacijske mogućnosti najsavremenijeg MMI sistema su više nego raskošne. Osim što omogućavaju aktivnu internet vezu sa spoljašnjim svijetom, one vozaču i putnicima stavljaju na raspolaganje i niz online usluga koje im omogućavaju da organizuju svoj život na dnevnom planu da pronađu omiljeni restoran, rezervišu sto i naruče omiljeno jelo, da se najave frizeru, provjere vremensku prognozu, stanje u saobraćaju, repertoar kina, proćaskaju na Faceboku, ostave komentar na Twiteru,... praktično da urede sve ono što bi radili da su kod kuće udobno zavaljeni u svoju omiljenu fotelju. Da bi ugođaj u Q8 bio potpun tu su i vrhunska sjedišta sa grijanjem, hlađenjem i masažom. Onaj ko želi otvoren pogled u nebo može da doplati za panoramski stakleni krov, da vazduh u kabini i bez spuštanja prozora bude uvijek svjež pobrinuće se jonizator sa osvježavajućim ambijentalnim mirisima, a za vrhunski zvuk je zadužen Bang&Olufsen premium audio sistem sa 3D tehnologijom. Spisak serijske opreme koja je dostupna uz Q8 je veoma dugačak, a još duži je onaj sa kojim će se njegovim budućim vlasnicima nuditi raznorazne mogućnosti personalizacije. Atraktivan sportski dizajn, moderna kupe-SUV forma, udoban i luksuzan enterijer sa vrhunskom digitalnom tehnologijom, začinjeni quattrom i snažnim motorima ne mogu nikako biti jeftini. Audi još uvijek nije potvrdio koliko će da koštaju početne verzije Q8 kada ona na jesen stigne u evropske prodajne salone, ali već sada je jasno da će svi koji ga žele morati duboko zavući ruku u džep, puno dublje nego da kupuju Q7 čija najpovoljnija verzija u BiH košta 116.654 KM. Proizvodnja Q8 je već počela u Audijevim pogonima u Bratislavi gdje se između ostalog proizvodi i Q7.

 


MOTORI
Za pogon novog Q8 za sada će biti zadužen samo jedan trolitarski dizel motor. Novi 3.0 V6 dizelaš sa oznakom Q8 50 TDI raspolaže sa 290 KS i 600 Nm. On će se kombinovati  sa osmostepenim Titronic automatskim mjenjačem i quattro pogonom. Kada je riječ o performansama, moćni dizelaš omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 6,3 sekunde, dok je najveća brzina 231 km/h. Manji trolitarski dizelaš sa 231 KS (Q5 45 TDI) i 3.0 TFSI benzinac sa 340 KS će se naći u ponudi početkom sljedeće godine. Novi dizelaš je specifičan, jer dolazi sa alternator-starter sistemom pokretanim remenom, te 48-voltnim električnim sistemom. Laka hibridna kombinacija omogućava Q8 da se u određenim režimima rada kreće krstarećom brzinom sa ugašenim motorom SUS. Serijski dolaze i start/stop i sistem rekuperacije energije. Svi zajedno omogućavaju uštedu goriva koja se kreće do 0,7 litara na 100 kilometara.

KONEKCIJA
Najsavremeniji Audi connect sistem omogućava jednostavnu integraciju pametnih telefona i MMI sistema pomoću Google Android Auto i Apple CarPlay aplikacija. U Audiju naglašavaju da je Q8 ima i inteligentiniji sistem glasovnog upravljanja MMI multimedijom, koji je sada u stanju da „razumije“ mnogo širi raspon naredbi i fraze iz svakodnevnog života. Primjera radi, vozač može jednostavno pitati MMI sistem da mu preporuči najbližu lokaciju za točenje goriva, restoran, hotel, aerodrom, odnosno da pozove neku od osoba u imeniku njegovog telefona ili da pusti muziku sa spcifične radio stanice, iPoda, pametnog telefona,...


VJEŠTAČKA INTELIGENCIJA
Nakon što je sa limuzinskom „osmicom“ promovisao najviši stepen „vještačke inteligencije“, koja je primarno razvijena za automatsku vožnju, Audi je ovu tehnologiju odlučio podijeliti i sa ostalim modelima. I Q8 će kao A8 imati mogućnost samostalnog upravljanja, sa naglaskom na gradski stani/kreni režim vožnje do brzine od 60 km/h. U takvom režimu vozač ima potpunu slobodu da radi šta hoće, odnosno ne mora da drži ruke na upravljaču niti da prati stanje na putu. Tu je i sistem samostalnog parkiranja, sa daljinskim upravljanjem preko pametnog telefona i myAudi aplikacije. Zahvaljujući mogućnosti „komuniciranja“ sa okolinom i sa infrastrukturom, Q8 se u realnom vremenu može prilagoditi uslovima za vožnju. Kao specifičan detalj izdvaja se sistem nadzornih kamera, koji nudi prikaz okoline vozila pod 360 stepeni sa mogućnošću uvida u okolinu iz različitih perspektiva.

Datum objave: 18/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook