Naslovna > Automobili > Volkswagen > Golf > Novo mjerilo kompaktne klase
FOTO GALERIJA (12)

Vozili smo - Golf VIII

Novo mjerilo kompaktne klase

Naša novinarska ekipa dobila je ekskluzivnu priliku da se u okviru međunarodne prezentacije u Portugalu uvjeri u adute nove osme generacije najpopularnijeg kompakta na svijetu, koji je po ko zna koji put podigao standarde u klasi na još viši nivo...

 

Volkswagen je dolazak osme generacije legendarnog kompakta Golfa najavljivao na sva zvona, ali je sve do premijere krio njegove detalje kao „natprirodne tajne“ koje se kriju u Nevadi, u Sektoru 51. Nakon otkrivanja krajem oktobra 2019. godine u Wolfsburgu svima je bilo jasno u kom smjeru kani krenuti Volkswagen sa novim Golfom. Nakon bogatog iskustva iz preko 35 miliona isporučenih jedinica do sada, Golf je izrastao u respektabilni kompakt koji već skoro pola stoljeća predstavlja mjerilo kompaktne klase. Sa osmom generacijom u Wolfsburgu vjeruju da imaju „asa u rukavu“ i da će se iz nikada jače i masovnije konkurencije opet izdvojiti kao lideri segmenta. Vjeruju kako Golf 8 možda neće biti najinovativniji na svijetu, ali definitivno hoće inovativnost učiniti dostupnijom širim narodnim masama. Još od pojave prve generacije Golfa, od napuštanja zaobljenog dizajna „Folcike“ i prihvatanja oštrih Giugiarovih linija na „kecu“, filozofija brenda bila je da dizajn prati funkcionalnost. U stvari, funkcionalnost je i bila povod nastanka porodičnog kompakta jer je Golf oduvijek predstavljao „narodno auto“. Od takve „ evolutivne“ filozofije nije se odustalo ni kroz sedam narednih generacija i 45 godina postojanja modela. Sa jedne strane „osmica“ je skrojena taman tako da iznervira one koji su imali velika očekivanja i drastičnu promjenu dizajna, a sa druge strane ima dovoljno novih linija koje će okarakterisati novu generaciju. Legenda je zadržala oštre i dinamične linije koje se protežu sprijeda prema nazad, vizuelno ga čineći mnogo većim u odnosu na njegove kompaktne mjere. Novi Golf, bilježeći neznatni rast, praktično je ostao istih dimenzija. Duži je svega tri, a širi samo jedan centimetar, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 16 milimetara. Sa druge strane, „osmica“ ispod lima krije pravu revoluciju i sa mnogobrojnim tehnologijama i novim rješenjima predstavlja tranzicijsko izdanje, ono što nas očekuje sa pojavom I.D. porodice. Jedno od najvažnijih tehnoloških rješenja su nova IQ svjetla sposobna da se u potpunosti prilagode svakoj vozačkoj situaciji u noćnim satima vožnje. U isto vrijeme predstavljaju i najveću distinkciju „osmice“ u odnosu na prethodu generaciju Golfa, čineći je prepoznatljivom i upečatljivom na cesti.

 

 

Upotreba klasičnih prekidača u enterijeru svedena je na minimum. Samo su dugmad za paljenje i gašenje motora te za parking kočnicu ostala klasična, a sve ostalo izvedeno je u obliku „touch“ panela i osjetljivo je na dodir. Tako se, na primjer, pojačava i smanjuje muzika kretanjem prsta, podešava se klima uređaj, dodirom svjetleće površine se pale i gase svjetla u enterijeru, a čak je i klasična ručica mjenjača zamijenjena džojstikom i takozvanom „shiftbywire“ tehnologijom, naravno kod vozila sa automatskim mjenjačem, dok će se ljubitelji manuelaca morati morati pomiriti sa činjenicom da će i dalje na centralnom grebenu imati klasičnu ručicu. Dakle, kabina je potpuno digitalizovana, dok je novi InovisionCockpit u saradnji sa vještačkom inteligencijom čini „živom i komunikativnom“ sa vozačem. Zbog toga se i smatra jednim razlogom zašto je model okarakterisan kao najinovativniji do sada i najviše objašnjava tranzicijsku ulogu prema I.D. porodici. Standardno za Golf, unutrašnjost nudi dovoljno prostora za četiri odrasla putnika u punom komforu, a uz manje kompromise i peti može naći mjesto na zadnjoj klupi. Na ruti od oko 200 kilometara zaključili smo da je preglednost sa vozačevog sjedišta na visokom nivou. Da se nema potrebe „skretati pogled sa puta“ pobrinuće se i head-up displej sa projekcijom osnovnih podataka u vožnji u vozačevom vidnom polju. Pogled na bočna ogledala fizički pokriva veliki ugao prostora iza vozila, dok se senzorima nadgleda mrtvi ugao. Manevrisanje u uskim prostorima povjereno je sistemu kamera za nadzor koje pokrivaju 360° stepeni oko vozila, dok je kamera za vožnju unazad sakrivena pod Volkswagenov amblem na zadnjim vratima čime je zaštićena od prašine i prljavštine. Lista opcionih sigurnosnih sistema je preduga da bi se o svakom pisalo pojednačno. Najbitniji je rezultat saradnje tih sistema, koji Golfa 8 čini skoro pa samovozećim automobilom u skladu sa do sada dozvoljenim nivoom autonomnosti. Ali, vrijedan pomena je opcioni DCC (elektronska kotrola ovjesa) koji besprijekorno „ispravlja“ krivine i na poseban način čini vožnju udobnijom. Visokoj ocjeni komfora doprinosi i veoma nizak nivo buke, čak i kod tradicionalno bučnih dizelskih motora, što nas je, iskreno, posebno oduševilo. Nakon dva dana provedena za upravljačem različitih verzija novog Golfa možemo zaključiti da u Wolfsburgu imaju zaista opravdana očekivanja od „osmice“ jer je definitivno najnapredniji Golf do sada. Za prethodne navode ni hejterima nećemo ostaviti prostora da spekulišu o udobnosti i niskom nivou buke, pa ćemo naglasiti da je „testna ruta“ sa mnoštvom udarnih rupa i zakrpljenih dionica puta uveliko podsjećala na ulice kakve susrećemo pod bh. nebom, gdje bi se novi Golf trebao naći već polovinom 2020. godine kada će biti poznato više detalja o cijenama.

 

 

Pogon

Za pogon osme generacije Golfa biće zaduženo osam novih pogonskih sistema koji će pokrivati raspon snage od 90 do 300 „konja“. Bitno je naglasiti da su svi ovi motori okarakterisani kao najčistiji motori današnjice, bez obzira o kojoj se tehnologiji radilo ostvarivaće i do 17% manju prosječnu potrošnju goriva. Unaprijeđene tehnologije u motorima i dalje su zadržale iste oznake. Ponuda se otvara sa TSI motorima radne zapremine jednog litra i sa tri cilindra unutar bloka, a zavisno od konfiguracije u stanju su proizvesti 90 i 110 KS. Četverocilindarski TSI motori imaju 1.500 ccm zapremine, raspolažu tehnologijom deaktivacije pojedinih cilindara kada za njima nema potrebe, čime se smanjuje glad 130, odnosno 150 „konja“ koji vuku novog Golfa. Po planu najjači 2.0 TSI motori biće rezervisani za Golf GTI TCR i Golf R verzije. Popularnost Golfa, bar kod nas, izgrađena je na dizelskim motorima, pa se u Volkswagenu i dalje ne odriču „prljave“ tehnologije. Najveća novost sa „osmicom“ je da u ponudi neće imati 1.6-litarsku TDI jedinicu koja je zamijenjena slabijom verzijom dvolitarskog motora. Inače, „prljavi“ dvolitraš u stanju je isporučiti 110 i 150 KS, a moći će se upariti sa 7-stepenim DSG automatikom ili manuelcem sa 6 brzina. Razvijenim i „savjesnim“ evropskim tržištima biće ponuđene i „zelene“ verzije Golfa sa GTE plug-in hibridnom tehnologijom od 204 KS iz kombinacije 1.4 TSI motora i 13 kWh kapaciteta baterije. Među ekološki prihvatljivim rješenjima našao se i novi eTSI mild-hybrid sa 48-voltnim sistemom kod modela sa 110, 130 i 150 KS uz DSG mjenjač, dok će nešto kasnije biti dostupne i verzije Golfa sa 1.5-litarskim motorom pokretanim na CNG.

 

 

Nomenklatura opreme

Ideja Volkswagena je da se kupcima ponudi mogućnost „krojenja“ svih modela prema vlastitim potrebama i željama, pa stoga i ne treba da čudi da je lista opcija uvijek duga i dostupna na svaku „bazu“. Tako će biti i sa osmom generacijom Golfa koja će se nuditi u četiri „baze“ novih imena. Nekadašnja „Trendline“ oprema od sada se jednostavno naziva „Golf“, „Comfortline“ je preimenovan u „Life“, a „Style“ bedž će se naći na nekadašnjim „Highline“ modelima. R-Line do sada je predstavljao najjači paket, a sa novim Golfom predstavljaće „R-Line“ opremu.

 

 

 

Tekst: Edin Alić    

Lokacija: Porto, Portugal

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook