Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Sprinter > Obećano je ispunjeno
FOTO GALERIJA (22)

Mercedes Benz Sprinter

Obećano je ispunjeno

Još prije svjetske premijere treće generacije Sprintera čelnici Mercedesovog komercijalnog programa obećali su ponuditi svjetskom tržištu novo mjerilo vrijednosti u klasi i van po mjeri klijenata. U Duisburgu smo svjedočili statičnom ispunjenju obećanja, dok smo se u Amsterdamu uvjerili u kompletno ispunjenje obećanja...

Jedan od najvažnijih trgovačkih čvorišta u Evropi, Amsterdam, bio nam je polazna tačka karavana koji se protezao preko Leidena do Roterdama i nazad. Na toj ruti mnogobrojni eminentni predstavnici svjetskih medija, među kojima je bila i ekipa Auto Shop Magazina kao jedini predstavnik BiH, imali su priliku iskusiti brojne novitete spakovane u treću generaciju Mercedes-Benz Sprintera. Već na kratkom predstavljanju prije polaska upoznali smo se sa kompletnom pogonskom gamom. Samo nam je još ta slagalica u kompoziciji nedostajala kako bismo stvorili zvanična očekivanja od „van-novajlije“. Novi Sprinter će sve sve tri vozačke konfiguracije (kamionet, furgon i putnički) ponuditi sa tri različite oznake: 314CDI, 316CDI i 319CDI. Prve dvije biće pogonjene četverocilindarskim dizelažem Euro 6 emisionog standarda sa 2.143 kubna centimetra radne zapremine sa dva nivoa snage. Slabiji će proizvoditi 105, a jači 120 kW i snagu će prenositi putem šest stepenog manuelnog mjenjača.

 

 

Po prvi put pogon će se kod Sprintera ostvarivati kao 4x2, preko prednje ili zadnje osovine, te kao 4x4, odnosno preko svih točkova. Modelska oznaka 319CDI raspolaže i opcionim 7G-TRONIC mjenjačem „nakačenim“ na V6 agregat ukupne zapremine tri litra iz kojih se na podlogu isporučuje 140 kW snage. Baš ovu modelsku oznaku u Tourer izdanju naša ekipa imala je priliku isprobati u kombinaciji sa karoserijom namijenjenom za devet putnika, što je samo jedna od 1.700 kombinacija u kojima se Sprinter može naručiti. Putnički prostor može raspolagati i kombinacijom sa čak 19 sjedišta uz vrhunski komfor svih putnika. Pored svakog sjedišta doveden je i USB priključak za punjenje mobitela, tableta ili laptopa, a opcioni Wi-Fi hotspot omogućiće ozbiljnijim kompanijama i pružanje internetskih usluga svojim putnicima. Sjedišta pružaju visok nivo komfora, a za pohvalu su prostranost i prozračnost, te lagan pristup omogućen elektronski kontrolisanim velikim kliznim vratima sa automatskom stepenicom. Furgonske verzije raspolažu i mogućnošću instaliranja kliznih vrata sa obje strane vozila zarad lakšeg utovara i istovara. Svaki prtljažni prostor maksimalno je iskoristiv jer su čak i unutrašnja kućišta zadnjih blatobrana napravljena kao kutije za odlaganje alata. Kod verzije sa prednjim pogonom tovarni prag je niži za osam centimetara što je omogućilo oko 50 kg veću nosivost i maksimalni kapacitet od čak 17 metara kubnih. Karoserije sa kamionskom nadogradnjom moći će se poručiti kao „single-cab“ i kao „double-cab“ s tim da će obje opcije raspolagati preklopivim prednjim sjedištem suvozača sa prtljažnikom.

 

 

Nakon prvih kilometara voženih autoputem do Leidena lako je zaključiti da je odziv na papučicu gasa odličan. Uprkos masivnosti i gabaritima Sprinter se vozi kao malo auto, čak i u gradskim sredinama gdje smo isprobali većinu od arsenala elektronskih pomagala namijenjenih aktivnoj i pasivnoj sigurnosnoj asistenciji. Na primjer, za model koji smo mi vozili možemo reći da je poluautomatizovan, što znači da sam ubrzava, sam koči, prepoznaje saobraćajne znakove, šalje upozorenje na vozila u mrtvom uglu ili nadolazeći saobraćaj prilikom isparkiravanja, a veoma uspješno se odupire bočnom vjetru zahvaljujući Crosswind assistu. Veoma koristan sistem za uske gradske saobraćajnice koje zahtijevaju veliku dozu manevrisanja je i sistem kamera sa nadzorom 360° okruženja oko vozila. Svoje mjesto na listi noviteta kod Sprintera našao je i novi multimedijalni sistem premijerno predstavljen u A-Klasi, MBUX. Njegova najveća karakteristika je što raspolaže vještačkom inteligencijom sposobnom da uči od onih koji je koriste. Na taj način pojednostavljeno je primanje poziva ili slanje sms poruka, te upravljanje kompletnim vozilom preko 7 ili 10-inčnog ekrana multimedije osjetljivog na dodir putem kojeg se reprodukuje i navigacija. Novi Sprinter na bh. tržište stiže uskoro, a za sada je poznato da će najpovoljnija transportna verzija u Njemačkoj bez poreza koštati 19.990 eura.
MercedesPRO

 

 

Pažljivo planiranje putovanja sa Sprinterom po Holandiji podrazumijevalo je i prva iskustva sa novim sistemom umreženosti Mercedes-Benz komercijalnih vozila nazvan MercedesPRO. Naime, nakon prve pauze u Leidenu prisustvovali smo radionici u kojoj smo se pobliže upoznali sa samim sistemom i mogućnostima od kojih vrijedi izdvojiti i mogućnost zaključavanja i otključavanja vozila putem aplikacije instalirane na mobilnom telefonu. MercedesPRO sistem omogućava tako lakšu, bržu i jednostavniju kontrolu flote, a osim upravljanja i olakšane komunikacije sa vozačima operater u centrali raspolaže i svim servisnim informacijama vezanim za svako vozilo ponaosob. U jednom momentu našoj ekipi stigla je lokacija „specijalnog zadatka“ koji nam se reprodukovao putem centralnog ekrana. Zadatak nam je bio otići na aerodrom u Roterdamu i preuzeti nekoliko djevojaka koje su nas tamo čekale. Nakon toga... Party!

 

CASE strategija
Osovni plan Daimlera kada su u pitanju laka komercijalna vozila opisuje se složenicom CASE, što su u suštini prva slova četiri oblasti na koje će se obratiti posebna pažnja u budućem razvoju komercijalnih vozila. Svi naredni modeli trebalo bi da budu „Connected“ u jednu jedinstvenu mrežu za upravljanje flotom, zatim „Autonomus“ kako bi se olakšalo vozaču da prevazilazi sve više posla i sve veću gužvu u saobraćaju, a ne kako bi dobio otkaz, „Shared&Services“ podrazumijeva razvoj sistema servisiranja usluga s ciljem bolje iskoristivosti vozila i smanjenja troškova, dok je na kraju „Electric“ sistem kao pogon budućnosti. Da bi se CASE ispunio onako kako je planirano, Daimler će do 2025. godine izdvojiti vrtoglavu cifru od 200 miliona eura u razvoj lakih komercijalnih vozila.


Tekst: Edin Alić

Datum objave: 15/05/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook