Naslovna > Motocikli > Obećano, učinjeno
FOTO GALERIJA (16)

Kawasaki ZZR 1400 2012

Obećano, učinjeno

Kawasaki je svaku novu generaciju najjače varijante sport tourera ZZR lansirao sa obećanjem da je to najbrži i najmoćniji serijski motocikl na svijetu. I ovaj put ono što su obećali to su i sproveli u djelo...

Sa 210 KS i 163 Nm obrtnog momentanova generacija sport tourera ZZR 1400, ili u SAD ZX-14R, trenutno predstavlja najmoćniji serijski motocikl na svijetu. Evropska premijera s razlogom je organizovana na čuvenoj ovalnoj italijanskoj stazi Nardo, gdje su brojni moto-novinari imali čast da ovog Kawasakijevog monstruma potjeraju do njegovog maksimuma, koji se nalazi negdje preko 300 km/h.

 

Iako Kawasaki nije otkrio tačne performanse svog novog sport tourera, zahvaljujući temeljnim modifinakcijama u poređenju sa uspješnim prethodnikom jasno je da su i ovaj put željeli da ostanu lideri u klasi, odnosno vlasnici najmoćnijeg dvotočkaša na svijetu. Novi model diči se linijskim četvorocilindrašem, čija je zapremina u odnosu na prošlu seriju povećana za 65 ccm na krajnjih 1.441 ccm. Grafikon razvoja snage govori da se time puno toga dobilo, jer upoređujući stare i nove krivulje snage i obrtnog momenta, evidentan je rast obje vrijednosti, a posebno obrtnog momenta u režimu od 3.000 o/min. Kawasaki navodi da pri samo 2.000 o/min linijski četvorocilindraš razvija 93 Nm obrtnog momenta, što je i više nego fantastičan rezultat. Novi agregat dolazi sa izmjenjenim komorama za sagorijevanje sa omjerom kompresije od 12,3 bara, što je za 0,3 bara više u odnosu na prošlu varijantu. 

 

Revizionirani su i izduvni kanali, usisni su dodatno ispolirani, dok je profil bregaste osovine sada dizajniran da još više podiže ventile. Ostale promjene uključuju duže klipnjače, nove klipove, kao i promjene u razvoda ventila lancem, a sve s ciljem da bi se još više poboljšala trajnost agregata. Novi ZZR 1400 sada dolazi i s podesivim back-torque kvačilom sa limitiranim proklizavanjem, a ugrađen je i zadnji lančanik s 42, umjesto 41 zuba. I pored ovih izmjena koje u prvom redu utičnu na dinamiku, Kawasaki obećava 8 posto nižu potrošnju goriva u krstarenju stalnom brzinom.

Dva lica

Iako su u SAD od ovog motocikla prvenstveno željeli ekstremno ubrzanje, za Evropu se Kawasaki fakusirao za svakodnevnu upravljivost. U tu svrhu ZZR 1400 dobio je novi, znatno krući monocoque okvir i još sportskije ogibljenje s lakšim točkovima, a sve s ciljem izoštavanja rukovanja i postizanja osjećaja neutralnosti koliko god je to moguće. Krutost okvira u upravljačkoj sekciji, tačnije oko glave i zadnje pivot ploče, posebno je porastao, a tu je i 10 mm duža i znatno jača zadnja viljuška. Poboljšani ABS sitem takođe je na raspolaganju (opciono na nekim tržištima), upravo kao i sistem kontrole trakcije KTRC, koja pokriva širi raspon uslova vožnje od S-KTRC koji je ugrađen na modelu Ninja ZX-10R. Istovremneno je moguće odabrati pun ili niski način snage motora, koji je ograničen na 75 posto maksimuma i obezbjeđuje mekši odziv na gas. Prednja i bočne strane oplate su redizajnirani s ciljem postizanja oštrijeg izgleda, ali tako da se ne naruši veza sa originalnom prethodnom serijom, a istovremeno odvođenje toplote motora sa nogu vozača i suvozača je poboljšano.
Novi Kawasaki ZZR 1400 predstavlja zaista sami vrh moto-dostignuća, a ono što je za svaku pohvalu je i to da ovaj japanski proizvođač zauzvrat ne traži preveliku svotu novca. U Velikoj Britaniji Kawasaki  ZZR 1400 se plasira po cijeni od 11.500 britanskih funti.

 


 

Datum objave: 20/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook