Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Octavia visokih dometa
FOTO GALERIJA (15)

Test - Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI 4x4

Octavia visokih dometa

Druga generacija Scouta otišla je korak dalje od prethodnika, kako u dizajnerskog tako i u tehnološkom smislu, o čemu najbolje svjedoči bogato opremljeni testni model, koji izvedbom i cijenom napada konkurenciju puno zvučnijih imena...

Svjedoci smo da u posljednjih desetak godina automobilski proizvođači na sve moguće načine nastoje da zadovolje apsolutno sve potrebe i želje kupaca, što je iznjedrilo i neke potpuno nove klase vozila. Upravo u tu posebnu klasu spada i nova Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI 4x4, automobil namijenjen klijenteli kojoj su terenci preglomazni ili im se jednostavno ne sviđaju, a sa druge strane zahtijevaju izražajnije terenske karakteristike i funkcionalnost koju im može obezbijediti samo jedno punokrvno karavansko vozilo. S obzirom na to da smo već testirali prethodni Scout model Octavije Combi, i ovaj put smo odabrali gotovo identičnu redizajniranu varijantu, pokretanu modernim 2.0-litarskim common-rail dizelskim agregatom od 140 KS.

 

 

 

 

U poređenju sa standardnim modelom, verzija Scout se razlikuje ne samo po 17 mm višem klirensu, već i po brojnim offroad karoserijskim dodacima, dizajniranim da posluže kao zaštita, kao i da istaknu njen avanturistički karakter. Osim dominantne prednje sekcije sa modifikovanim odbojnikom i metaliziranim donjim dijelom u obliku imitacije zaštite donjeg dijela motornog prostora, off-road dodaci nastavljaju se i na bokovima, a riječ je o obrubima blatobrana i oblogama pragova, te opcionim dvobojnim Proteus lakim naplacima promjera 17 cola. Kao i prednji i zadnji dio je unaprijeđen modifikovanim odbojnikom sa metaliziranim donjim dijelom, a da je riječ o posebnoj offroad Octaviji Combi brine se i u crveno obojeni natpis Scout.

 

 

Iako je eksterijer Škode Octavije Scout prilično upadljiv, to isto važi i za unutrašnjost, ali u znatno većoj mjeri. Naime, naš testirani model uz dekorativne ukrase poput alumijumskih papučica, rukohvata ispred suvozača, te metalne pločice na pragovima, bio je začinjen brojnim dodacima sa izuzetno dugačke liste opcija, te upravo zbog toga može da se uporedi sa najopremljenijim sličnim modelima koji pripadaju i premijum segmentu. Drugačije rečeno, naš Scout je imao ugrađene gotovo sve elemente zbog kojih se radujete svaki put kada sjednete za njen upravljač, a samo neki od njih su automatska klimatizacija, elektrifikovana stakla i retrovizori, tempomat, izvrsno Bolero audio CD sistem sa izmjenjivačem diskova i setom od 12 zvučnika, krovni otvor, te potpuno elektrifikovana grijana sjedišta. Lista se tu naravno ne završava, a detalji koje će vozači i te kako cijeniti su i xenon AFS II svjetla, te prednji i zadnji parking senzori. Sva ova oprema, uz lijepo usklađen kolorit Scautovog enterijera, stvara jednu posebnu atmosferu zbog koje se s pravom pitamo - da li zaista vrijedi platiti više za neko od razvikanih premijum vozila i ostati zakinuti za cijeli niz ovih opcija. Naravno da ne vrijedi.

 

 

Što se tiče ponude prostora, Octavia Scout Combi pruža komociju jednaku klasičnom karavanskom modelu, što znači da će se na zadnjoj klupi udobno smjestiti tri odrasle osobe, te da ćete i tada imati na raspolaganju cijelih 580 litara prtljažnog prostora. Ukaže li se potreba za prevozom veće količine prtljaga ili dužih predmeta, preklapanjem zadnje klupe stiže se do zapremine od 1.620 litara, što je odlično ostvarenje, uzmemo li u obzir da je Octavia zasnovana na VW-ovoj A5, odnosno PQ35 platformi, koju dijeli sa Golfom serije 5, Seat Alteom, te cijelim nizom ostalih pripadnika VAG koncerna.

 

 

Tokom vožnje Skoda Octavia Combi Scout jasno demonstrira da njeni pravi geni dolaze iz takozvanog C segmenta. Pogon na sve točkove sa Haldex kvačilom pruža veliku sigurnost na klizavijim podlogama, ali zbog ograničenog klirensa vozila od 170 mm, očekivano nije namijenjen savladavanju ozbiljnijih terenskih iskušenja. Sa raspodjelom vučne sile između osovina do 50:50, Octavijin Haldex pogon u ovom slučaju je idealan za dodatnu sigurnost u svakodnevnoj vožnji, jer njegova prava namjena je, uz solidnu udobnost na otvorenoj cesti, bezbolno savladavanje ivičnjaka u urbanim sredinama ili nešto brža vožnja makadamom. U skladu s tim je i podešeno ogibljenje, koje se sastoji od prednje McPherson i zadnje multilink osovine, sposobno da u potpunosti isprati potencijal agregata i pogona, ali i želje zahtjevnijih vozača. Veliki plus našeg testnog modela bio je i izvanredni šestostepeni DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom, koji je veoma dobro usklađen sa karakteristikama agregata. Osim opuštenosti u vožnji, ova transmisija pokazala se kao idealna i za zahtjevnije vozače, kojima na raspolaganju stoje elektronska pomagala, kao što su Hill hold kontrola, te ESP program stabilnosti sa kočionim ABS sistemom oplemenjenim cijelom plejadom integrisanih dodataka.

 

     MOTOR         VIŠESTRUKO DOKAZAN    
Ispod prednjeg poklopca dočekala nas je poznata tehnika u obliku veoma popularnog 2.0-litarskog TDI turbodizelaša, koji pri 4.000 o/min razvija krajnjih 140 KS. Najveći obrtni moment od 320 Nm ovaj agregat ostvaruje već od niskih 1.750 o/min, što u kombinaciji sa šestostepenim DSG mjenjačem sa dvostrukim kvačilom i Haldex pogonom na sve točkove, obezbjeđuje s jedne strane izuzetno tečnu i ugodnu vožnju, a s druge i više nego zadovoljavajuću dinamiku.

 

Da je naša Octavia Combi Scout znatno bliža klasičnim kompaktima pokazale su i vozne karakteristike na otvorenom putu, jer 2.0-litarski turbodizelaš sa 140 KS i 320 Nm obrtnog momenta spregnut sa automatskim prenosom, u stanju je pružiti mnogo živosti, što pokazuje i ubrzanje do 100 km/h za 10,4 sekunde i maksimalna brzina od 199 km/h. U pogledu potrošnje naš testirani model može se okarakterisati i kao veoma ekonomično vozilo, jer i pored težine od nepunih 1,6 tona, svakih 100 kilometara zadovoljiće se sa samo 6,8 litara eurodizela.

Datum objave: 12/09/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook