Naslovna > Automobili > Hyundai > Tucson > Od autsajdera do lidera klase
FOTO GALERIJA (25)

Test – Hyundai Tucson 1.7 CRDi Classic

Od autsajdera do lidera klase

Za samo deset godina Hyundai je napravio jedan od najvećih iskoraka u klasi kompaktnih SUV automobila, te bi sa novim Tucsonom veoma lako mogao postati jedan od njenih lidera...

Nakon petogodišnjeg staža, 2009. godine je penzionisana prva generacija Tucsona, koja je za korejskog proizvođača bila ulaznica u kompaktnu SUV klasu. Kako bi se uskladio sa tadašnjim novim numeričkim sistemom označavanja na evropskom tržištu, Tucson je u drugoj generaciji preimenovan u ix35. Pod ovim imenom originalno dizajnirani korejski SUV je pokorio većinu značajnijih evropskih tržišta, a više nego zapažen uspjeh je ostvario i u BiH, gdje je godinama bio jedan od najpopularnijih modela u klasi. Zbog te činjenice pomalo čudno zvuči podatak da je Hyundai treću generaciju svog popularnog modela u Evropi odlučio ponovo nazvati Tucson. Glavni motiv za ovakav potez je bila činjenica da je novi model značajno drugačiji automobil od ix35, odnosno da je vidno napredovao na svim poljima, što su u Hyundaiju željeli naglasiti i promjenom imena. Po mnogima za to nije bilo potrebe, jer je dizajnerska razlika između dvije generacije očigledna. Nakon godina lutanja i traženja dobitnog rješenja za masku hladnjaka čini se da je sa dolaskom Petera Schryera na čelo Hyundaijevog dizajnerskog odjela (Schyerer još uvijek vodi i Kijin dizajnerski odjel) i ova velika dilema uspješno riješena. Hromirana rešetka sa broj većeg Santa Fea, za potrebe Tucsona je dobila elegantniju formu sa masivnim trapezoidnim hromiranim okvirom, koji nas podjeća na neka slična Audijeva rješenja. Originalnošću zrače izdužena prednja svjetla, sa karakterističnim LED „trepavicama“. Upečatljive i prepoznatljive su i zadnje svjetlosne grupe. Off-road karakter Tucsona je naglašeniji zahvaljujući stilizovanim plastičnim oblogama donjeg dijela karoserije, ali i blatobrana, koji su do sada bili nezaštićeni. Mada se dimenzijski okvir nije značajnije mijenjao, u odnosnu na prethodnika 6,5 cm duži, tri širi i 2,5 niži Tucson pored ix35 djeluje masivnije, robusnije i elegantnije.

 

Da je napravljen značajan iskorak u kvalitetu, posebno u enterijeru osjeti se i u  modelima poput testnog, koji je kombinovan sa drugim paketom opreme Classic. Jači Premium i Prestige paketi su cijenom i ugođajem namijenjeni onim kupcima koji ne žele praviti nikakve kompromise, dok je prvi Base sasvim solidna osnova za sve one koji automobil prvenstveno doživljaju kao prevozno sredstvo, pa tek onda kao statusni simbol. Zahvaljujući novoj arhitekturi instrument panela i sjedišta, u Tucsonu se sjedi udobnije, a i preglednost je bolja nego kod prethodnika. Nakon samo par dodira sa najisturenijim tačkama u enterijeru, postaje jasno da je nova plastika kvalitetnija i ugodnija na dodir. Gornji dio instrument panela u prva dva paketa opreme je od tvrde, ali fino obrađene plastike, kojoj bi se prigovor mogao uputiti jedino zbog nešto izraženije refleksije u vjetrobranskom staklu. Podsjećamo da je u Premium i Prestige kombinacijama ovaj dio „ušuškan“ kožnim oblogama, koje umanjuju navedeni svjetlosni efekat, istovremeno naglašavajući bogatstvo sadržaja dva najbogatija paketa.

 

U testnom paketu kožne obloge se nalaze na multifunkcionalnom trokrakom upravljaču i interesantno oblikovanoj ručici mjenjača. Središnji greben je sada jasnije definisan na gornjem multimedijalnom i donjem klimatizacionom segmentu. U drugom paketu opreme gornji dio središnjeg grebena zauzima audio sistem sa malim 3,8-inčnim ekranom. Multimedijalni osam inčni na dodir osjetljivi ekran serijski dolazi u Premium opremi. Dvozonski automatski klima uređaj ima veoma korisne centralne otvore za dovod svježeg vazduha do zadnje klupe, na kojoj putnici uživaju u raskošnoj ponudi slobodnog prostora čak i kada se u prednjem redu baškare dvometraši. Klima uređaj ima i ventilacioni izlaz prema suvozačevom pretincu, što je hvale vrijedan dodatak, posebno u ljetnjim danima, kada je rashlađeno piće prava blagodat za svakog vozača i putnika. U plastičnoj oblozi centralnog tunela ima dovoljno otvorenih utora i odlagališta za sitnice, čaše i flaše. Cilindrične predmete je moguće odložiti i u oblogama vrata, ali i u naslonu za ruke između zadnjih sjedišta. Sa 513 litara prtljažnik je za 48 litara veći nego kod ix35. Jednostavnim obaranjem sjedišta dobija se ravna površina i tovarni prostor kapaciteta 1.503 litara, što vlasnicima Tucsona omogućava da njime prevezu i gabartinije terete, poput rashladnih vitrina, bicikala, krevetića... Jednostavan utovar omogućavaju i široka peta vrata, koja se od trećeg paketa opreme otvaraju elektromotornim mehanizmom.

 

Za pogon Tucsona Hyundai je namijenio četiri agregata, po dva benzinca i dizelaša. Ulazni 1.6-litarski GDi benzinac razvija 132 KS, dok se za jači 1.6 GDi Turbo (176 KS) na bh. tržištu treba doplatiti 6.500 KM. Dizelsku gamu čine dobro poznati 1.7 i 2.0 CRDi agregati sa 115 i 185 KS. Kombinacija 1.500 kg teškog testnog modela i slabijeg 1.7 CRDi agregata prijatno je iznenađenje u dinamičkom pogledu. Mada ubrzanje od 13,7 sekundi i maksimalna brzina od 176 km/h na papiru zvuče nedovoljno ubjedljivo, u praksi je situacija subjektivno drugačija. Zahvaljujući preciznom i odlično proračunatom šestostepenom ručnom mjenjaču, te 280 Nm obrtnog momenta dostupnih pri rekordno niskih 1.250 o/min, Tucson od starta grabi silovito i s uvjerljivom lakoćom nabire brzinu. Veoma brzo postaje jasno da je vješanje značajno dinamički unaprijeđeno, ali i utišano. Udobnost je u samom vrhu klase, a direktnost i snaga upravljača se u modelima poput testnog mogu elektronski podešavati na dva nivoa: Normal i Sport. Najpovoljniji dvolitarski model sa 2.0 CRDi motorom i 4x4 pogonom 6.000 KM je skuplji od testnog. Podsjećamo da se 1.7 CRDi dizelaš kombinuje samo s prednjim pogonom. Zahvaljujući klirensu od 17,5 cm s njim se bez straha možete „pentrati“ po visokim ivičnjacima i savladavati najrazličitije visoke prepreke. Ne treba se bojati ni silaska s asfalta, ali pri tome treba imati u vidu težinu automobila i činjenicu da su široke 19-inčne gume dimenzija 245/45 prilagođenije čvrstim, nego mekanim podlogama.

 

Za svaku pohvalu je i prosječna potrošnja. Mada nismo postigli od Hyundaija obećanih 4,6 litara, ostvareni  prosjek od 7,5 litara nam se čini kao razuman rezultat, s obzirom na to da testni automobil nismo nimalo štedjeli. U konstantnoj gradskoj vožnji treba računati sa litrom ili dvije više. Do prosjeka od 9,5 litara na testu smo došli nakon pedesetak kilometara odvezenih u off-roadu. S laganijom nogom na gasu, na otvorenoj cesti Tucson se zadovoljavao sa 5,8 litara, dok je autoputem pri 120-130 km/h moguće krstariti s prosjekom od oko šest litara, što je s obzirom na masu i veličinu automobila takođe rezultat vrijedan pažnje. Automobil poput testnog do registracije košta 49.490 KM. U kombinaciji sa Base opremom cijena mu pada na 45.490 KM, dok je za Premium paket potrebno izdvojiti 56.490, odnosno 57.990 KM, koliko košta u najbogatijoj Prestige kombinaciji. Sa smjenom generacija cijena ix35, odnosno Tucsona se prosječno povećala za oko 2.000 KM, što je s obzirom na ponuđeno adekvatna protivvrijednost.

Datum objave: 16/01/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook