Naslovna > Automobili > Porsche > Cayman > Od IAA konceptualne studije do potpuno električnog prototipa na trkačkoj stazi

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance

Od IAA konceptualne studije do potpuno električnog prototipa na trkačkoj stazi

U poređenju sa 718 Cayman GT4 Clubsport modelom, prošireni blatobrani omogućavaju više prostora za šire trkaće gume od 18 inča kompanije Michelin. Obnovljivi materijali čine posebno visok udio guma...

Porsche je počeo testiranje tehnoloških komponenti Mission R sa modelom 718 Cayman GT4 ePerformance. Na IAA MOBILITY (Internacionalni sajam automobila) 2021. godine u Minhenu, ova konceptualna studija je iznijela viziju potpuno električnog GT trkaćeg automobila za buduće moto sport kupce. Inovativni koncept električnog pogona Mission R modela pokazuje svoj potencijal na domaćim i međunarodnim trkačkim stazama. Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance služi kao testno vozilo. Kao i Mission R, ovaj trkaći automobil sa pogonom na sva četiri točka koristi šasiju dokazanog 718 Cayman GT4 Clubsport modela. Cjelokupna tehnologija elektromotora i baterije takođe potiče iz IAA konceptualne studije, što u kvalifikacionom režimu znači maksimalnu izlaznu snagu od 735 kW (1.000 KS) i više. U simuliranim trkama, stabilnih 450 kW (612 KS) je dostupno na 30 minuta, tj. tokom vremena trajanja Carrera Cup trke. Što se tiče vremena kruga i maksimalne brzine, performanse 718 Cayman GT4 ePerformance modela su na istom nivou sa performansama aktuelnog 911 GT3 Cup modela kodne oznake 992.

 

 

 


„Mission R modelom smo pokazali kako Porsche vidi budućnost održive moto trke. 718 Cayman GT4 ePerformance model sada pokazuje da ova vizija impresivno funkcioniše na trkačkoj stazi“, navodi Matthias Scholz, menadžer projekta GT trkaćih vozila. „Jako smo uzbuđeni zbog ovakvog odgovora jer bi Porsche kup sa ovim modelom električnog trkaćeg automobila bio važan dodatak našem postojećem programu za trke kupaca.“

 

 

 

Do 2030. godine, Porsche ima za cilj da ostvari ugljeničnu neutralnost u svom cijelom lancu vrijednosti i životnom ciklusu novoprodatih vozila. Do tada bi udio svih novih vozila sa potpuno električnim pogonom trebao biti preko 80 posto. Kao i kod Mission R modela, potpuno električni pogonski sklop 718 Cayman GT4 ePerformance je zasnovan na sinhronoj mašini sa stalnim magnetima (PESM) na prednjoj i zadnjoj osovini. Zajedno, oni pretvaraju trkaći automobil u automobil sa pogonom na sva četiri točka i mogu postići maksimalnu snagu do 800 kW (1.088 KS).

 


Direktno hlađenje e-motora uljem i akumulator koje je razvio Porsche suzbijaju termički izazvano smanjenje. „Integracija hlađenja uljem je značajno uticala na koncept vozila“, objašnjava Björn Förster, menadžer ePerformance GT4 projekta. „Sa stručnjacima iz oblasti aerodinamike i termodinamike, kao i stručnjacima za visokonaponske i karoserijske radove, razvojni tim je osmislio dizajn koji bi, po prvi put iskoristio puni potencijal baterijskih ćelija, jer nema termički izazvanog smanjenja. Na taj način izlazna snaga u trkačkom režimu ostaje konstantna za pola sata.“ Zahvaljujući 900-voltnoj tehnologiji, stanje napunjenosti (SoC) baterije pri punom kapacitetu za punjenje skače od 5 do 80 posto za otprilike 15 minuta.

 


Porsche Style tim je, pod vodstvom dizajnera Granta Larsona, došao do oblika 718 Cayman GT4 ePerformance modela. Trkaći automobil je 14 centimetara širi od 718 Cayman GT4 Clubsport modela. Oko 6000 dijelova je dizajnirano od nule. Karoserija je izrađena od kompozitnih materijala koji se sastoje od prirodnih vlakana, između ostalog, sa namjerom da njena proizvodnja proizvede manje emisija od proizvodnje sa uporedivim sintetičkim materijalima.

Datum objave: 17/05/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook