Naslovna > Automobili > Ford > Puma > Od malog kupea do savremenog SUV-a
FOTO GALERIJA (11)

Ford Puma

Od malog kupea do savremenog SUV-a

Prva generacija Ford Pume devedesetih godina prošlog vijeka bila je mali gradski kupe na bazi Fieste, dok je njena savremena imenjakinja postala punopravan trendovski crossover, koji je takođe izveden iz Fieste...

 

Dvanaest godina nakon što je Fordov kompakt Focus dobio svoju SUV verziju sa zvučnim imenom Kuga, američki proizvođač isti princip primijenio je i u slučaju broj manje Fieste. Iako je njena aktuelna sedma generacija po prvi put ponuđena i u atraktivnom off-road izdanju sa oznakom Active, Fordovi marketinški stručnjaci su odlučili da na platformi Fieste afirmišu potpuno novi crossover simboličnog imena Puma. Podsjećamo da je Ford ovo ime već koristio od 1997. do 2001. godine za dinamičmi mali gradski kupe, koji je bio izveden iz četvrte genercije Fieste. Sa 4,18 metara dužine, koliko ima u standardnom izdanju, Puma je od Fieste duža za čak 14 centimetara. Istovremeno ima i devet centimetara veći međuosovinski razmak, što joj uz 65 milimetara viši krov i off-road klirens obezbjeđuje sasvim dinamičnije proporcije u odnosu na model iz kojeg je izvedena. Da su trendovski crossoveri značajno komforniji, ali i praktičniji od kompakta iz kojih su izvedeni, osim više pozicije za upravljačem i generalno komfornije kabine, najbolje potvrđuje osnovna zapremina prtljažnika Pume, koja je sa 456 litara za čak 153 litra veća u odnosu na Fiestinu.

 

 

U Puminom enterijeru u potpunosti se ogleda Fiesta, a gotovo svi elementi osim nove potpuno digitalne instrument table preuzeti su od Fordovog gradskog kompakta. U promotivnom sportskom ST-Line paketu opreme ističe se podrezani trokraki upravljač sa kožnom oblogom i crvenim šavovima, a u prvom planu su 8-inčni na dodir osjetljivi ekran Fordove multimedije koja podržava Android Auto i Apple Car Play aplikacije za povezivanje sa pameetnim uređajima. Zanimljivo je spomenuti da su Pumina prednja sjedišta opremljena masažerom lumbalnog dijela leđa, a tu su i presvlake sjedišta, koje je moguće lako skinuti, oprati i vratiti u prvobitan položaj. Vanjski dizajn Pume veoma je originalan i iz njega se teško može naslutiti da je riječ o derivatu Fieste. Šestougaona maska hladnjaka značajno je veća, dok su glavna svjetla uža i dizajnom potpuno drugačija. U skladu sa off-road standardima najizloženiji dijelovi karoserije dodatno su oklopljeni plastičnim oblogama, koje su kod standardnog modela plastični, a kod sportskog ST-line u boji karoserije. Pozadi su u prvom planu moderno stilizovana dvodijelna LED svjetla sa jedinstvenim svjetlosnim potpisom i hromiranim slovima ispisanim imenom modela.

 

 

Za pogon Pume Ford je namijenio nekoliko varijacija njegovog 1.0 EcoBoost trocilindarskog turbobenzinca, koji je u standardnim verzijama dostupan sa 95 i 125 KS. Ovaj motor moguće je dobiti i sa lakim hibridnim pogonom koji dolazi u paru sa 48-voltnom električnom instalacijom i 11,5 kW starter generatorom. Ulazna hibridna verzija raspolaže sa 125, dok jača može da ponudi čak 155 KS. Ukoliko se oslanja isključivo na snagu benzinskog motora, najjača Puma može da računa na 190 Nm obrtnog momenta u standardnom, odnosno na 220 Nm u kratkotrajnom „overboost“ režimu rada. Ukoliko se u pogon uključi i starter generator, najveći obrtni momenat može da dostigne maksimalnih 240 Nm, što je za 50 Nm više od standardne vrijednosti i prema Fordu donosi osjetnu dinamičku razliku u praksi. Prvi modeli Pume na evropskom tržištu očekuju se u prvom kvaratlu 2020. godine, a njena početna cijena startuje od 23.150 eura.

 

Datum objave: 14/03/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook