Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Od ružnog pačeta, do ljepotice!
FOTO GALERIJA (8)

Novitet - Renault Megane III

Od ružnog pačeta, do ljepotice!

Nakon pet godina uspješne proizvodnje i zapaženog tržišnog udjela, avangardni Renault Megane II odlazi u zasluženu penziju. Mijenja ga nova III generacija, koju odlikuje konvencionalniji, ali lijepši kućni dizajn, te bitan napredak na polju ukupnog kvaliteta...

Dizajnerski, Megane III predstavlja potpuni preokret u odnosu na njegovog avangardnog prethodnika. Dopadljiva karoserija kupeovskog oblika, sa agresivnom sportskom maskom i nježnim proširenjima blatobrana vizuelno se nameće oštrim linijama i interesantnim lomovima karoserije. Najupečatljiviji dio automobila je prednji kraj, sa svjetlima izvedenim po uzoru na veću sestru Lagunu i neobičnim poklopcem motora, sa dva uzdužna ispupčenja, koja uspješno razbijaju monotoniju velikih limenih površina.

 

 

 

 

Ipak, najbitnija razlika u odnosu na Meganea II je umjereniji i ne tako naglašen dizajn zadnjeg dijela vozila, bez karakterističnog „pačijeg repa“, koji je svojevremeno izazvao burne polemike i duboko podijelilo automobilsku javnost. Kada su činjenice u pitanju, novi Renaultov dizajnerski pristup donosi više prostora u svim smjerovaima, ali i veće dimenzije, pa je tako Megane III rastegnut sa 421 na 435 cm, proširen sa 177,5 na 182 cm i povišen sa 146 na 150 cm. U skladu sa dimenzijama povećan je i međuosovinski razmak, koji će kod  osnovnog petovratnog modela biti 265 cm (ranije 262,5), a kod karavan i sedana čak 270 cm. Sveukupnim rastom profitirao je i prtljažnik, koji u osnovnom položaju može da ponudi 360 (ranije 330), a sa preklapanjem zadnje klupe i maksimalnih 1.300 litara korisnog prostora.

 

 


Dio dizajna vanjštine prenesen je i na unutrašnjost. Jednostavnost i fluidan izgled su stavljeni u prvi plan. Centralna konzola opremljena je samo najpotrebnijim elementima, što je čini veoma funkcionalnom i preglednom. Zaštitni elemenat čitave unutrašnjosti je instrument tabla, dizajnirana u kombinaciji analogno-digitalnih pokazivača, broja obrtaja motora i putne brzine.  Kao i do sada, pored nekoliko paketa standardne, u ponudi će se naći i širok spektar dodatne opreme, a kupcima će biti ponuđeno i nekoliko različitih boja unutrašnjosti. Luksuzni dodaci, poput kartice za hands-free pristup i pokretanje vozila, automatske parkirne kočnice, Carminat Bluetooth DVD (3D navigacija) ili Arkamys audio sistema, svoje korijene vuku iz višeg segmenta. Osim poboljšavanja udobnosti vožnje njihova ugradnja ima za cilj i podizajnje ukupnog utiska o automobilu na najviši nivo u klasi.


 

Paletu motora na početku prodaje čini će pet dizelaša raspona snage od 85 do 130 KS i tri benzinca od 100 do 140 KS. Motor 2.0 16v sa 140 KS bi će opremljen šestobrzinskim manuelnim mjenjačem, dok se trajno varijabilni mjenjač očekuje u narednom periodu. U proljeće 2009. stiže i četvrti benzinac zadnje generacije, koji iz 1.397 ccm izvlačiti 130 KS uz visok obrtni moment i nisku potrošnju goriva. Paleta dizelaša biće proširena nešto kasnije motorima dCi 160 sa manuelnim, odnosno dCi 150 sa automatskim mjenjačem. U narednom periodu planira se i uvođenje motora na biogorivo, što se poklapa sa Renaultovom filozofiom o zaštiti okoliša i smanjenja emisije CO2.

 

 

 

NOVI TURBODIZELAŠ
Širokoj gami dobro poznatih motora biće pridodan i novorazvijeni Tci (Turbo Control efficiency) agregat zadnje generacije, plod saradnje Renaulta i Nissana. Motor zapremine 1.397 ccm objedinjuje snagu 1.8 motora (130KS), obrtni moment identičan je 2.0 motoru (190 Nm), a sve to uz smanjenu potrošnju goriva i nisku emisiju izduvnih gasova. Motor će dolaziti u kombinaciji manuelnog ili automatskog mjenjača sa pet odnosno šest stepeni prenosa. Užitak u vožnji je zagarantovan, a kako Renault najavljuje, gama motora će u narednom periodu biti proširena još jačim motorom baziranim na tehnologiji TCe. Početak prodaje novog TCe130 motora počinje u proljeće 2009. godine.

 

 

 

Da je novi Megane od svog starijeg brata naslijedio najbolje, svjedoči i spisak opreme koja je zadužena za aktivnu, odnosno pasivnu bezbjednost. ABS, elektronska raspodjela sile kočenja, ESC, zakretni farovi, senzori za kišu samo su neki od elemenata koji pridonose vrhunskoj aktivnoj bezbjenosti. Upotreba visokovrijednih čelika i zone kontrolisane deformacije govore o velikom trudu, koji je uložio tim inženjera na poboljšanju pasivne sigurnosti. U prilog tome ide i Renaultov SRP3 sigurnosni sistem, koji objedinjuje elemente kao što su prilagodnjivi zračni jastuci, dvostruki zatezači sigurnosnih pojaseva sa limitatorom zatezne sile i dvostruki senzori bočnog udara. Početak prodaje novog modela počinje u oktobru. Cijena koja bi prema predviđanjima trebala biti 3-5% veća u odnosu na prethodu generaciju Meganea je prihvatljiva ako sagledamo omjer uloženo-dobijeno. Ako je suditi po prethodnoj generaciji, koja je 2004. i 2005. godine bila najprodavanija limuzina kompaktne klase, nema sumnje da bi i III edicija Meganea mogla doživjeti veliki tržišni uspjeh.

Datum objave: 28/11/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook