Naslovna > Automobili > Volkswagen > Passat > Ogledalo društvenog statusa
FOTO GALERIJA (13)

Volkswagen Passat CC 2.0 TDI DSG

Ogledalo društvenog statusa

Odličan dizajn, bogata oprema, uvjerljiva izvedba i provjerena motorizacija daju Passatu CC jake adute da se i u klasi biznis limuzina nametne kao jedan od najpoželjnijih modela...

Volkswagen Passat je već godinama najprodavanija limuzina srednje klase. Korektan dizajn, skladna i prostrana unutrašnjost, odlična završna obrada, veliki prtljažnik te snažni i štedljivi TDI agregati rijetko koga su ostavili ravnodušnim ili bolje reći nezadovoljnim. Njegova velika popularnost sa sobom je donijela i jednu manu, manjak identiteta, pa su se za Passat sve više zanimali porodični ljudi, a sve manje menadžeri i poslovno orijentisani kupci, kojima je automobil ogledalo društvenog statusa. Mercedes je sličan problem imao sa sa klijentelom E-klase, ponajviše zbog toga što je njegova limuzina posljednjih godina najomiljenije taxi vozilo u Njemačkoj, ali i ostatku Evrope. Problem je riješen sa atraktivnim CLS-om, ušminkanom kupe limuzinom, koja je ispod lima ništa drugo do E-klasa.

 

 

 

 


Isti recept primijenio je i Volkswagen na Passata, a kao rezultat je dobijena prelijepa kupe limuzina, markantnog prednjeg kraja, neobičnog zadnjeg kraja i odlične bočne linije, kakve se ne bi postidjeli ni mnogo prestižniji automobili. U poređenu sa običnim Passatom, karoserija CC modela je duža za tri, šira za tri i po i niža za pet centimetara. Ne papiru malo, ali u stvarnosti više nego dovoljno da se najpopularnija trovolumenska porodična limuzina preobrazi u jedan od najljepših poslovnih automobila. Sa željom da ne prekinu vezu sa običnim modelom, Volkswagenovi dizajneri pažljivo su dotjerali detalje poput prednjih svjetala, koja su sada puno ozbiljnija i za nijansu agresivnija. Maska hladnjaka je razvučena po uzoru na reprezentativni Pheaton, što bi se trebalo svidjeti manje afirmisanim, ali statusno ozbiljno orijentisanim kupcima.

 

 

 

Mnogima će se svidjeti i pogled sa boka, koji otkriva velika vrata i uske prozore, iznad kojih se u niskom poluluku proteže snažni C stub. Pozadinu Passata CC sa velikim i pomalo čudno oblikovanim dvodijelnim svjetlima vizuelno izvlače položeno zadnje staklo te kratki poklopac prtljažnika sa stilizovanim vrhom, koji na interesantan način simulira spojler. Dizajnerski preobražaj zaslužuje najvišu ocjenu, a možete biti sigurni da je Passat CC u grupi rijetkih automobila za kojima se ljudi rado okreću na ulici. U skladu sa atraktivnom vanjštinom je i unutrašnjost, koja u odnosu na obični model donosi tek bogatiju opremu, novodizajnirani klima-uređaj i jedno sjedište manje. Prednja sjedišta su udobna i snažno profilisana, sa mogućnošću električnog podešavanja lumbalnog dijela, dok na zadnjoj klupi ima mjesta samo za dvoje, što upućuje na to da ovaj Passat bježi od porodičnih zadataka i otvoreno se priklanja biznis klasi.

 

 

 

Uprkos niskoj silueti, ergonomija vozačkog nije narušena. Izdašno podesivo sjedište i po visini i dubini podesivi trokraki upravljač ostavljaju dovoljno prostora za pronalaženje idealnog položaja. Preglednost naprijed je zadovoljavajuća, retrovizori su dovoljno veliki, a nepregledan zadnji kraj pokrivaju parking senzori, čije bi izostavljanje bilo nepotrebna lutrija. Da se nije odrekao praktičnih aduta, CC pokazuje i kapacitetom prtljažnika koji, iako 33 litre manji od običnog modela, još uvijek može da ponudi reprezentativne 532 litre. Aerodinamika je odlična (0,29 Cx), kao i zvučna izolacija, pa je pravo zadovoljstvo održavati visok tempo na autoputu. Osim dizajna glavni adut Passata CC trebalo bi da budu i odlične vozne karakteristike, koje su prvenstveno rezultat ugradnje novog 2.0 TDI common-rail agregata, ukomponovanog sa perfektnim šestostepenim DSG mjenjačem. Pametna elektronika tako je dobro proračunata da automatsko mijenjanje brzina, prebacivanje u nižu kod ubrzanja, i u višu kod laganog krstarenja, ostavljaju bez teksta i najzagriženije ljubitelje dobre, stare „manuele“.

 

 

 

Podršku dinamici vožnje daje inovativni sistem aktivnog vješanja, takozvani ACC sa tri moda djelovanja Comfort, Sport i Normal. Izbor modova obavlja se jednostavno, pomoću dugmeta sa lijeve strane mjenjača. Najveća promjena vidljiva je u Sport modu, kada upravljačka elektronika podiže broj obrtaja neophodan za promjenu brzina. Motor tada radi angažovanije, uz bolji odaziv na gas, a izduvni sistem dobija dublji i rezonantniji zvuk. Maksimalnih 140 KS pruža pristojne performanse ubrzanja od 0 do 100 km/h za 9,8 s, te maksimalnu brzinu od 210 km/h. Ipak, teško se oteti utisku da mu za uvjerljiviji nastup nedostaje još dvadeset, trideset KS. Razumna snaga motora svoj kvalitet pokazala je na polju prosječne potrošnje, jer se testni Passat CC i pored žestoke eksploatacije na 100 km trošio oko osam litara dizela. Jedini ozbiljni nedostatak lijepo skockanog, odlično opremljenog i razumno motorizovanog Passata CC mogla bi biti cijena, koja se ozbiljno udaljava od one po kojoj se nudi osnovni Passat. Ipak, ne treba sumnjati da će ljubitelji Volkswagena, kojima je osnovni Passat preobičan automobil, rado izdvojiti koju hiljadu više i svrstati se tako u mnogo malobrojniju grupu poštovalaca narodnog automobila.

 

Datum objave: 18/01/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook