Naslovna > Automobili > Kia > Rio > Ogledalo napretka
FOTO GALERIJA (104)

Test – Kia Rio 1.25 CVVT EX City MY´18

Ogledalo napretka

Sa četvrtom generacijom Ria, Kia je primirila dizajnerske strasti, podigla kvalitet izrade na viši nivo, te ponudila savremenija i modernija tehnološka rješenja, zadržavši pritom cijenu na konkurentnom nivou...

Koliko je korejska Kia napredovala od 2000. godine i predstavljanja prve generacije Ria do danas najbolje svjedoči njena aktuelna četvrta generacija. Od do juče totalnog autsajdera, koji je bio dizajnerski nezanimljiv i prodavao se u bescjenje kako bi skrenuo kakvu-takvu pažnju tradicionalnih evropskih kupaca, Rio je došao u poziciju da ima potpuno izgrađen imidž, stabilnu tržišnu poziciju i rekordnih sedam godina garancije. Sa 70.309 isporučenih jedinica u prošloj godini Rio je oborio svoj evropski rekord. Ne tako davno, 2001. godine Korejci su Evropljanima uspjeli prodati tek 17.570 njegovih jedinica, da bi se taj broj deset godina kasnije povećao na 30.730. Mada je prošlogodišnja „sedamdesetka“ poprilično daleko od šampionskih 321.472 prodatih Renault Clia, 13. pozicija na listi naprodavanijih kompaktnih gradskih modela uz rast prodaje od 4% za Korejce je optimističan rezultat. Kada je riječ o Riovom nastupu na bh. tržištu on se svodi na izbor između dva motora i čak sedam paketa opreme. Osim testnog 1,25-litarskog atmosferskog benzinca (84 KS) Korejci nude još i 1.4 CRDi dizelaš sa 90 KS. Na bogatijim evropskim tržištima je dostupan i 1.0 T-GDi trocilindrični turbobenzinac sa 100 KS, koji se kod nas nudi u broj većem kompaktnom Ceedu i novom Kijinom crossoveru Stonicu.

 

 

 

Prvi utisak o svakom automobilu potencijalni kupci stiču vizuelno. Za razliku od prethodnika, koji je imao velike, mačkaste oči, te bio mišićav, nabijen i zaobljen poput neke velike, nabildane bube, novi ima značajno elegantniju i klasičniju hatchback formu. Podsjećamo da je njegov dizajn rezultat međusobne saradnje tri Kijina dizajnerska centra u Kaliforniji, Njemačkoj i matičnoj Koreji. Cilj je bio da se razvije automobil čiji dizajn će biti globalno prihvatljiv. Mada je u toj operaciji Rio izgubio dio sportske dinamike, koja je krasila prethodnika, na prvi pogled se čini da mu novo, klasičnije tijelo puno bolje pristaje. Ako ništa drugo sada bi trebalo da bude privlačan širem krugu kupaca, a posebno onim ozbiljnijim, koji se nisu baš oduševljavali sa prethodnikom. Kritičari novog Kijinog dizajnerskog pristupa zamjerili su Korejcima da novi Rio sada previše liči na Volkswagen Polo. No, s obzirom na status koji Volkswagenov model uživa u klasi gradskih automobila, ta činjenica se može slobodno prihvatiti i kao kompliment. Tim više jer je Rio uprkos novoj formi zadržao originalnost i prepoznatiljivost. Osnovni znak raspoznavanja je svakako nova maska hladnjaka, takozvana „tigrova njuška“ koja krasi sve savremene Kije. Na masku se nastavljaju nova, skladno izdužena svjetla, sa integrisanim LED dnevnim svjetlima. Zadnji dio krase velika dvodijelna i dvobojna svjetla sa karakterističnim LED potpisom. Testni model je povrh svega ukrašen i sa bijelim naljepnicama, koje su nas zbog kontrasta na osnovnoj crvenoj podlozi neodoljivo podsjećale na Fordov superautomobil GT. Lijep detalj su i 15-inčni alu naplaci sa gumama dimenzija 185/65 R15 koji su serijski od trećeg EX City paketa opreme. 

 

 

Kada je riječ o opremi i enterijeru treba podsjetiti da Kia uz Rio nudi sedam nivoa opreme: LX Active, EX Edition, EX Edition MY´18, EX City, EX City MY´18, EX Motion i EX Motion MY´18. Ovdje treba istaći da početni paket donosi ručni klima uređaj, radio sa iPod, USB i Aux utičnicama, daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem, putni računar... To je sasvim dovoljno za ugodnu vožnju od tačke A do tačke B. Po mjeri prosječnog bh. kupca je i cijena Ria sa ovom opremom, koja do registracije iznosi 20.490 KM. Testni model sa opremom iz sredine ponude cilja malo više, na grupu kupaca koja ima para i mogućnosti da uljepša automobil spolja, ali i da ga savremenije opremi iznutra. Riov enterijer je prijatno iznenađenje. Mada je i kod prethodnika sve djelovalo granitno čvrsto, sada je tom osjećaju pridodata i doza elegancije, koju donosi lakirani umetak po sredini instrument panela. Ergonomija je vrhunska, rekli bismo po njemačkim standardima. Svaki prekidač, taster, instrument, polugica su na svom mjestu. Sjedišta su malo tvrđa, ali udobna. Multifunkcionalni trokraki upravljač odlično pristaje u ruke, a kožna obloga je ugodna na dodir. Analogni instrumenti su primjer uzorne preglednosti, a perfektno grafički uređen je digitalni displej u sredini. Veoma jednostavan za korištenje je i automatski klima uređaj, sa ugodnim crvenim osvjetljenjem koji je serijski već od trećeg paketa opreme. Novi multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji između ostalog podržava Android Auto i Apple Car Play aplikacije, te omogućava jednostavno povezivanje sa pametnim telefonima je svim onim što nudi takođe na nivou klase. Posebno nam se dopalo što je grafički nenametljiv.

 

 

Novi Rio se produžio za 15 mm i snizio se za pet milimetara u odnosu na prošlog, te se nudi isključivo u petovratnoj karoseriji. Sa 4,07 metara on je jedan od najdužih predstavnika u takozvanoj „gradskoj“ klasi, što je očigledno u kabini, koja je jedna od najkomfornijih u klasi. Međuosovinski razmak je sa 2,57 povećan na 2,58 metara, dok zapremina prtljažnika iznosi 325 litara, 37 više nego do sada i takođe predstavlja jedno od najboljih ostvarenja. Utori u vratima su dovoljni za odlaganje boca zapremine 1,5 litara, a osim njih tu ima mjesta i za sitnice. Ispred mjenjača je praktično odlagalište za pametne telefone, a manje flašice se mogu ubaciti u utore na tunelu mjenjača. Tu su i dva zatvorena pretinca ispod naslona za ruku i ispred suvozača. Za razliku od Venge, Sportagea i Ceeda koji se proizvode u Slovačkoj Žilini, novi Rio se u Evropu uvozi iz Koreje što znači da je njegova cijena za razliku od konkurencije opterećena plaćanjem carine. Uprkos tome čini se da su Korejci našli načina kako da to opterećenje ne prenesu na kupce. Naime, potpuno opremljeni osnovni Rio LX Active sa četverocilindarskim benzinskim motorom u BiH košta 20.490 KM. Za osjetno bogatije opremeljeni testni model potrebno je izdvojiti 26.990 KM, odnosno 23.990 KM koliko košta sa akcijskim popustom od 3.000 KM. Ovaj iznos postaje još zanimljiviji kada se poveže sa rekordnom sedmogodišnjom garancijom, ali i činjenicom da Kia danas nije autsajder kao 2000. godine, već ozbiljan automobilski proizvođač, koji ima izgrađen.

 

 

Za pogon Ria su namijenjena tri benzinska i jedan dizel motora. Dizelska gama se oslanja na provjereni 1.4 CRDi agregat sa 90 KS, a benzinska na 1,25 i 1,4 MPI atomosferce sa 84 i 100 KS, te 1.0 T-GDI trocilindarski turbomotor sa 100 KS. Početni četverocilindarski benzinac sa 84 KS kojeg smo imali u testnom modelu namijenjen je manje zahtjevnim vozačima, koji ispred performansi na prvo mjesto stavljaju ekonomičnost. Kia uz njega obećava prosječnu potrošnju od 4,8 litara. Odmah da kažemo, nije daleko od realne potrošnje i moguće ju je postiću laganom vožnjom po magistrali. Međutim, u metropolama poput Sarajeva, gdje se više puzi u kolonama nego dinamično kreće, taj prosjek se tokom zime može i uduplati. Testnih 7,5 litara je neka zimska realnost, koja se sa samo malo truda može smanjiti za litar, pa i više. Kada je riječ o pogonu posebne pohvale zaslužuje petostepeni ručni mjenjač. Ručica je ergonomski perfektno oblikovana, kvačilo mekano, a kratki hodovi između brzina, te precizni i lagani prelazi iz jednog u drugi prenosni odnos za svaku pohvalu i na nivou najboljih ostvarenja u klasi. Početni benzinac nije trkač, ali u kombinaciji sa odličnim mjenjačem pravo ga je zadovoljstvo tjerati u visoke obrtaje. Kada se tome pridodaju i precizno upravljanje, te odlično podešeno vješanje koje s uvjerljivom lakoćom upija sve anomalije na bh. putevima, onda postaje i razumljiviji naš zaključak prema kojem bismo i u automobilu poput testnog bolju opremu ipak mijenjali za jači motor.

 

Datum objave: 15/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook