Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > S Klasa > Oličenje luksuza, udobnosti i stila
FOTO GALERIJA (21)

Vozili smo - Mercedes-Benz S-klasa

Oličenje luksuza, udobnosti i stila

U jednom od najluksuznijih mjesta na svijetu, Zürichu, svoju evropsku premijeru doživjela je jedna od najluksuznijih limuzina na svijetu, Mercedesova S-klasa. Koliko je ona oličenje luksuza, udobnosti i stila najveći model sa trokrakom zvijezdom uvjerila se i naša novinarska ekipa, koja je prva iz BiH, ekskluzivno sjela za njen upravljač...

I dok su u proteklom periodu ljuti rivali predstavili obilje tehnoloških i dizajnerskih noviteta kroz „potpuno novu” BMW seriju 7 i „evoluciju” četvre generacije Audija A8, skeptici bi rekli da Mercedes-Benz nema konkretan odgovor u redizajniranoj luksuznoj S-klasi. Doduše, ako bi se zaključivalo po spoljašnjosti, onda bi donekle bili i upravu, jer su vizuelne promjene minimalne. Stručnjaci iz Stuttgarta igrali su na sigurnu kartu i do sada najprodavaniju S-klasu sa čak 300.000 isporučenih jedinica od 2013. godine, vizuelno su obogatili novim svjetlosnim sklopovima sa tri „baklje” u Multibeam LED svjetlosnim sklopovima sprijeda sa dometom dugog snopa preko 650 metara i „crystal-look” LED svjetla nazad sa posebnim animacijama prilikom otključavanja vozila. Zatezanje bora pretrpjeli su i maska hladnjaka, te novi oblici usisnika vazduha na prednjem braniku zbog čega je luksuz obogaćen sportskim stilom.  

 

 

U enterijeru su vidljive značajnije promjene, mada se tek pravi napredak krije ispod površine. Autentični, vrhunski kvalitetni materijali i besprijekoran dizajn nije ništa novo kada je ovaj premium brend u pitanju. Izgled i osjećaj lukuza zavisi od nivoa opremljenosti pa je tako zadnja klupa dostupna sa prostorom za tri putnika, ali i kao luksuzna kancelarija sa dvije odvojene fotelje najvišeg stepena komfora. Materijali i boje pažljivo su odabrane i obuhvataju širok spektar skladnih tonova, a na raspolaganju su i nove kombinacije boja enterijera. Na prednjoj strani preovladavaju dva velika displeja visoke rezolucije dijagonale 12,3 inča. Za upravljanje sistemom zaduženi su „touchpad” na centralnom grebenu i na dodir osjetljivi tasteri, smješteni na novodizajniranom trokrakom upravljaču u retro stilu. Veliki novitet je Linguatronic sistem glasovnih komandi po prvi put vezanih i za funkcije samog automobila. Pomoću više od 450 glasovnih naredbi sada je moguće kontrolisati klimatizaciju, grijanje ili ventilaciju sjedišta, ambijentalno osvjetljenje, masažu u sjedištima i mnoge druge elemente. 

 

 

S-klasa ne bi bila tako luksuzan stroj da ne prednjači na svjetskom tržištu i postavlja nove standarde. Ovoga puta Mercedesovi stručnjaci su prvi u svijetu od automobila napravili wellness centar sa Energizing kontrolom udobnosti. U pitanju je opcija koja kombinuje različite sisteme za udobnost nudeći putnicima na svim sjedištima šest programa (Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort i Training sa podopcijama) u trajanju od 10 minuta. Svaki režim kombinuje se sa posebno odabranom zvučnom pozadinom, koja dopire iz luksuznog Burmester 3D zvučnog sistema i ambijentalnim osvjetljenjem sa čak 64 tona uz spektakularnu igru boja. 

 

 

 

Kao dokaz izuzetno obimnom radu na razvoju nove S-klase, te potvrda da skeptici ipak nisu u pravu, stoji činjenica o više od 1.600 potpuno novih komponenti. Među njima su i tri pogonska agregata. Prvi u nizu je linijski 6-cilindarski benzinac sa sistematičnom elektrifikacijom zbog čega dva nivoa snage dostižu onu iz 8-cilindarskih agregata prethodne S-klase. Jedan je S450 (sa opcionim 4MATIC sistemom) koji proizvodi 367 KS uz obrtni momenat od 500 nm, dok je jači onaj sa oznakom S500 iz kojeg izlazi 435 KS u kombinaciji sa obrtnim momentom od 520 nm. Osim izrazite štedljivosti sa prosječnom potrošnjom 6,6 litara benzina na 100 km odlikuje ih i izrazito niska emisija štetnih gasova sa samo 150 g/km CO2. Među novim agregatima je i V8 BiTurbo u modelu sa oznakom S560 4MATIC kao najekonomičniji V8 benzinac na svijetu. Ovaj agregat snagom od 469 konja pogoni i posebno kreiranu lukszunu limuzinu S560 4MATIC iz Maybach linije. Među devet dostupnih nivoa snage u ponudi nalazi se i do sada najmoćniji dizel automobil u istoriji kompanije Mercedes-Benz. U modelima S350d 4MATIC i S400 4MATIC krije se novi trolitarski 6-cilindarski redni dizelaš snage 286, odnosno 340 KS sa prosječnom potrošnjom nešto višom od 5 litara. Na vrhu ponude nalazi se i V12 agregat spakovan u model sa oznakom S63 AMG  koji iz 6 litra radne zapremine crpi čak 630 KS uz obrtni momenat od 100 nm. Vrijedan pomena je i V8 4-litarski AMG 4MATIC+ koji limuzinu tešku preko 2 tone do stotke lansira za svega 3,5 sekundi.

 

 

 

Nova S-klasa je dokaz da Mercedes-Benz intenzivno radi i na kreaciji autonomnog vozila. U tu svrhu radi cijeli spisak elektronskih sistema zahvaljujući kojim smo super uređenim ulicama Švajcarske uživali u sigurnoj vožnji bez da dodirujemo čak i kolo upravljača. Doduše, nakon određenog vremena sistem bi nas upozorio da budemo oprezniji i vratimo ruke na volan, dok je sve ostale funkcije obavljala posljednja generacija pametnog tempomata u kombinaciji sa Distronic aktivnom kontrolom rastojanja. Posebno interesantna nam je bila činjenica da su mnogobrojne kamere i ultrasonični senzori nadzirali putanju kretanja, te prilagođavali brzinu konfiguraciji terena. Osim toga, pametni sistem kamera bi slao signal o ograničenju brzine na što bi tempomat automatski reagovao i smanjivao brzinu kretanja vozila na ograničenu, odnosno preporučenu. Na autoputu bili smo u prilici isprobati i Active Steering Assist i Active Lane Changign Assist, koji su sami mijenjali traku kretanja pri paljenju žmigavca, dok bi pri kretanju u jednoj traci pratili označene linije i skoro pa sami okretali upravljač, čak i na otvorenom dvosmjernom putu. 

 

 

Kako svaki luksuz ima i paprenu cijenu, tako je i sa redizajniranom Mercedes-Benz S-klasom. Oni sa dubljim džepom jednostavno bi mogli proširiti porodicu od preko četiri miliona vlasnika prodatih jedinica od kad se pojavila S-klasa do danas. Ne sumnjamo da takvih ima i na našem tržištu gdje je cijena do registracije osnovnom modelu postavljena na 86.697 eura, dok su najbogatiji modeli bez opcionih elemenata procijenjeni na 157.014 eura, a za narudžbe su dostupni već od početka septembra ove godine. 

 

 

 

UDOBNOST BEZ PREMCA
Magic Body Control i Road Surface Scan unaprijed otkrivaju neravnine na putu i vrše odgovarajuću kompenzaciju. Unapređenju komfora doprinosi i funkcija za detekciju nagiba krivine, koja je po prvi put dostupna u S klasi i omogućava nagib karoserije automobila i do 2,65 stepeni kako bi se redukovale bočne sile koje djeluju na putnike.

 

LUKSUZNA OPREMA
Standardna oprema obuhvata bežično punjenje mobilnih telefona bez držača za telefon. Putnici na prednjem i zadnjem sedištu sada imaju više opcija za slanje tekstualnih poruka. Na raspolaganju im je prijem, slanje i proslijeđivanje, kao i funkcija diktiranja tekstualnih poruka pomoću govora. Sa novom uslugom Concierge, korisnici portala Mercedes me imaju pristup širokom spektru personalizovanih usluga.

 

Datum objave: 27/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook