Naslovna > Automobili > Chevrolet > Aveo > Omiljeni evropski Chevy
FOTO GALERIJA (9)

Predstavljamo – Chevrolet Aveo

Omiljeni evropski Chevy

Novi Aveo dizajniran je u Koreji, a proizvodiće se u novoj Chevroletovoj fabrici u Varšavi, da bi se zadovoljila sve veća potražnja u Evropi. Njegovi osnovni aduti biće bolji kvalitet, bogatija oprema i povoljna cijena

„Puno mogućnosti i opreme po povoljnoj cijeni” - Chevroletova je maksima pod kojom druga generacija Avea polovinom 2008. godine kreće u osvajanje evropskih tržišta. Podsjećamo da je simpatični gradski automobil svoje prve korake 2002. godine napravio u krilu posrnulog Daewooa, da bi 2004. stasao u ozbiljnog igrača i tako zaslužio da mu na masku bude stavljena značka Chevroleta. Pametan GM marketinški potez, osim što je donio par unapređenja unutar kompanije, učinio je neuporedivo primamljivijim dojučerašnje modele Daewooa i znatno osnažio evropski ogranak američkog giganata. U praksi je to značilo da je komšijin Daewoo preko noći postao Chervolet, automobil proizvođača koji ima dugogodišnju tradiciju, istina na američkom tlu, ali i ime koje tako lijepo zvuči. „Vozim Chevy” postao je najbolji nezvanični marketinški slogan, zahvaljujući kojem je u Evropi prodato gotovo pola miliona Avea. Svaki od tih modela nudio je pošten odnos uloženo-dobijeno, pa stoga treba očekivati da će i nasljednik biti jednako uspješan.

 

 

 

Novi Aveo je dizajniran u GM-ovom dizajnerskom centru u Incheonu u Koreji, koji je dio GM-ove globalne kreativne mreže. Aveo hatchback temelji se na novim Chevroletovim dizajnerskim osnovama, koje se ogledaju u velikoj dvodijelnoj maski hladnjaka sa rešetkastim tijelom i snažnim bokovima. Rješenje poput onog na Aveu dijele i mnogi drugi Chevroletovi modeli od konceptnih Groovea i Traxa, pa do ultrasportskog kupea Camara. Sve to povećava rejting novom Chevyju i naoružava ga jakim adutima za borbu sa nimalo naivnom evropskom konkurencijom. 

 

 

Obilje dinamičnih vanjskih detalja poput velikih, zaobljenih prednjih i svjetala za maglu, te poklopca  motora koji prati liniju maske hladnjaka naglašavaju sportski izgled, što bi se trebalo dopasti mlađoj publici na koju Amerikanci prevashodno i ciljaju. Bočnim stranama dominiraju snažni stubovi karoserijskog kaveza i dinamični nabor, koji se na zadnjem kraju završava robustnim odbojnikom i okruglim svjetlima od providne plastike. Dah svježine dolazi i iz unutrašnjosti, koju krase nova tabla sa četiri pregledna i hromom obrubljena instrumenta, središnja konzola sa okruglim otvorima za vazduh, ispod kojih se nalaze integrisani radio/CD uređaj te jednostavni prekidači za podešavanje klimatizacije. Glatke plastične površine i temeljna završna obrada svih dijelova odišu solidnošću koja upućuje na evidentan napredak u kvalitetu ugrađenih materijala, što nije bio slučaj sa prethodnom generacijom.


OPREMA
“Puno mogućnosti i opreme po povoljnoj cijeni" – Chevroletova je misao vodilja, čiji je drugi dio potvrđen u slučaju novog Avea. Već početni model dolazi s bogatim paketom opreme - sistemom vazdušnih jastuka, MP3 CD/radiom, prednjim brisačima s promjenjivim intervalom rada i nizom dodataka zaduženih za udobnost vožnje. Bolje opremljeni modeli, poput LS-a u standardnoj opremi imaju i niz korisnih dodataka poput zatamnjenih stakala i prednjih električnih podizača stakala. Uz model LS opciono su na raspolaganju i 15-inčni aluminijski naplaci, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, putni računar, upravljanje radio-uređajem preko kontrola na upravljaču, te automatska klima. Pojedinačni paketi opreme razlikovaće se od tržišta do tržišta, ali iz Chevroleta najavljuju da će biti bogatiji od onih koje je imao prethodni model. 

 

 

 

Za pogon novog Avea, kao i do sada, predviđena su dva benzinska motora: novi 1.2-litarski agregat s 84 KS i nadograđeni 1.4-litarski, koji sada ima 100 KS. Osim povećanja snage treba reći da oba motora ostvaruju znatno manju potrošnju. Proizvođač navodi da novi 1.2-litarski motor troši čak 14% manje goriva od svog prethodnika, odnosno da ima prosjek od samo 5,5 litara na 100 km i emisiju CO2 od 132 g/km. Uprkos tome novi motor je živahniji, jer iz zapremine od 1.206 cm³ izvlači 62 kW/84 KS ili 12 KS više nego prethodna verzija. Oba motora  zadovoljavaju Euro 4 standard, imaju dvije bregaste osovine pokretane lancem, koje ne zahtijevaju dodatno održavanje, te koristi četveroventilsku tehnologiju. Karakteristični su i po PDA sistemu deaktivacije ventila (Port Deactivation System,) što u praksi znači da su usisni ventili opremljeni poklopcima koji mijenjaju turbulenciju toka u komorama za izgaranje te poboljšavaju proces indukcije i izgaranje mješavine goriva i zraka. Tu je i DCVP sistem (Double Continuous Variable Cam Phase) koji upravlja radom 16 ventila u aluminijumskim glavama cilindara.

 

LIČNA KARTA
Od svjetske premijere prvog Kalosa/Avea ( ljeto 2002), u švajcarskom gradu Schaffhausenu, ovaj je brand počeo svoj život pod okriljem General Motorsa, u početku još uvijek s imenom tada bankrotiranog  Daewooa. Nižući uspjeh za uspjehom paralelno s usponom Chevroleta Europe, ovaj automobil je 2004. zamijenio znak Daewoo Chevroletovim, što je samo u toj godini rezultovalo povećanjem prodaje za 30%. Danas se po evropskim cestama vozi više od 440.000 raznih verzija Avea, a najviše ih je u Ukrajini i Španiji. U te dvije zemlje prodato je u periodu od 2002. do 2007. godine oko 63.000 Avea, nakon njih slijedi Rusija sa čak 44.000 jedinica. Italija je na trećem mjestu s 35.700 prodanih Avea, a u Njemačkoj je taj broj 30.600.

 

 

Zahvaljujući dužini od samo 3,92 metra i malom krugu okreta od oko pet metara, Aveo će se lako parkirati i na najskučenije parkirno mjesto. Zahvaljujući za male automobile neoubičajenoj monovolumenskoj visini od 1,51 metra te jednom od najvećih međuosovinskih razmaka u klasi (2,48 metara), novi Aveo nudi puno mjesta u unutrašnjosti (prostor za glavu od 998 milimetara je najveći u klasi; s 898 mm, isto vrijedi i za prostor za noge na zadnjoj klupi). Prtljažnik je kapaciteta 220 litara, a po potrebi zadnja klupa se lako sklapa i tako povećava prtljažni prostor na 980 litara. Kruta konstrukcija Aveove karoserije dodatno je unaprijeđena, sa tri tačke opterećenja koje apsorbuju udarne sile u slučaju frontalnog sudara. Podržava ih velikom površinom posebna konstrukcija putničkog dijela vozila. Za dodatno pojačanje B-konstrukcije korišten je čelik velike čvrstoće.

 

TRŽIŠTA
Kada se analiziraju dosadašnji rezultati prodaje hatchback i limuzinskih modela Avea, hatchback ima udio u evropskom prosjeku od oko 83% te je tako u velikoj prednosti pred limuzinom predstavljenom 2006. godine. Međutim, iza ovih brojeva skriva se i nekoliko izuzetaka specifičnih za pojedina tržišta. Primjera radi Grci i Španci idu protiv “evropskog trenda”, jer više vole male limuzine. Limuzinski Aveo u ove dvije države ima tržišni udio od 62 i 58 posto. S druge strane, u Njemačkoj na limuzinu otpada samo 9% prodaje, što je dosta slabije od prosjeka.

 

 

Novi Aveo ima i savremnen sistem vješanja sa McPherson sistemom naprijed, te torzijskom polukrutom osovinom nazad. Tu je sofisticirana geometrija podvozja sa velikim međusovinskim razmakom i razmakom između točkova (1.450/1.410 mm naprijed/pozadi), zahvaljujući kojoj je postignuta optimalna kombinacija sigurnosti i komfora u vožnji. Za kočenje se koriste prednje ventilirane disk-kočnice promjera 236 mm i zadnji 200-milimetarski bubnjevi, dok je četverokanalni ABS dostupan kao opcija uz oba motora, čime se dodatno poboljšava aktivna sigurnost. Novi Aveo standardno dolazi s gumama 185/60 R 14. Atraktivan dizajn, bolji kvalitet i bogatija oprema podržana povoljnom cijenom na putu su dobitne kombinacije, koja bi Aveo druge generacije trebala dovesti do ostvarenja potajnih nadanja vodećih ljudi GM-a - milion prodatih primjeraka. 

Datum objave: 29/05/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook