Naslovna > Automobili > Opel > Antara > Opel made in Koreja
FOTO GALERIJA (17)

Test - Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo

Opel made in Koreja

Najbogatije opremljeni model Cosmo, pokretan 2.0-litarskim CDTI turbodizelašem sa 150 KS i petostepenim automatskim mjenjačem, nudi profinjeni luksuz i uvjerljiva vozna svojsta po konkurentnoj cijeni

Opel ima bogato iskustvo na off-road terenu. U ovom segmentu prvi put se okušao prije 15 godina sa Fronterom, klasičnim terencem, sa krutim ogibljenjem i karakterističnim off-road pogonom (reduktor i blokada diferencijala), koji je do 2003. godine prodat u 285.000 primjeraka. Nagli prekid proizvodnje, bez adekvatnog nasljednika bio je neočekivan i začuđujući, posebno jer je došao u trenutku kada su automobili sa 4x4 pogonom počeli da uzimaju sve veći dio tržišnog kolača. No Opel je samo uzeo mali predah odbacio koncepciju klasičnog terenca i 2007. se vratio u 4x4 segment sa potpuno novom Antarom, SUV automobilom nastalim u partnerstvu sa nekadašnjim korejskim Daewooom, a današnjim Chevroletom (sestrinski model Antare je Captiva). Na prvom testu isprobali smo trenutno najbogatije opremljeni model Antara Cosmo pokretan 2.0-litarskim CDTI turbodizelašem sa 150 KS i petostepenim automatskim mjenjačem.

 

 

 

 

 

Dizajn Antare nosi prepoznatljivi Opelov pečat, sa prednjim dijelom kojim dominiraju veliki niklovani gril i masivni odbojnik, u koji su integrisana svjetla za maglu i metalizirani štitnik motora. Upečatljivih detalja ima i na bokovima, a među njima se ističu efektni otvori na blatobranima i petokraki 18-colni laki naplaci sa cestovnim pneumaticima dimenzija 235/50. Za robustan i istovremeno elegantan nastup zaslužan je i relativno jednostavno oblikovani zadnji dio, gdje pažnju privlači skladno dizajnirana svjetlosna grupa, te za Opel prepoznatljiva niklovana letvica. Sa dužinom od 4.580, širinom od 1.850, te visinom od 1.720 mm, Antara je dovoljno kompaktna, dok međuosovinski razmak od 2.705 mm već sa papira poručuje da se u interijeru krije raskošan komfor.

 

 


Ulaskom u automobil prije komfora iznenađuje bogata oprema, kvalitet materijala, ali i kombinacija boja, jer je testirani model imao sjedišta presvučena poliranom smeđom kožom. Luksuznu notu, po kojoj je miriše čitav automobil, naglašavaju letvice od nerđajućeg čelika na pragovima i umetci od imitacije drveta, čiji nam se dekorativni efekat zbog preplastičnog izgleda nije dopao. Što se tiče ponude prostora, Antara bez problema prima i iznadprosječno visoke osobe i one lako nalaze idealnu poziciju za trokrakim upravljačem atraktivnog dizajna. Automatska klima, tempomat, elektrifikovana stakla i stakleni krovni otvor, te mnogi drugi detalji, samo su neki od standardnih i opcionih dijelova izuzetnog bogatog Cosmo paketa opreme. U zadnjem dijelu ima dovoljno prostora za tri odrasle osobe, iza kojih ostaje dovoljno mjesta za prtljag. U standardnoj konfiguraciji sa Flex Organizerom Opelov SUV nudi prtljažnik od 370 litara, a preklapanjem sjedišta i maksimalnih 1420 l. Na ovaj način dobija se tovarna površina dužine 1.740 i širine 967 mm.

 

Motor
Testna Antara pod haubom je imala dobro poznati linijski 2.0-litarski četverocilindraš, proizvod italijanske kompanije VM motori, koji pomoću common-rail ubrizgavanja i turbopunjača sa hladnjakom vazduha razvija maksimalnih 150 KS pri za dizelaše uobičajenih 4.000 o/min. Najveći obrtni moment od 320 Nm raspoloživ na nešto viših 2.000 o/min, tako da je za ugodnu vožnju i izbjegavanje turbo rupe motor potrebno držati iznad ove granice. Vožnja u „visokim obrtajima“, velika težina i često uključivanje 4x4 pogona povećavaju i prosječnu potrošnju, pa smo na testu trošili oko 9,4 litre eurodizela na 100 km, što je još uvijek solidan rezultati za ovu vrstu vozila.


Jedan pogled na središnji stub sa automatskim mjenjačem u podnožju bio nam je dovoljan da shvatimo da Antara nema ništa zajedničko sa Fronterom (imala reduktor). I dok je prvi off-road Opel bio klasična radna mašina, terenac respektabilnih potencijala drugi je sušta suprotnost - savremeni SUV, robusno dizajniran, bogato opremljen, brz i udoban na asfaltu te sposoban na manje zahtjevnom terenu. Na otvorenoj cesti četverocilindrični turbodizelaš i pored Antarine težine od 1.820 kg u svakom trenutku isporučuje dovoljno snage u saradnji sa zadovoljavajuće brzim petostepenim automatskim mjenjačem. Testirani model do 100 km/h uspijevao je stići za 12,3 sekunde, a uz nešto duži zalet i do maksimalne brzine od 176 km/h.

 

 


Ogibljenje u kombinaciji poprečna ramena i zadnja multilink osovina uz pomoć standardnog ESP-a korektno obavlja posao čak i kada od Antare zatražite ono za šta nije namjenjena. U vožnji se poprilična masa vozila ne osjeća, zahvaljujući dobroj izbalansiranosti te aktivnom pogonu na sve točkove sa elektrohidrauličnim diferencijalom, koji po potrebi do 50% vučne sile prebacuje na zadnju osovinu. Klirens od 20 centimetara ne dozvoljava čuda na terenu, ali zahvaljujući prilaznom uglu od 24º i odlaznom od 23, bez većih poteškoća savladavaju se manje zahtjevne prepreke. Rezultati bi bili bolji da je Opelov SUV bio opremljen adekvatnim terenskim pneumaticima sa kakvim smo ga prvi put vozili prošle godine na off-roda poligonu u Mađarskoj.  Tada smo se uz pomoć sistema za spuštanje niz nizbrdicu i elektronske kontrole protiv prevrtanja, sa Antarom bez problema hvatali u koštac i sa najizazovnijim off-road zadacima...

 

Datum objave: 22/06/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook