Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Opušten i udoban kompakt
FOTO GALERIJA (13)

Mini test - Hyundai i30 1.4 iSky

Opušten i udoban kompakt

Od početnog benzinskog agregata nerealno je očekivati čuda, ali je isti sasvim dovoljan za ugodnu i opuštenu vožnju otvorenom cestom uz prosječnu potrošnju, koje se do juče ne bi postidjeli ni mnogi dizelaši...

Nakon dvomjesečnog zagrijavanja, u okviru kojeg smo sa testnim maratoncem Hyundaijem i30 prevezli više od 10.000 kilometara i dobro ga razradili, došli smo do trenutka u kojem se osvrćemo na njegove pogonske sposobnosti. 

 

POČETNI 1.4-litarski agregat od starta dolazi u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Osim što naglašava savremenu koncepciju automobila, šestostepeni mjenjač testnom i30 omogućava zavidnu elastičnost, ali i uzornu ekonomičnost na otvorenoj cesti. Ruku na srce 100 KS ne predstavlja raskošan pogonski potencijal za 1.235 kg težak automobil. Tačnije, ovaj agregat je prava mjera za sve one vozače kojima je činjenica da voze savremeno dizajniran, bogato opremljen i udoban automobil, bitnija od njegovih ubrzanja, međuubrzanja i maksimalne brzine.

 

Takav stav nužno ne znači da je i30 na putu anemičan i nedinamičan. Štaviše, spomenuta kombinacija atmosferskog benzinca sa 100 KS i manuelnog šestobrzinskog mjenjača, dovoljna je da se zadovolje ukusi šireg spektra vozača. Prvi adut koji bismo istakli kod benzinskog agregata je njegov miran, gotovo bešuman rad, koji upućuje na odličnu izbalansiranost. Hyundaijev benzinac spada u grupu agregata, koji se rado vrte oko niskih obrtaja. Mada do maksimalne snage treba potegnuti do 6300 obrtaja, testni i30 je najživahniji u rasponu od tri do 4000 o/min, kada se mjenjač nalazi u drugoj, trećoj ili četvrtoj brzini. Ništa čudno, jer je maksimalni obrtni momenat od 127 Nm upravo i dostupan na tom nivou, tačnije pri 4200 o/minuti. Osim toga, ovaj savremeni agregat posjeduje i VVT sistem podešavanja faze usisnih ventila, koji omogućava da do cilindara u svim trenucima dođe optimalna količina vazduha.

 

U PRAKSI Hyundaijev pogon omogućava veoma opuštenu i ugodnu vožnju otvorenom cestom i autoputem, koja dobija adekvatnu podršku u odlično zvučno izolovanoj kabini modela i30. Opštoj atmosferi opuštenosti doprinosi i pogled na prosječnu potrošnju, koja se pri brzini od 80 km/h u petoj ili šestoj brzini, spušta na nivo od oko 5,5 litara. Možda je moguće i bolje, ali u zimskim uslovima vožnje i sa zimskim gumama, navedeni prosjek je sasvim dovoljan da ga proglasimo za naše najbolje ostvarenje. Drugu stranu medalje predstavlja gradska vožnja, u kojoj početni benzinac pokazuje očekivano veći apetit. U zimskim uslovima i30 će u gradskim gužvama, s umjerenom nogom na gasu, potrošiti između 9 i 10 litara benzina.

 

Dosadašnji prosjeci našeg testa kreću se u rasponu od 7 do 8,5 litara, što se s obzirom na zimske uslove ekspolatacije može okarakterisati kao zadovoljavajući rezultat. Epitet “ekonomičan”, ovaj agregat ne zaslužuje samo prosječnom potrošnjom, nego i činjenicom da njegovo održavanje nije zahtjevno. Interesantniji od ostalih je svakako podatak da je za podmazivanje ovog motora potrebno 3,3 litre ulja, a koliko košta redovni servis sa zamjenom ulja i filtera, saznaćete u nekom od narednih izdanja Auto Shop Magazina, kada nas očekuje posjeta Hyundaijevom ovlaštenom servisu.

 

Udoban i ugodan saputnik

 

Među najjače adute druge generacije korejskog kompakta, osim dizajna ugodnog za oko, ubrajaju se visok nivo udobnosti, te, u mnogim detaljima, izražena praktičnost...

 

Naš novi maratonac, Hyundai i30 druge generacije, jedan je od automobila koji je gotovo preko noći izrastao u jednog od najopasnijih protivnika kralja kompaktne klase Volkswagen Golfa. Sve to je postignuto zahvaljujući cijelom nizu zahvata, koji su ga transformisali u zaista atraktivno vozilo, jednostavno u svemu bolje od uspješnog prethodnika. Jedna od najdominantnijih promjena je eksterijerni dizajn, sa kojim je ovaj model konačno dobio onu toliko traženu prepoznatljivost, kojom se baš i nisu mogli pohvaliti dosadašnji automobili ovog korejskog proizvođača.

 

OSIM PREDNJE sekcije ukrašene zaista upadljivim glavnim svjetlima i dnevnim LED tijelima, te fluidnih bokova, specifičnih po neobičnoj bočnoj liniji, ništa manje zanimljiv nije ni zadnji dio, koji krasi lijepo oblikovana svjetlosna grupa, takođe sada zaslužna za prepoznatljivost Hyundaijevog kompakta. Kada pogledamo kompletnu formu novog Hyundaija i30, tek tada možemo razumjeti šta u stvari znači novi dizajnerski jezik ovog korejskog proizvođača, nazvan Fluidic Sculpure.

 

Novi dizajnerski standard Hyundai vozila nastao je u Njemačkoj, u razvojnom odjeljenju, pod vođstvom Thomas Burklea, šefa Hyundaijevog dizajnerskog odsjeka u Russelsheimu. Dizajnersko odjeljenje Hyundaija u Njemačkoj sačinjeno je od 50 dizajnera, koji su inspiraciju za oblikovanje novog i30 našli u prirodi, tačnije u formama elemenata pod uticajem vjetra.

 

NOVI I30 IMA i jedan od najvećih međuosovinskih razmaka u klasi i to 2.650 mm, tako da se u našem slučaju 17-colni laki naplaci čine kao prava mjera i pored toga što se pod poklopcem našeg maratonca nalazi početna benzinska opcija zapremine 1.4 litre sa 100 KS. Ipak, bez obzira na pogon, naš Hyundai i30 takođe se može pohvaliti mišićavim, dinamičnim eksterijerom, što i jeste jedna od osnovnih karakteristika Fluidic Sculpture filozofije.

 

Hyundai i30 trenutno je najvažniji model ovog proizvođača u Evropi, a u skladu s tim, odnosno u skladu sa zahtjevima evropskih kupaca, formulisane su i proporcije, te sam optički nastup. Nema sumnje da je Hyundai konačno uspio u pronalaženju sopstvenog, prepoznatljivog identiteta, začinjenog posebnim dinamičkim karakterom, koji je ovaj put po ukusu tradicionalno veoma zahtjevne evropske klijentele.

 

PO UKUSU evropskih kupaca dizajniran je i enterijer, koji u saradnji sa vješanjem, podešenim na udobnost, nudi komfor dostojan najboljih francuskih kompakta. Bogati iSky paket opreme, kojim je opremljen testni model, nudi gotovo sve što je potrebno za ugodnu vožnju, a izdvajamo manuelni klima-uređaj, Radio CD/Mp3 uređaj sa Aux i USB konektorima, zatim multifunkcionalni upravljač sa daljinskim komandama, te zadnje senzore za parkiranje. Ovaj posljednji elemenat iSky opreme u velikoj mjeri neutrališe nepreglednost zadnjeg kraja, što je, po našem mišljenju, i najveći nedostatak aktuelnog i30.

 

Veliki plus ide i na račun udobnih sjedišta, tačnije fotelja, koje nude odličan oslonac za leđa putnika i uz to su presvučene oku ugodnim i pod prstima prijatnim, presvlakama. O kvalitetu ugrađenih materijala konačnu ocjenu daće “zub vremena”, a po našem mišljenju za stepenicu je iznad onoga što je nudio prethodni i30. Subjektivni je utisak veoma dobar, štaviše čini se da su u izradi novog i30 Korejci kao uzor uzeli, ni manje ni više, nego najbolju njemačku konkurenciju. Neugodnih cvrčaka nema ni u tragovima, a svi spojevi su odrađeni precizno i čvrsto. Sivilo plastike razbijeno je plastičnim umecima lakiranim u boju aluminijuma, ali i trendovskim umecima premazanim klavir lakom, koji krase središnji greben.

 

I PRAKTIČNOST kabine je podignuta na viši nivo. Osim u oblogama vrata, gdje je moguće odložiti 1,5-litarske boce, prostora za sitnica ima i u dnu središnjeg grebena. U plastičnoj armaturi centralnog tunela su dva utora za čaše ili manje boce, a ispod naslona za ruke krije se dodatni pretinac. Najviše prostora za odlaganje nudi pretinac ispred suvozača. U naslonima prednjih sjedišta su praktične mrežice, najpogodnije za odlaganje papira i novina. Ljubiteljima multimedijalnih uređaja posebno će se svidjeti 12V utičnica u dnu centralne konzole, pokraj koje su smješteni USB i Aux kontakti i upaljač.

 

Potencijalni nedostatak u kabini bi moglo biti samo osvjetljenje, koje je postavljeno na sredinu stropa, što se u praksi nije pokazalo kao idealna pozicija za osvjetljavanje prednjih sjedišta. Kada se napune svi pretinci i odlagališta u kabini, u centar pažnje dolazi prtljažnik. Sa 378 litara osnovne i 1.316 litara maksimalne zapremine, prtljažnik i30 predstavlja prosjek kompaktne klase. U praksi je ovoliko prostora sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe četvoročlane porodice. Kome treba više, tu je karavanski i30 sa osnovnih 528, odnosno maksimalnih 1.642 litre zapremine.

 

NA SVE NAVEDENO treba dodati da Hyundai i30 ima odličnu zvučnu izolaciju, koja filtrira neugodne šumove i omogućava ugodnu vožnju, kako u gradu, tako i na autoputu, gdje do izražaja dolazi već spomenuta udobnost. Sve to u okviru aktuelne akcije nudi se bh. kupcima za 26.490 KM, koliko košta naš maratonac. U dosadašnjih 10.000 kilometara, koliko smo prevezli za dva mjeseca sa testnim i30, taj iznos se čini i te kako opravdanim, posebno ako uzmemo u obzir činjenicu da smo sve vrijeme istinski uživali u veoma ugodnom i udobnom ambijentu, kakav nudi kabina korejskog kompakta. 

Datum objave: 07/03/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook