Naslovna > Automobili > Hyundai > Elantra > Opusti se i uživaj
FOTO GALERIJA (46)

Test – Hyundai Elantra 1.6 MPI 6AT Style

Opusti se i uživaj

U kombinaciji sa 1.6-litarskim benzincem i automatskim mjenjačem Elantra od vozača traži da se opusti i prepusti čarima njenih najjačih kvaliteta: naočitog dizajna, komfornog enterijera, solidne zvučne izolacije i klasičnog audio sistema.

Prema podacima renomirane britanske agencije za praćenje tržišnih kretanja u automobilskoj industriji Jato Dynamics, Hyundai Elantra je u 2016. godini, na listi 50 globalno najprodavanijih modela, zauzela šestu poziciju sa registrovanih 765.996 jedinica. Elantra, Avante ili i35 kako ju Hyundai zove širom svijeta, danas je najuspješniji pojedinačni model korejskog proizvođača i druga najpopularnija limuzina na svijetu. Iz bh. perspektive, gdje se odrednica limuzina po navici vezuje za automobile sa njemačkim ili francuskim predznakom, ovaj podatak djeluje fascinantno. S druge strane, u svjetskim okvirima on je najnormalniji, jer je Elantra u „top 10“ najprodavanijih prisutna već godinama. Podsjećamo da je Hyundijeva „zlatna koka“ prvi ozbiljniji nastup na domaćoj sceni ostvarila početkom 21. vijeka sa dolaskom treće generacije. Četvrta nam nije bila dostupna, dok je peta iz 2010. zbog izostanka dizel motora ostala u sjenci bh. kupcima omiljenog i30 modela.
Aktuelna „šestica“ koja je u prodaji od početka ljeta za bh. prilike je osjetno konkretnija od prethodne. Prije svega ponuđena je sa savremenim 1.6 CRDi motorom od 136 KS, koji bi trebalo da zadovolji domaće lovce na kilometre, ali i tradicionaliste kojima je dizel jednostavno „u krvi“. S druge strane, Elantra je i dalje dostupna sa odličnim 1.6-litarskim benzinskim motorom kojeg smo u kombinaciji sa automatskim šestostepenim mjenjačem imali priliku isprobati u testnom modelu. Ipak, prije nego što se pozabavimo pogonom i tehnikalijama osvrnućemo se na novi dizajn. Već na prvi pogled je jasno da Elantra sada ima puno više evropskih gena. Da budemo iskreni, maska hladnjaka neodoljivo nas je podsjetila na Audijev „Single Frame“, ali je sve ostalo od oštrih, razvučenih svjetala preko elegantne bočne linije i padajuće linije krova, te pomalo agresivnog zadnjeg dijela rekli bismo originalno. Nema tu nekadašnje korejske nedorečenosti i nedefinisanih valovitih linija, koje su bile magnetski privlačne za kupce širom svijeta, ali ne i za Evropljane. Nova Elantra nudi i jednu interesantnu optičku varku. Naime, pri pogledu na zadnji dio, zbog nekarakteristično položenog zadnjeg stakla za limuzinu, mnogi posmatrači zaključuju da je ona petovratni model kao recimo Škoda Octavia. Nije, riječ je o klasičnoj limuzini sa metalnim poklopcem prtljažnika. Prva kombinacija bi sigurno bila još praktičnija, ali je i ovako omogućen sasvim solidan pristup prtljažniku zapremine 458 litara. Osim toga, putnici na zadnjoj klupi su u Elantri u potpunosti zaštićeni od hladnog vazduha, koji tokom zime nužno dopire do glava i leđa kod petovratnih modela.

 


Spisku aduta sa kojima Elantra raspolaže treba pridodati i potpunu serijsku opremu Style. Koliko je ona sadržajna najbolje potvrđuje podatak da Hyundai osim nje nudi još samo jedan viši Premium paket sa deset dodatnih stavki poput: automatske klime sa centralnim otvorima za zadnju klupu, LED dnevnih prednjih i pozicionih svjetala, senzora za kišu, hromirane maske hladnjaka... U serijskom Style paketu dolazi gotovo sve što je potrebno za ugodnu vožnju. Multifunkcionalni upravljač je obložen kožom, a ispred vozača su pregledni analogni instrumenti sa sadržajnim putnim računarom. Na vrhu centralnog grebena je klasični audio sistem sa pet inčnim ekranom i šest zvučnika. Tu su i Bluetooth konekcija za spajanje sa eksternim uređajima, te USB, iPod i Aux priključci. Konkurencija u pogledu multimedije nudi savremenija rješenja, te puno veće i rezolucijski kvalitetnije na dodir osjetljive ekrane. Da li je Hyundai ili nije hendikepiran zbog toga prosudite sami. Mi ćemo dodati da nam nisu puno nedostajali blještavi savremeni displeji, do čijih smo najkorisnijih funkcija poput navigacije ili internet konekcije je,dnostavno dolazili pomoću pametenih telefona. Ako bi se ovdje Elantrina skromnost mogla ocijenti i kao vrlina, to nije slučaj sa klima uređajem. Naime njegov dizajn je takav da na njemu instinktivno očekujte digitalne pokazivače odabrane temperature, jer na okruglom potenciometru za podešavanje temperature nema brojnih oznaka. No ova funkcija je dostupna tek sa automatskim klima uređajem, sa kojim se kombinuju i centralni otvori za dovod svježeg vazduha do zadnje klupe. Ko je tokom toplih ljetnjih dana sjedio nazad dobro zna koliko je prijatno osjetiti samo malo svježeg, rashlađenog vazduha. Ako vam je zadnja klupa često zauzeta dobro bi bilo razmisliti o višem paketu opreme od testnog u kojem je ovaj korisni dodatak serijski. Prostora za napredak ostavlja i činjenica da automatsko spuštanje i zatvaranje vozačevog prozora nije dostupno serijski, odnosno da suvozačev pretinac i komande za podešavanje retrovizora noću nisi osvjetljene. Istina da su to sitnice, ali i na njih treba obratiti pažnju. Ono što raduje je kvalitet izrade. Na osjetno višem je nivou u odnosu na prethodni model, a gotovo svi spojevi su „njemački“ čvrsti i zrače dugotrajnošću. Većina je plastike tvrda, a mekanim slojem je presvučen gornji dio instrument panela. Sjedišta su veoma ugodna i ne zamaraju leđa ni na dužim rutama. Pozadi je komforno za dvije osobe, a ulazak na zadnju klupu olakšavaju i široka vrata. Svoj doprinos uzornoj udobnosti daje i vješanje, koje nudi poprilično dobar kompromis između komfora i dinamike. 
Mada u zvaničnom cjenovniku promoviše veće cijene za Elantru, Hyundai je prema bh. kupcima u praksi više nego širokogrudan, te im nudi velike popuste. Kako drugačije ocijeniti činjenicu da je Elantra sa 1.6 benzinskim motrom, ručnim mjenjačem i testnom opremom dostupna već od 28.990 KM (33.990 KM je redovna cijena). Mada su i mnogi konkurenti na cjenovno sličnom nivou, nakon testa nam se čini da šesta generacija Elantre sada ima puno veće šanse za uspjeh nego sve njene prethodnice. Isti zaključak vrijedi i za testni model čija cijena je sa standardnih 35.490, u okviru aktuelne promotivne ponude spuštena na 31.190 KM. Priča postaje još zanimljivija ako znamo da je napovoljniji dizelski model dostupan već od 35.000 KM.

 


POGON
Hyundai Elantra je na bh. tržištu dostupna sa dva motora i tri mjenjača. Ljubiteljima dizelaša se nudi ekonomični 1.6 CRDi sa 136 KS, kojeg je moguće kombinovati sa šestostepenim ručnim i sedmostepenim DCT automatikom sa dva kvačila. Benzince predstavlja 1,6-litarski motor sa 127 KS (155 Nm), koji je u prethodnoj generaciji razvijao 132 KS i 157 Nm. I on se kombinuje sa šestostepenim ručnim mjenjačem kao i dizelaš, ali za razliku od njega nema 7 DCT, već šestostepeni automatik koji je kod testnog modela doplaćen 1.500 KM. Korejski benzinac i do sada nam je bio poznat po mirnom radu i veomo dobroj izbalansiranosti. Mada se rado odaziva na pritisak papučice gasa, u kombinaciji sa automatskim mjenjačem najviše mu odgovara smireni ritam vožnje. Iako ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,6 sekundi i najveća brzina od 195 km/h za Elantru osnovne mase 1.340 kg predstavljaju solidna ostvarenja, automatika u praksi jednostavno ne voli forisranje. To je najizraženije u preticanjima ili pri usponu, kada se sa forisanjem pedale gasa puno brže povećavaju buka pogona i potrošnja, nego dinamika vožnje. Ipak, kad vozač uskladi svoj ritam sa mogućnostima pogona, vožnja postaje ugodnija, a potrošnja razumnija. Testni prosjek od 7,8 litara je na nivou očekivanja. S malo više pažnje putni računar će pokazati i prosjeke niže od sedam litara, dok se forisanjem s lakoćom podiže preko devet. Ko u Elantri želi trošiti manje benzina i „razvlačiti“ obrtaje do crvenog, za to je bez sumnje adekvatniji ručni mjenjač, a kome je ekonomičnost primarni cilj tu je provjereni dizelaš.
 

Datum objave: 15/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook