Naslovna > Automobili > Porsche > 911 > Osma mladost Porscheove legende

Porsche 911 Carrera (992)

Osma mladost Porscheove legende

Sa novom, osmom generacijom modela 911 Porsche je donio pregršt manjih i većih unapređenja, koja će ljubiteljima ovog modela omogućiti potpuno novi, dinamičniji, zabavniji i komforniji doživljaj sportske vožnje...

Na svijetu ima puno automobilskih legendi, ali samo jedna već punih 55 godina uspješno prkosi razumu. Sportski automobil sa bokser motorom iza zadnje osovine i sa zadnjim pogonom nema „nikakvog smisla“ osim u slučaju Porschea, koji ovaj koncept 911-ke doveo do savršenstva.

Baš tako kada je kreirao prvi 901, koji je kasnije zbog spora oko imena sa jednim francuskim proizvođačem morao da bude preimenovan u 911-ku, Ferdinand „Butzi“ Porsche kao da je htio maksimalno da zakomplikuje sebi život. 

 

Duboko ubjeđen da je koncept Volkswagen „bube“ sa motorom pozadi najbolji na svijetu i da je kao takav idealna podloga za sportski automobil Ferdinad je odlučio da tvrdoglavo insistira na realizaciji svoje ideje, koja već pet decenija predstavlja izazov svih izazova za najbolje Porscheove inženjere. Njihova najnovija bravura predstavljena je na sajmu automobila u Los Anđelesu pod kodnom oznakom 992. Riječ je o najnovijoj osmoj generaciji čuvenog „Elfera“ koja s vana krasi prepoznatljiv dizajn.

 

Riječ je o svojevrsnoj i rekli bismo očekivanoj evoluciji, te vještom usklađivanju sa aktuelnim Porscheovim dizajnerskim standardima. Novi 911 za sada je dostupan isključivo u Coupe verziji, a vremenom će biti ponuđen i kao Targa, odnosno kabriolet, a biće tu i raznih pogonskih i uglavnom sportskih varijacija koje Porsche tradicionalno izbacuje sa uhodavanjem proizvodnje. Mada se na prvi pogled ne čine tako velikim stilske promjene su ipak vidljive. Naprijed se uočavaju nova LED Matrix svjetla, sa karakterističnim vizuelnim potpisom i četiri istaknute „tačke“.

 

Mada se na prvi pogled čini da je prednji branik pretrpio minimalne promjene izgubivši tek „lamelarnu“ sredinu, koju je zamijenio jednostavniji otvoreni usisnik vazduha, on je suštinski značajno drugačiji te nudi određenu retro notu, koja nas podsjeća na prvi 911. Naime, on je sada gornjim dijelom potpuno ravan, kao što je uostalom poklopac prtljažnika, koji je do sada bio ovalan dok je branik bio puno viši i protezao se sve do svjetala. Pogled s boka otkriva nove retrovizore, te trendovske ručke na vratima, koje se izvlače iz limenog panela po otključavanju vozila. Utisak svježine donose i novodezenirani alu naplaci, koji kod Porsche oduvijek izgledaju kao prava, mala remek djela.

 

Zadnji dio je pretrpio najveće vizuelne promjene. Rešetka za hlađenje motora sjedinjena je u isti segment sa zadnjim staklom, a na njenoj sredini je ubačeno i stilizovano „stop“ svjetlo. Zadnja svjetla dobila su spojenu formu kao na aktuelnom Cayenneu, Panameri i Macanu, što je svojevrsni svjetlosni zaštitni znak proizvođača iz Baden-Württemberga. Zadnji branik je drugačije stilizovan, a najveća promjena su dva ovalna izduvna otvora, integrisana na sredini najnižeg, tamnog segmenta u koji su osim njih ubačeni i registarska pločica, te svjetla za maglu.

 

U odnosu na prethodnika enterijer je značajno modernizovan. Instrument tabla donosi retro dizajn, koji je inspirisan 911-kom iz sedamdesetih godina prošlog vijeka. Na sredini je veliki analogni obrtomjer kojeg okružuju dva ekrana visoke rezolucije. U srcu centralnog grebena je 10,9-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedije, ispod kojeg su smješteni: pet stilizovanih klasičnih prekidača i ventilacioni otvori.

 

Na konzolu mjenjača su osim nove ručice automatskog mjenjača smještene i komande klima uređaja, te dva okrugla potenciometra audio sistema i multimedije. U skladu sa tradicijom podešavanje pogonskih karakteristika se obavlja na okruglom kontroleru se desne strane unutrašnjosti kola upravljača, čija unutrašnjost donosi uglaste retro detalje.

Novi Porsche 911 u Carrera i Carerra S izdanjima je već dostupan za naručivanje kupcima. Za sada su poznate cijene za njemačko tržište gdje najpovoljnija Carerra košta 120.125, dok je Carerra 4S dostupna po cijeni od 127.979 eura.

 

 

Na gornjem dijelu komandne table nalazi se tradicionalna analogna „štoperica“ sa malim digitalnim satom

 

Kako bi se naprijed mogli smjestiti veći točkovi prednji dio je proširen za 45 milimetara, dok se zadnji nije mijenjao u odnosu na prethodnika

 

Sistem elektronskog prilagođavanja pogona osim Normal, Sport, Sport Plus i Individual sada nudi i još jedan režim rada nazvan Wet, koji se koristi kada ima vode na putu

 

U bogatu opremu uvrštena je i infracrvena kamera, koja omogućava projekciju termalne slike na instrument tabli i detekciju živih bića na i oko puta ispred 911-ke

 

Za „tablet“ generaciju Porsche je pripremio niz interesantnih digitalnih sadržaja i asistenata poput Porsche Road Trip, 360+ i Impact aplikacija

 

NASTANAK LEGENDE

Sve je počelo daleke 1959. godine, kada je Ferdinand „Butzi“ Porsche na listu grubog papira pisaće mašine iscrtao konture sada već kultnog „elfera“, projektovanog kao zamjenika uspješnog modela 356. Četiri godine kasnije na Sajmu automobila u Frankfurtu svjetlo dana je ugledao prototip 911-ke.

 

Nakon 82 proizvedena primjerka, zbog čuvenog spora oko imena preimenovan je u Porsche 911. Njegov vazdušno hlađeni šestocilindrični boxer motor isporučivao je 130 KS, dajući mu tada impresivnu brzinu od 210 km/h, koja mu je kroz godine i usavršavanje omogućila da bez puno napora uđe u automobilsku legendu.

 

POGON

Svaka nova 911-ka do sada je imala savršeniji i dinamički kapacitetniji pogonski sklop, pa je tako slučaj i sa najnovijom osmom generacijom koju pogoni novi i fino unaprijeđeni 3.0 litarski turbo šestocilindraš. Umjesto dosadašnjih 370 KS, on u novom modelu standardno raspolaže sa 385 „konja“.

 

U dinamički izazovnijoj Carreri S razvija okruglo 459 KS, što je čak 30 više u poređenju sa prethodnikom iste oznake. Navedeno omogućava novoj 911-ki da u Carrera S verziji od 0 do 100 km/h ubrza za 3,7, odnosno za 3,6 sekundi u kombinaciji sa pogonom na sve točkove. Njemački proizvođač navodi da je u obje verzije ubrzanje u odnosu na prethodni model skraćeno za 0,4 sekunde odnosno da je u Sport Chrono paketu Carrera S brža čitavih 0,6 sekundi, što je u segmentu sportskih automobila značajna prednost.

 

Najveća brzina Carrere S iznosi 308 km/h u verziji sa zadnjim pogonom, dok je sa 4x4 dva kilometra na sat niža. Novi Porsche Carerra i Carerra S serijski se kombinuju sa sedmostepnim ručnim mjenjačem, dok je osmostepeni automatik sa duplim kvačilom dostupan opciono, kao uostalom i sistem upravljanja na svim točkovima.

 

 

 

Datum objave: 07/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook