Naslovna > Automobili > Volkswagen > Golf > Osmi put je u znaku digitalizacije
FOTO GALERIJA (20)

Predstavljamo – Volkswagen Golf 8

Osmi put je u znaku digitalizacije

Dizajnerska evolucija vješto prikriva veliki napredak koji je postignut u segmentima aerodinamike, osvjetljenja i strukture karoserije pa i same MQB platforme, koja je u međuvremenu modernizovana.

 

Nakon što je na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio svoj prvi potpuno električni kompakt ID.3 i podigao veliku prašinu u automobilskoj javnosti Volkswagen nam je u zadnjoj sedmici oktobra ponudio još jednu ekskluzivu. Riječ je o osmoj generaciji najpopularnijeg kompaktnog modela na svijetu, Golfa, koji je u proteklih 45 godina našao put do više od 35 miliona kupaca, od čega je njih čak 25 miliona proizvedeno u Volkswagenovoj matičnoj fabrici u Wolfsburgu. Prvi modeli Golfa VIII njemačkim kupcima biće isporučeni početkom januara po početnoj cijeni od oko 20.000 eura, dok se na našem tržištu ovaj model očekuje tokom prve polovine sljedeće godine. Kako je to bilo i sedam puta do sada, i osmi Golf se oslanja na dizajnersku evoluciju i ne donosi ništa radikalno u svom izgledu. Njegove osnovne proporcije su ostale u gotovo istoj formi kao kod prethodnika, s tim da je modernizacija zahvatila svjetlosne grupe koje su dobile novi LED potpis sprijeda, ali i odzadi. S obzirom na to da je kao osnova za razvoj osmice korištena ista MQB platforma koju je koristila i sedma generacija Golfa, bočna linija ova dva automobila je veoma slična, sa gotovo identičnim karoserijskim prevjesima. Tu su tek drugačiji novi aluminijumski naplaci, zatim stilizovani pragovi, ručke na vratima i sitni ukrasni detalji. Krovni spojler je nešto veći, dok su zadnja svjetla dobila moderniju formu sa užim dijelom koji prelazi na vrata prtljažnika. Zadnji branik stilski je evoluirao poput prednjeg, a najinteresantnija novost na njemu su takozvani lažni izduvni otvori, koje na plastičnoj oplati simulira hromirana lajsna. Da je riječ o potpuno novom, a ne detaljno redizajniranom prethodnom modelu najbolje svjedoči veliki aerodinamički napredak i smanjivanje koeficijenta otpora vazduha na samo 0,27.

 

 

Enterijer je pretrpio ogromne promjene i zakoračio krupnim koracima ka potpunoj digitalizaciji svih komandi. Sa lijeve strane multifunkcionalnog upravljača, koji je preuzet od najnovijih Volkswagenovih modela poput T-Crosa ili redizajniranog Passata, po prvi put se nalazi na dodir osjetljivi segment za upravljanje svjetlima, a sličan elemenat sa pet tastera nalazi se i na sredini centralnog grebena ispod velikog na dodir osjetljivog ekrana multimedije. Sve navedeno zajedno sa novom virtuelnom instrument tablom čini novi digitalni enterijer, sa kojim Volkswagen najavljuje Golfov veliki tehnološki iskorak. Svi elementi u kabini su međusobno povezani i umrežani, ali su istovremeno i putem interneta povezani sa svijetom, što je velika novost za korisnike Volkswgenovog kompakta. Iako se novi Golf čini nižim, izduženijim i dinamičnijim, njegove kompaktne dimenzije su u osnovi ostale gotovo iste kao kod „sedmice“. Novi model dugačak je 4.284 milimetara, širok 1.789 i visok 1.456. To znači da je u odnosu na „sedmicu“ Golf VIII 26 mm duži, jedan uži i 36 mm niži. Međuosovinski razmak od 2.636 mm je povećan za 16 mm. Da su gabaritne razlike između prošle i najnovije generacije minimlane najbolje svjedoči i zapremina prtljažnika koja je sa 380 litara ostala na istom nivou. Dosadašnji paketi opreme Trendline, Comfortline i Highline odlaze u istoriju, a mijenjaju ih  osnovni, zatim Life, Style, te sportski R-Line, za koje Volkswagen tvrdi da su bogatiji i sadržajniji od dosadašnjih. Više detalja o cijenama pojedinačnih modela biće poznato u narednom periodu, a prvi modeli njemačkim kupcima bi trebalo da budu isporučeni početkom 2020. godine. Nakon toga Golf VIII će postepeno biti uveden i na ostala tržišta. Za 2020. godinu je planirano i predstavljanje ostalih njegovih verzija poput sportskih GTI i R modela, odnosno karavana koji će i dalje ostati u ponudi. Novi Golf VIII neće imati trovratnih verzija.

 

 

Novi koncept serijskih LED svjetala omogućava optimalno osvjetljavanje puta u najrazličitijim oklonostima i čini vožnju Golfom ugodnijom i sigurnijom. Čeona površina kod Golfa VIII je sa 2,21 m2 manja za 0,03 m2 nego kod Golfa VII, što je omogućilo i postizanje koeficijenta otpora vazduha od 0,275. Devet novih pogonskih kombinacija sa oznakama TSI, TDI, TGI, eTSI i eHybrid ukupno ostvaruje 17 odsto nižu potrošnju nego do sada. Inovativni hibridni pogonski sistemi nude kombinaciju TSI motora, 13 kWh litijum-jonskih baterija i 48-voltne instalacije sa remenski povezanim starter-generatorima. Umjesto dosadašnjih Trendline, Comfortline i Highline paketa sada su tu Golf, Life i Style, dok R-Line postaje sadržajniji i bogatiji. U osnovnoj opremi Golf VIII ima prednja i zadnja LED svjetla, te „Innovision Cockpit“ sa  digitalnim instrumentima i multimedijom sa na dodir osjetljivim ekranom. Mobilni telefon sada može da se koristi kao jedini ključ za otključavanje i zaključavanje Golfa. Vozilo prepoznaje ranije „kodirani“ uređaj nakon približavanja vratima. Podatke o „ključu“ vozač može jednostavno podijeliti sa drugima putem interneta. Feauters on demand aplikacija omogućava da se postojeća digitalna oprema i sistemi u automobilu poput navigacije, glasovnih kontrola, tempomata,… softwerski nadograde i instaliraju za nekoliko sekundi preko internet zahtjeva. Klasična ručica automatskog DSG-a zamijenjena je sa stilizovanim džojstikom, koji više nije fizički već elektronski povezan sa mjenjačem. U najvišem Style paketu opreme moguće je dobiti trozonski klima uređaj

 

 

POGON

Velike promjene zadesile su i pogonsku gamu u kojoj više nema čisto električnog pogona, koji je „prepušten“ ID.3 modelu, ali su to standardne benzinske i dizelske jedinice, te potpuno novi laki hibridni sistemi. Ljubiteljima benzinaca i dalje se nude 1.0 i 1.5 TSI motori koji pokrivaju raspon snage od 90 do 150 „konja“ a poklonici dizelaša mogu da računaju na 2.0 TDI motor sa 116 i 150 KS. Tu je i jedan 1.5 TGI model sa pogonom na prirodni gas. Svi TSI benzinci su dostupni u lakim hibridnim verzijama sa prefiksom e, 48-Voltnim sistemima i starter-generatorom, a tu su i po jedan plug-in eHybrid i GTE model sa novom litijum-jonskom baterijom kapaciteta 13 kWh, koja im u kombinaciji sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem omogućava ukupan pogonski potencijal od 204, odnosno 245 KS. Za budućnost su najavljeni i novi GTI, GTI R i TCR modeli, ali njihove pogonske specifikacije se još uvijek čuvaju u tajnosti.

 

 

UNAPRIJEĐENA MQB PLATFORMA

S osmom generacijom Golfa svoju premijeru slavi i najnovija verzija modularne poprečne platforme (MQB). Podsjećamo da je upravo Golf promovisao prvu verziju ove platforme 2012. godine, te da su na njoj pod okriljem VAG grupacije do danas nastali mnogi svjetski „bestseleri“. Među njih se ubrajaju modeli Volkswagena koji su prodaTi u više miliona primjeraka, kao što su Passat, Jetta za tržište SAD-a te veoma uspješni kineski modeli Lavida i Sagitar. Osim toga, na MQB platformi su razvijeni i popularni SUV-ovi kao što su Tiguan, T-Roc ili američki Atlas. Svi oni su u sebi imali gene Golfa VII. Saberemo li broj proizvedenih jedinica Volkswagenovih modela temeljenih na platformi MQB samo u 2018. godini, dolazimo do više od 3,4 miliona vozila, odnosno čak 5,1 milion unutar VAG koncerna. Svi ovi modeli profitiraće inovacijama koje Golf VIII donosi sa novom MQB platformom.

 

ASISTENTI I SIGURNOST

Osim sada već standardnih sigurnosnih sistema i asistenata vozaču, koji su afirmisani sa Golfom VII i koji između ostalog omogućavaju automatsko kočenje u slučaju opasnosti, kontrolu i korekciju pravca u saobraćajnoj traci, nadzor mrtvog ugla i otkrivanje naleta vozila sa zadnje strane, zatim automatsko parkiranje, otkrivanje umora kod vozača, vizuelni pregled okoline i slično… Volkswagen je sa Golfom VIII u ovoj oblasti postavio nove standarde u klasi. U osnovi najnovijih tehnoloških dostignuća nalaze se umrežane tehnologije, koje preko novog Car2X  sistema omogućavaju Golfu da razmjenjuje informacije sa ostalim VW vozilima koja se nalaze u u okolini od 800 metara. Ovaj sistem informiše i upozorava vozača o opasnostima i stanju u saobraćaju u realnom vremenu. On je svojevrsni uvod u kolektivnu inteligenciju čiji cilj je da se nivo opasnosti u saobraćaju smanji na minimum. Car2X bi u skoroj budućnosti trebao postati serijski u svim VW vozilima. Golf VIII ima i Travel Assist sistem, koji je po prvi put do sada integrisan u jedan model kompaktne klase. Ovaj sistem omogućava Golfu da se kreće autonomno autoputevima do brzine od 210 km/h uz inteligentnu podršku i bez aktivnog upravljanja, davanja gasa ili kočenja. On na dugačkim dionicama poboljšava udobnost i sigurnost, ali i zahtijeva od vozača da drži barem jednu ruku na upravljaču, koji ima senzore pokreta. Ovaj postupak je neophodan, jer 100% autonomna vožnja zakonski još uvijek nije dozvoljena.

 

 

Datum objave: 15/12/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook