Naslovna > Automobili > Audi > Sphere > Otkriven drugi koncept budućnosti

Audi Grandsphere

Otkriven drugi koncept budućnosti

Njemački proizvođač automobila je juče, 2. septembra otkrio drugi od tri futuristička modela iz porodice Sphere, pa je poslije nedavno predstavljenog kabrioleta sa dva sjedišta Skysphere, na red je došla prostrana limuzina pod nazivom Grandsphere...

Kako je i najavljeno, 2. septembra je održana premijera novog koncepta, koji će se predstaviti zainteresovanim posjetiocima i na sajmu IAA Mobility u Minhenu naredne sedmice. Iako po dizajnu nema mnogo sličnosti sa bratom Sky iz porodice Sphere, novi Grandsphere takođe predstavlja budućnost brenda električnih vozila, uključujući potpuno električni pogonski sklop, futuristički dizajniranu kabinu i autonomiju vožnje nivoa 4. Na prvi pogled jasno je da će ova limuzina budućim putnicima nuditi veoma mnogo prostora, i već je na osnovu svojih impozantnih dimenzija dužine 5,4 metra, širine 2 metra i međuosovinskog razmaka od 3,2 metra, dobila nadimak "privatni avion za cestu".

 

 

 

 

 

 

Ovakav imidž je sasvim prihvatljiv i tačan sa obzirom na kambinaciju udobnosti, prostora i autonomije vožnje, što gotovo dovodi do nestanka funkcije vozača, koji postaje samo jedan od putnika. Iako su mehaničke postavke promijenjene iz korijena, te zbog električnog pogona, tehnički više nema potrebe za usisnicima za vazduh, Audi je ipak zadržao denekle prepoznatljivo naličje, koje ga između ostalog i čini jednim od najpopularnijih auto proizvođača. Tako naprijed dominira saćasta maska, iznad koje na sredini stoji logo Audija, dok su na stranama iznad, potpuno novi dizajni veoma tankih farova. Dalje, kupeoliki izgled označava to da se isklesani bočni profil stapa u jedinstveni stražnji dio, odajući utisak sportskog stila, sa tankim svjetlosnim elementima i osvijetljenim crvenim logotipom Audijevih prstenova. Unutrašnjost kabine donosi ješ revolucionarniji dizajn od eksterijera, i do sada neviđena dizajnerska rješenja, osim u slučaju Skysphere-a. Odmah prilikom ulaza kupce će zaintrigirati poseban dizajn otvaranja vrata, gdje se prednja vrata otvaraju na klasičan način dok se stražnja otvaraju suprotno, prema nazad, što omogućava da čitav bočni dio kabine bude otvoren. Kada je riječ o sjedećim mjestima, naprijed se nalaze dva sjedišta, dok je nazad klupa koja može da primi tri odrasle osobe. Dizajn i postavke prednjih sjedišta su jedan od glavnih razloga vrhunske udobnosti koju nudi ovaj model, jer putncima omogućavaju veliki broj opcija, koje se mogu podesiti manuelno ili automatski u skladu sa izabranim načinom rada. Takođe temperatura u unutrašnjosti zavisiće od opcije rada automobila i vremenskih uslova napolju. U kabini se, pored standardnih vrhunskim materijala izrade, kao na primjer karbonskih vlakana nalaze i drugi materijali velikog kvaliteta, poput drveta, vune, aluminijuma i stakla. Za razliku od konvencionalnih savremenih automobila, u unutrašnjosti ovog modela nema ekrana, umjesto toga zabavni, multipraktični ekran pune širine projektuje se na drvenu površinu ispred putnika, prikazujući stvari poput audio kontrola i navigacije. A kada se uključi autonomija vožnje, upravljač i pedale se uvlače unutra, čime se potpuno dobija osjećaj putovanja privatnim avionom po cesti, koji samo dodatno pojačavaju detalji poput mini-bara između prednjih sjedišta, sa postoljem i čašama, te malim aparatom za led i slavinom za vodu. Grandsphere koncept pokreće potpuno električni pogonski sklop, koji se sastoji od dva elektromotora, sa po jednim na svakoj osovini, i daje maksimalnu snagu od 710 Ks i 960 NM obrtnog momenta. Ovaj moćni agregat velikoj limuzini omogućava da brzinu od 0 do 100 km/h, razvije za svega 4 sekunde. U kompaniji tvrde da Grandsphere može da prijeđe do 750 kilometara sa jednim punjenjem, a za 10 minuta punjenja može da prijeđe 300 kilometara, dok bi 80% kapaciteta baterije trebao da napuni za 25 minuta, sve zahvaljujući mogućnosti punjenja baterije do 270 kw. Trenutno nije poznato da li će modeli iz porodice Sphere ostati samo koncepti ili će u nekom periodu ući u serijsku proizvodnju, ili će njihova pojedina dizajnerska rješenja biti prebačena i inkorporirana na konvencionalne modele. Međutim iz Audija kažu da ovi modeli predstavljaju budućnost u svijetu automobila, koja uključuje elektrifikaciju i tehnološki napredak.

Datum objave: 03/09/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook