volvo top 2
Naslovna > Automobili > Lotus > Evora > Otrov iz bočice
FOTO GALERIJA (14)

Snovi – Lotus Evora

Otrov iz bočice

Najudobniji model britanskog Lotusa za konkurencijom kaska po pitanju profinjenosti enterijera, ali zato nudi vrhunsku pogonsku kombinaciju, koja je spremna izmamiti osmijeh na lice sportski orijentisanih vozača...

Iz Lotusovog tajnog projekta kodnog imena „Eagle“ 2010. godine nastala je Evora. Dinamični sportski automobil razvijen je na platformi poznatijeg Elisa, na kojoj je između ostalog zasnovana i većina Lotusovih planova za budućnost. Tradicija davanja imena automobilima sa početnim slovom „E“ (Espirit, Europa, Elana, Elise, Exige) produžena je i sa Evorom, a kao inspiracija Lotusovim marketinškim stručnjacima poslužio je istoimeni portugalski grad. Koncepcijski gledano, riječ je o kupe modelu sa 2+2 rasporedom sjedišta, mada odmah treba napomenuti da +2 treba tumačiti kao „u slučaju nužde“, jer je riječ o 4.342 mm dugačkom i tek 1.223 mm visokom automobilu, sa centralno smještenim motorom. Za razliku od svih prethodnih Lotusa koji su nudili skučene i većim vozačima neudobne enterijera Evora, je zamišljena kao prvi sportski model britanskog proizvođača koji će vozaču i suvozaču nuditi uzoran komfor, a po potrebi će moći poslužiti i kao četverosjed. Prva kombinacija u praksi je višestruko potvrđena, pa Evora važi za jedan od „najkomfornijih“ Lotusa ikada napravljenih, dok je druga ostala tek puko slovo na papiru, jer je zadnja klupa dovoljna tek za djecu. Da je Lotus Evora napravljena prema specifičnim zahtjevima tržišta, te da je usmjerena ka bolje stojećim slojevima društva, potvrđuje i podatak da u njen skromni prtljažnik može da stane punopravna torba za golf. Mada su u taboru britanskog proizvođača uporno poricali da je riječ o namjeri, činjenica je da je ovo prvi model koji zadovoljava potrebe bolje stojećih igrača golfa.

 

 

 

 

 

Puno važnija stvar od prostora u unutrašnjosti i prtljažniku je pogonska koncepcija Evore, koja je ujedno i njen najači adut u borbi sa direktnim konkurentom i jednim od najboljih kompkatnih kupe modela današnjice, Porsche Caymanom. Za razliku od njemačkog rivala koji za pogon koristi 3.5-litarski benzinski agregat bokser koncepcije, u Evoru je ugrađen istolitarski Toyotin VVT-i V6 agregat, koji je poznat kao jedna od pogonskih jedinica iz game japanske klasične limuzine Camry. Osnovni kvaliteti ovog motora zbog kojih je zaslužio povjerenje Lotusa su njegova kompaktnost, izdržljivost i skromna potrošnja. Za potrebe Evore njegova snaga je povećana sa Camryjevih 268 na 280 KS, dok se maksimalni obrtni momenat zaustavio na vrijednosti od 342 Nm. Uz određene novine na elektronici i promjenama na mapama ubrizgavanja te izduvnom sistemu, ovaj agregat u Evori je pokazao svoje sportsko lice koje se najbolje ogleda u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu i maksimalnoj brzini od 261 km/h.

 

 

 

Ubjedljive performanse dijelom su rezultat i male mase automobila, koji prazan teži 1.350 kilograma, sa odnosnom od 4,8 kg po jednoj konjskoj snazi. Tajna Evorine lakoće leži u činjenici da je njena šasija napravljena od aluminijuma, a sam automobil od fiberglasa. Za prenos snage je zadužen šestostepeni ručni mjenjač, dok se pogon ostvaruje preko zadnjih točkova. Fabričke gume su Yokohamine i to 225/40 R18 na prednjoj i 255/35 R19 na zadnjoj osovini. Kvalitet više kod Evore je i njeno podvozje, koje nudi kompromis između udobnosti i vrhunske sportske upravljivost. Za zaustavljanje automobila brinu se samoventilirajući diskovi promjera 350 mm naprijed i 320 pozadi. Lotus Evora rijetka je zvjerka na domaćim, ali i stranim putevima, a za tu činjenicu najzaslužniji su maloserijska proizvodnja i paprena cijena, koja starta od 70.000 eura pa naviše.

 

Datum objave: 16/08/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook