Naslovna > Automobili > Škoda > Fabia > Ozbiljniji i elegantniji izgled češkog mališana

Škoda Fabia

Ozbiljniji i elegantniji izgled češkog mališana

U Pragu je predstavljena četvrta generacija Fabije koja pored nove platforme i većih dimenzija donosi naprednu tehnologiju, atraktivniji dizajn, te osvježenu paletu agregata...

Češki proizvođač je u Pragu održao live stream premijeru četvrte generacije Fabije. Škodin novi predstavnik u B segmentu će biti baziran na modernoj MQB-A0 platformi koju koriste savremeni gradski modeli iz grupacije, Volkswagen Polo, Audi A1 Sportback i Seat Ibiza. U Škodi navode da će modernija osnova omogućiti bolju udobnost i brojne napredne sigurnosne sisteme, kao i paletu modernijih i efikasnijih agregata. Novost je i Travel Assistant koji pomoću adaptivnog tempomata i sistema održavanja vozila u traci omogućava autonomnu vožnju drugog nivoa. Dolazak modela u salone se očekuje početkom slijedeće godine, a početna cijena u EU će se kretati oko 14.000 evra.

 

 


Eksterijer je osmišljen u skladu sa novim dizajnerskim trendovima češkog proizvođača i donosi prepoznatljiv izgled, te ozbiljniju i elegantniju pojavu. Dimenzije su znatno narasle, pa je nova Fabia 111 mm duža i 48 mm šira od prethodne. Međuosovinski razmak je povećan sa 2.470 mm na 2.564 mm, čime je oslobođena velika količina prostora u enterijeru i povećan kapacitet prtljažnika za 50 l na ukupno 380. Prednje i zadnje svjetlosne grupe su redizajnirane i biće serijski dostupne u LED varijanti. Aerodinamika je takođe poboljšana , pa je koeficijent otpora vazduha od 0.28 Cx među najmanjim u klasi, a radilo se i na čvrstoći karoserije i stabilnosti zadnjeg kraja. Efikasnost podiže i mogućnost automatskog zatvaranja usisnika za vazduh, koja omogućava uštedu do 0.2 l/100km ili 5 g CO2 po kilometru.

 


Enterijer je temeljno redizajniran i sadrži brojne tehnološke inovacije preuzete sa većih Škodinih vozila, uz par interesantnih dizajnerskih detalja koji unose živost u kabinu. Novi dvokraki upravljač je preuzet sa Octavije, kao i elementi dizajna centralne konzole. Fabia će se nuditi sa tri varijante infotainment sistema. Osnovni Swing će biti opremljen sa četiri zvučnika i ekranom dijagonale 6.2 inča, Bolero će imati 8.2-inčni ekran, a Amundsen će pored 9.0-inčnog ekrana donijeti i veliki broj Škodinih naprednih opcija poput pristupa vozilu putem aplikacije i eCall sistema za poziv u slučaju nužde. Kao vrhunac ponude će biti dostupna 10.25-inčna digitalna instrument tabla, koja će se po prvi put naći na listi opcija pored grijanog vjetrobranskog stakla i grijanog kola upravljača. Kontast u enterijer unose ukrasni umeci koji će biti dostupni u šest boja i kružni otvori za ventilaciju.

 


Poput novog Pola, Fabia će se u potpunosti oprostiti od dizel agregata, a u ponudi će se naći trocilindarski 1.0-litarski TSI benzinac u verzijama sa 95 ili 110 KS uparen sa manuelnom transmisijom ili opcionim sedmostepenim DSG automatskim mjenjačem. Dostupna će biti i verzija pogonjena na metan 1.0 MPI sa 65 i 80 KS. Najsnažniji motor u ponudi će biti 1.5-litarski četvorocilindraš koji raspolaže sa 150 KS, a biće ponuđen sa sedmostepenim DSG mjenjačem sa duplim kvačilom. Za sada nisu najavljene električna, a ni sportska vRS varijanta, ali se nešto kasnije očekuje Monte Carlo verzija.

Datum objave: 05/05/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook