Naslovna > Motocikli > Oživljavanje duha prošlosti

Motocikl – BMW Concept Ninety

Oživljavanje duha prošlosti

Predstavljanjem atraktivnog koncepta nazvanog Concept Ninety, BMW oživljava duh prošlosti i podsjeća na svoj legendarni R90S, koji ove godine navršava 40 godina postojanja...
> Ova godina je posebna za BMW Motorrad i to iz dva razloga. Prvi je što se ove godine proslavlja 90 godina postojanja proizvodnje pionira među dvotočkašima, a drugi je što se ove godine navršava i 40 godina od predstavljanja ikone, BMW-a R90S. Stoga je BMW odlučio ove značajne jubileje proslaviti onako kako dolikuje, predstavljanjem koncepta, koji za sadanosi radni naziv Concept Ninety.
 
 
Kako se ništa ne bi prepustilo slučaju, angažovana je ugledna firma Roland Sands Design, poznata po izuzetnim preradama motocikala. Zadatak ove firme bio je oživljavanje duha kultnog modela, u čemu su itekako uspjeli.
 
 
Legenda s propelerom
 
 
Vratimo se ukratko u prošlost. 1973 godine, kada je predstavljen R90S, slobodno možemo reći da se desila revolucija u svijetu dvotočkaša. Tada je taj model razvijao brzinu nešto manju od 200 km/h, što ga je činilo najbržim produkcijskim modelom na svijetu. Svoju brzinu i kvalitetu pokazao je i u AMA Superbike seriji, a pojavljivao se i u nekim britanskim serijama.
 
 
Ovaj motocikl prepoznatljivost je stekao i po originalnoj „Daytona Orange“ boji, no ono što ga je razlikovalo od drugih jeste prednja obloga kao standard. Do tada to nije imao nijedan motocikl, pa su zbog aerodinamike ubrzo i drugi proizvođači „preuzeli“ ovaj dio s BMW-ovog modela. Nasljednik slavnog pretka.
 
 
Sada se vratimo u sadašnjost. Concept Ninety za cilj ima oživjeti emocije, koje je prije 40 godina donio R90S. Tvorci ovog koncepta na moderan način interpretiraju prošlost i spajaju najbolje od dva svijeta: duh prošlosti sa savremenom tehnologijom. Concept Ninety raspolaže sa 110 KS, koje mu obezbjeđuje provjerena kombinacija zraka i ulja iz hlađenog agregata, koji se našao i u staroj verziji proslavljenog modela R1200GS.
 
 
Izgled agregata i njegovog poklopca prilagođen je prošlom vremenu, kako bi se što više obratila pažnja na legendarni model. Osim toga, njegove cjelokupne osnovne proporcije su posužene iz prošlosti, pa
elementi kao {to su sjedi{te, spremnik za gorivo i rep, neodoljivo podsjećaju na slavnog pretka. Da ovaj koncept donosi spoj dva vremena, najbolje ilustruje prednje svjetlo, koje motociklu donose savremena LED svjetla, ali i njihov retro dizajn u obliku kruga, što je krasilo BMW-ovu zvijezdu prije 40 godina.
 
 
Naravno, tu je i neizostavna Daytona Orange boja, koja se ističe sa crnim mat detaljima. Poznavajući dosadašnji rad
Roland Sands Design-a, nema sumnje da je Concept Ninety izražen ručno i to uglavnom od aluminijuma. Da li će tako biti i sa serijskim modelom i da li će serijska proizvodnja uopše zaživjeti, ne znamo. No, s obzirom na činjenicu da BMW ima zaštićeno ime „nineT“, a da je ovaj koncept predstavljen upravo pod tim imenom, možemo se nadati i serijskog proizvodnji.
 
 
Bio bi to jedan od najatraktivnijih modela bavarskog proizvođača, a Ducati, Triumph,Norton i ostali, dobili bi izrazito jaku konkurenciju.
Datum objave: 05/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook