Naslovna > Automobili > Kia > Rio > Penzioner koji ne izgleda tako
FOTO GALERIJA (30)

Test - Kia Rio 1.25 CVVT Style

Penzioner koji ne izgleda tako

Treća generacija Kie Rio polako odlazi sa scene ostavljajući utisak da je mogla trajati još godinu, dvije. No, nasljednik je predstavljen još prošle jeseni u Parizu i spremno čeka dolazak na tržište predviđen za proljeće...

Prvi Rio je predstavljen na sajmu automobila u Detroitu 2000. godine i prodavao se na američkom tržištu u dvije verzije, kao limuzina s četvoro vrata i kao karavan. Ova druga karoserijska verzija bila je dosta česta i u BiH. U trećoj generaciji iz 2011. Rio je predstavljen kao poprilično lijep i skladan gradski automobil jer ga, na njegovu sreću, nije zaobišlo pero Petera Schreyera. Vizuelno je dopadljiv  i nakon šest godina još može biti dovoljno zanimljiv kupcima zbog svojih nezastarjelih zaobljenih oblika. Koliko je originalni dizajn bio uspješan najbolje potvrđuje činjenica da je jedan blagi redizajn napravljen tek u jesen 2014. godine. Rio je nakon redizajna najlakše prepoznati po masivnijim branicima, dok je sve ostalo skoro identično, kako izvana tako i u unutrašnjosti koja je, primjera radi, dobila mjerač temperature motora i još neke sitnije izmjene.

 


Na testu smo imali verziju sa pet vrata, slabijim 1.2-litarskim benzinskim motorom (u ponudi je i 1.4 CVVT sa 109 KS) i četvrtim Style, od šest ponuđenih paketa opreme. Style u seriji nudi automatski klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom, te Aux i USB utičnicama, prednje i bočne vazdušne jastuke, bočne vazdušne zavjese, automatski klima uređaj, 16-inčne aluminijumske točkove, ABS, ESP... Za jedan gradski automobil to je više nego dovoljno kako biste uživali u svakodnevnoj vožnji. Dovoljno je to i na duže staze, no ko želi više od toga Kia mu još nudi peti Style Plus i šesti, najbogatiji Luxury paket opreme. Aktuelni Rio nema vizuelnih kompleksa. Za tu činjenicu najzaslužniji je prvi čovjek dizajna Kije, gospodin Schreyer. Sprijeda se ističu karakteristična maska i sportski rebrasti usisnici u uglovima masivnog branika. Profil otkriva sklad i kompaktnost dodatno začinjene 16-inčnim aluminijskim naplacima. U Stlye Plus paketu se mogu dobiti i 17-inčni sa kojima Rio dobija sportsku notu. Zadnji dio odlikuju velika svjetla, kratak prevjes i atraktivan dvobojni branik.


Vožnja u Riu neće vas razočarati s aspekta prostranosti, udobnosti, a s vozačeve strane i ergonomije. Moramo znati da se radi o gradskom automobilu dužem tek pet centimetara od četiri metra. Pozadi se mogu smjestiti dvije osobe, ali samo na kraće relacije. Na duže rute udobno će biti tek djeci. Prtljažnik ima osnovnu zapreminu od 288 litara i može se povećati do 925. Vozačeva pozicija je veoma komforna i zaslužuje visoke ocjene za ergonomiju. Sjedišta su udobna, mjerači pregledni, a sve tipke na dohvat ruke i velike, tako da je rukovanje jednostavno. Mišljenja smo da bi se u Riu vozačice dobro osjećale, jer je sve ugodno i na dohvat ruke. Mada postoje jasno deklarirani gradski „ženski“ automobili, poput Yarisa, Micre ili Citroëna C3, u obzir treba uzeti i Rio. Jednostavan je za vožnju, posebno za parkiranje, čemu pripomažu i zadnji parkirni senzori, sve je mekano i lagano, od papučica do prekidača, a i ljepuškast je. Enterijer je napravljen od dobrih materijala, kvalitet je besprijekoran. Koža na upravljaču i oko ručice mjenjača, imitacija aluminijuma i sjajna piano plastika daju dodatni pozitivan utisak, te donose dašak luksuza. Benzinsku gamu otvara dobro poznati četverocilindrični benzinac starog kova, koji je uspješno odolio trendu „dowsizinga“ i kastriranja jednog cilindra. Riječ je o 1,25-litarskom motoru snage 84 KS. Ne pršti od energije, čak je i pomalo trom, posebno na otvorenoj cesti. 

 

U gradu s dvije osobe u automobilu zadovoljava većinu potreba. Živite li u brdovitim predjelima ne računajte na uzornu agilnost i srčanost. Ukoliko se ne možete ugodno voziti bez stalne rezerve pod papučicom gasa, trebalo bi da razmislite i o dizelskom motoru. Kia uz Rio nudi čak mali 1.1 trocilindraš sa 75 KS i za cilindar veći 1.4 CRDi sa 90 „konja“. No vratimo se benzincu i brdu. U zahtjevnim uslovima za vožnju treba računati i na nešto povišenu potrošnju. Tokom testa smo vozili uobičajenim prednovogodišnjim gradskim ritmom i zabilježili s uključenim Idle Stop&Go sistemom prosječnih 7,7 litara. Kia će i u novom Riu nuditi ovaj motor, ali i litarski T-GDI sa 98 KS, koji će zamijeniti jači 1.4-litarski atmosferski agregat. Inače, 1,25-litarski benzinac je vrlo tih. Povezan je s vrlo solidnim ručnim 5-stepenim mjenjačem. Kao cjelina, motor i mjenjač dobro funkcionišu u gradskoj vožnji. Naravno, ako nemate sportskih ambicija. Uvijek to govorimo pa ćemo i sada. Ukoliko niste zavisnici od modnih trendova i novih modela, odlazak postojećeg je prava prilika za kupovinu odličnog automobila koji je u međuvremenu preležao sve dječje bolesti. Tako je i s Riom. Testni model je sa cijenom od 26.990 KM malo iznad sredine kada je riječ o iznosu koji Kia traži za 1.2 CCVT motor. Najpovoljnija kombinacija sa početnom Active opremom košta 22.990 KM, dok je za najskuplji model sa Luxury paketom potrebno izdvojiti 29.490 KM. Uz cijenu svake Kije treba dodati i rekordnu sedmogodišnju garanciju (150.000 km), koja na najbolji način oslikava koliko Korejci vjeruju u svoje automobile. 

 

 

Oprema

ABS, ESC, prednji i bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne zavjese, automatski klima uređaj, 16-colni aluminijumski naplaci, prednja svjetla za maglu, ISG Idle Start&Go sistem za ekonomičnu vožnju, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, putni računar, Audio CD sistem sa USB i Aux utičnicama, bluetooth.

 

Motor 1.25 CVVT 

Snaga: 84 KS Momenat: 121 nm Najveća brzina: 168  km/h, Ubrzanje 0-100 km/h: 13,1 s Potrošnja: 5,0 l/100 km, CO2: 115 g/km

 

Ulazna cijena: 22.990 KM


Testni model: 26.990 KM

 

POTENCIJALNI KONKURENTI

Gradski automobili su sve više međugradski. Od gradskih automobila se vrlo često očekuje da ispunjavaju i neke druge, osim gradskih vožnji. Stoga ih je većina duža od za gradske automobile standardna četiri metra...
Izbor gradskih automobila je vrlo širok pa postoje oni šminkerski poput Fiata 500 ili Opela Adama, do onih klasičnih poput Ria i ovdje navedenih konkurenata. Ko igra na sigurno izabraće Clio ili Corsu, oni malo manje klasični uputiće se u Hyundaijev salon po i20. Uz ove postoje još brojni gradski automobili koji će zadovoljiti neke specifične potrebe poput naglašenoga imidža ili hibridnog pogona.


Opel Corsa
Motor: 1.4 Ecotec S&S  Zapremina: 1.398 ccm  Snaga: 90  KS Obrtni momenat: 130 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 13,9 s Najveća brzina: 170 km/h CO2: 114 g/km Cijena od: 20.771 KM


Renault Clio
Motor: 1.2 16V Zapremina: 1.149  ccm  Snaga: 75 KS Obrtni momenat: 107 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 14,5 s Najveća brzina: 167 km/h  CO2: 105 g/km Cijena od 20.500 KM


Hyundai i20
Motor: 1.2 Zapremina: 1.248  ccm  Snaga: 84 KS Obrtni momenat: 122 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 13,1 s Najveća brzina: 170 km/h CO2: 111 g/km  Cijena od 23.790 KM

 

Napisao: Dubravko Kuleš

 

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook